Oni jednak są wśród nas | Obcy | Sid Meier's Civilization Beyond Earth poradnik Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Oni jednak są wśród nas
Obcy zastąpili Barbarzyńców z poprzednich odsłon. Zapewne można by było zaliczyć ich do jakichś pośledniejszych przeciwników, bo przecież to ty jesteś panem i władcą, jednak przez pierwsze 100-150 tur oni władają powierzchnią i morzami. Mają bardzo potężne jednostki oraz wręcz niewyczerpywalne zasoby do odnawiania swych zastępów.
Mając na uwadze porównania, można powiedzieć, że Barbarzyńcy, którzy występowali w poprzednich odsłonach Cywilizacji, nie dorastają Obcym do pięt.
Jednostki
Opis jednostek Obcych wraz z ich słabościami i silnymi stronami.
Wilkożuk Ilość punktów ruchu: 2 Siła: , Obrona: Wytrzymałość: niewielka - do trzech ataków Żołnierzy, potem na jeden raz. Typowe mięso armatnie, łażą stadami i takimi też stadami giną. Na początku rozgrywki średnio mocna jednostka, potem ginie po jednym strzale. | |
Drapieżnica Ilość punktów ruchu: 3 Siła: 14 Wytrzymałość: średnia - do czterech ataków Żołnierzy, później maksymalnie na dwa razy. Jednostka kawalerii walcząca w zwarciu, szybka i niebezpieczna na początku, gdyż może zabić nawet dwa oddziały żołnierzy, jeśli się nie wspierają. W późniejszej fazie gry Harmonici potrafią na nich jeździć. | |
Mantykora Ilość punktów ruchu: 1 Siła: 4, Na odległość: 10 Wytrzymałość: niewielka - do trzech ataków Żołnierzy, później na jeden raz . Jednostka zasięgowa, oblężnicza. Powolna ale jeśli pozwolimy oddać jej strzał może narozrabiać. Całkowicie bezbronna podczas walki w zwarciu. | |
Wielki czerw Ilość punktów ruchu: 1 Siła: 48 Wytrzymałość: bardzo duża - początkowo niemal nie do zabicia, miasto musi go ostrzelać minimum 10 razy, w późniejszej fazie około 3-4 trafienia. Wyjątkowo potężna jednostka walcząca w zwarciu. Na początku rozgrywki omijać szerokim łukiem gdyż żołnierze zadają jej 1-2 punkty obrażeń a on im 90. Potem i tak będzie sprawiać problemy ale twoje jednostki będą go zabijać ciut szybciej. | |
Truteń Ilość punktów ruchu: 3 Siła: 10 Wytrzymałość: średnia - na trzy strzały Żołnierzy, później maksymalnie na dwa trafienia. Jedyna jednostka latająca, walczy w zwarciu plując kwasem. Ogólnie dość słaba, jednak w większych ilościach potrafi przetrzebić szeregi Żołnierzy, Strzelców i Łazików. | |
Smok morski Ilość punktów ruchu: 4 Siła: 14 Wytrzymałość: duża - minimum trzy strzały Kanonierki, później około dwa trafienia. Słabsza z jednostek morskich, jednak potrafi poważnie uszkodzić Kanonierki i Niszczyciele. Mniejsze jednostki niszczy na jeden raz. Ogólnie dość silna jednostka obcych w grupach zabójcza. Raczej podatna na ataki z powietrza. | |
Kraken Ilość punktów ruchu: 2 Siła: 52 Wytrzymałość: Ogromna - jak Czerw, początkowo nie do zabicia. Nawet później jest ciężko - pięć, sześć trafień z silnej jednostki to zwykle minimum. Najpotężniejsza jednostka obcych w ogóle. Jeśli gra mu pozwoli potrafi za jednym razem zniszczyć Lotniskowiec lub Niszczyciel. Jest także bardzo, ale to bardzo wytrzymały. Na szczęście rzadko kiedy się pojawia i raczej nie chce się mu atakować w pokojowym stadium. |