Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sponsorzy | Podstawy rozgrywki | Sid Meier's Civilization Beyond Earth poradnik Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Ogólnie

Do wyboru na początku masz osiem sponsorów-nacji, jakimi możesz kierować - Sponsorzy | Podstawy rozgrywki | Sid Meiers Civilization Beyond Earth - Sid Meiers Civilization: Beyond Earth - poradnik do gry

Do wyboru na początku masz osiem sponsorów-nacji, jakimi możesz kierować. Każdy z nich ma swoje dobre i złe strony i po części trochę determinuje styl rozgrywki, lecz mając do wyboru mnóstwo innych opcji na początku, można stworzyć sobie takie społeczeństwo jakie się wymarzy.

Wybierając jeszcze pasażerów i statek oraz ładunek można znacząco wpłynąć na rozgrywkę, przez co bonus Sponsora jest dodatkiem do tego, co dają inne wybory.

Większość frakcji nie ma predyspozycji co do rozwoju i może się wybitnie rozwijać w każdym kierunku, co daje większości graczy (także i tobie) dużą dozę elastyczności.

Kolektyw Panazjatycki

Bonus: 10% szybsza budowa cudów i 25% szybsza praca robotników.

Nacja, która dobrze sobie radzi na każdym polu, choć jest trochę skazana na przetrzymanie - bonus do budowy cudów wskazuje na predyspozycje do zwycięstwa na punkty. Dobrym połączeniem jest tutaj wybór Inżynierów lub Naukowców jako załogę. Dla poczatkującego nie jest to dobry wybór, w rękach doświadczonego gracza może być lepiej.

Franko-Iberia

Bonus: Darmowa technologia za każde 10 zaadaptowanych cnót.

Państwo stawiające na rozwój kulturalny, który pozwoli na szybkie postępy. Nie znaczy to że możesz zaniedbać inne aspekty gry, wręcz przeciwnie. Dzięki cnotom możesz ulepszyć swoje państwo w różnych dziedzinach, lecz bonus zapewnia dodatkowe badania, co w praktyce oznacza, że będziesz miał 2, 3 lub 4 technologie gratis podczas rozgrywki. Warto łączyć ją z Artystami jako załogą. Dobra nacja dla poczatkujących.

Federacja Słowiańska

Bonus: Satelity przebywają na orbicie 20% dłużej, pierwsze wystrzelenie jednostki na orbitę daje gratisową technologię.

Wszechstronna nacja, gdyż bonus nie wpływa znacząco na styl gry. Można się specjalizować w każdej dziedzinie rozwoju. Darmowa technologia, choć tylko jedna, jest znaczącym bonusem, zdobywanym często wcześnie, gdyż można znaleźć np. Kolektor słoneczny w jakimś Zasobniku. Wybór załogi może być dowolny, choć warto skupić się na czymś konkretnym. Dobrze się gra zarówno poczatkującym jak i doświadczonym.

Polistralia

Bonus: Stolica posiada dwa szlaki handlowe więcej.

Nacja posiada jeden z większych bonusów - dodatkowe szlaki handlowe to bardzo potężny oręż na początku rozgrywki - dają dużo energii, badań lub produkcji i żywności za koszt jednostki handlowej, dając ogromny impuls do rozwoju miasta. Wybór załogi: dowolny. Zaleca się poczatkującym, oraz w rozgrywkach "bitwa miast". W rękach doświadczonego gracza może być tylko lepiej.

Protektorat Kawitański

Bonus: Miasta zdobywają teren o 50% szybciej.

Bonus nacji jest ciekawy i całkiem przyjemny - miasta szybciej zdobywające teren mogą znacznie szybciej sięgać do bardziej oddalonych surowców. Wybór załogi: preferowani Naukowcy lub Inżynierowie by jeszcze wzmocnić bonus. Szybciej rozwijające się miasta wzmacniaj nie dają preferencji do żadnego kierunku rozwoju. Polecana początkującym a także na rozgrywki "bitwa miast".

AKO

Bonus: Szpiegowanie trwa o 25% krócej i daje o 25% więcej punktów intrygi.

Wielka korporacja zawsze miała oko do technologii i szpiegostwa. Bonus pozwoli ci szybciej osiągać cele w obcych miastach, więc pierwszą drogą jaką warto zbadać jest droga do Informatyki, która pozwoli zbudować Agencję Wywiadowczą. Preferowany wybór załogi to Naukowcy - wzmocnią początkowy dochód nauki. Dobra nacja dla doświadczonego gracza, pozwalającą na rozsądny rozwój w dowolnym kierunku.

Brazylia

Bonus: Jednostki otrzymują 10% więcej siły bojowej podczas walki w zwarciu.

Brazylia ma bonus przeznaczony do walki, więc rozgrywka powinna się skupiać wokół eliminacji zagrożeń. Wszystkich. Dobrym pomysłem na rozwój jest wybranie drogi do Dominacji na planecie lub na podążenie ścieżką Supremacji. Kolejnym dobrym pomysłem jest wybranie Inżynierów na załogę, gdyż wspomogą budowę silnej armii. Polecana frakcja dla doświadczonych graczy, gdyż walka jest wymagająca.

Unia Afrykańska

Bonus: 10% więcej żywności w miastach, jeśli zdrowie kolonii jest dodatnie.

Nacja nastawiona na szybki rozwój. Zdrowie twojej kolonii i tak zawsze powinno być dodatnie więc utrzymanie bonusu jest łatwe. Nie warto w tym przypadku brać na załogę Uchodźców, gdyż żywności i tak będziesz miał dużo. Możliwości rozwoju we wszystkim dziedzinach. Polecana jednak dla graczy z pewną wiedzą o grze lub jej poprzednich częściach.