Tombs of Ephyra | Severance Blade of Darkness poradnik Severance: Blade of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Teraz zaczną się schody. Masz do pokonania bardzo ciężki i rozbudowany poziom. Tak więc zaraz po rozpoczęciu gry wejdź na skalną barierkę nad przepaścią. Stamtąd staraj się wspiąć się na zadaszenie i przez okno do budynku, gdzie oprócz jedzonka, leżącego na stole i stojącej nieopodal Spear Axe, natrafimy także na goblina. Nie zapomnij uzbroić się w łuk, ponieważ ułatwi ci to przedzieranie się przez dalsze części poziomu. Kolejny koleś patroluje most, do którego dostaniesz się otwierając drewniane drzwi. W drugim budynku spotkasz goblina będącego w posiadaniu napoju leczącego (+150) - nie pozwól mu go wypić. Teraz zejdź na dół i weź dodatkowy napój (+50) znajdujący się w jednej ze skrzyń. Na zewnątrz przy wielkich drewnianych drzwiach (zapamiętaj ich położenie, bo po odnalezieniu klucza trzeba będzie tutaj wrócić) stoi goblin, a na kolejnego zaopatrzonego w racje (Travelers Rations) natkniesz się skręcając w prawo. Natomiast na dolnym dziedzińcu spaceruje uzbrojony w Heavy Mace ork. Kiedy go załatwisz wróć na górę i podążając trasą wzdłuż piedestałów skręć na końcu w lewo. Teraz uważaj na goblina strzelającego z sąsiedniego budynku - najlepiej jest rozwalić go z łuku, zanim on rozwali ciebie.
Zeskocz na pudła i zabij orka, zabierając przy okazji napój leczniczy (+150). Wejdź następnie do budynku z którego on wyszedł. Przechodząc przez kolejne pomieszczenia natrafisz w końcu na spiralne schody. Na pierwszym rozwidleniu po lewo czekają w jednym z pomieszczeń: goblin oraz trochę sprzętu, a z prawej znajdują się schody na wyższe piętro. Tutaj podobne niespodzianki, tyle że po lewej nie znajdziesz nic poza przeciwnikiem. Wybierając się w prawo spotkasz orka, po czym znajdziesz się na najwyższej i zarazem najbardziej naruszonej kondygnacji. Przejdź do miejsca z leżącym na ziemi Long Sword i zeskocz do dziury. Teraz jeszcze raz opuść się w dół i zabierz leżącą na stole kartkę - Way of Armina. Pod nią znajdziesz klucz (Iron key). W razie takiej potrzeby posil się i podejdź do przełącznika przy drzwiach. Wyjdź po schodach w dół i dalej na zewnątrz budynku, do wejścia naprzeciwko. Tam musisz rozwalić kilku crittersów, w razie potrzeby zabierz jedzenie ukryte w skrzyniach. Przejdź w końcu dalej do pomieszczenia z orkiem. Po jego wyeliminowaniu otwórz drzwi prowadzące do znanego już dolnego dziedzińca. Przejdź w lewo do zamkniętych drzwi, o których była mowa wcześniej. Warto przedtem skorzystać ze wszystkich możliwych posiłków czy napojów leczniczych pozostawionych wcześniej, ponieważ duży stopień zdrowotności bardzo się teraz przyda.
Po otwarciu drewnianych wrót wejdź do nowego obszaru i przy drzewie skręć w lewo, do pierwszego grobowca. W chwili, kiedy przekroczysz jego próg wyskoczy na ciebie trójka szkieletów. Są one dość trudne do pokonania, więc lepiej jest wyjść na świeże powietrze, gdzie jest więcej miejsca na rozmaite manewry. Poza tym, jeśli wrócisz przez drewniane wrota to szkielety nie pójdą za tobą - można to wykorzystać do kontrolowania przebiegu walki. Kiedy się z nimi uporasz, wejdź ponownie do grobowca. W dwóch pomieszczeniach naprzeciwko wejścia, po rozwaleniu nakruszonych ścian znajdziesz: w pierwszym Ghost Medallion, a w drugim Venom Hammer i napój leczący (+1000). Odnajdź teraz przejście (na prawo stojąc tyłem do wejścia) do obszaru ze schodami oraz kościotrupem-łucznikiem. Zajmij się nim a potem wejdź do pomieszczenia obok, zostawiając na razie schody w spokoju. Spotkasz tutaj dwóch kościejów: jeden jest na patrolu a drugi przejdzie przez ścianę. Odnajdź drogę, którą podąża pierwszy kościej (na prawo od wejścia) i przejdź tamtędy do pomieszczenia z otwartym przejściem po lewej i wielką dziurą w podłodze. Zostaw na razie przejście, zaraz do niego wrócisz. Przeskocz nad zniszczoną podłogą do drugiego z kolei przejścia po prawej, gdzie po rozwaleniu dwóch szkieletów będziesz mógł zabrać z piedestału napój pełnego uzdrowienia oraz klucz (Graveyard key).
Wróć teraz do przejścia w sali z rozwaloną podłogą i udaj się po schodach w dół. Za dwiema skrzyniami znajduje się otwarta krata, w którą należy wskoczyć. Znajdziesz się w pomieszczeniu z trzema rycerzami zombi, jednym Power Potion i leżącym nieopodal War Hammerem. Wyjdź na zewnątrz, do miejsca gdzie rosną dwa drzewa. Weź, w razie potrzeby, leżące za jednym Chaos Sword i Round Shield i sprawdź budynek z lewej. Jedno z okien pozwoli przedostać się do pomieszczenia z czterema rycerzami zombi (na początku będą ich dwóch ale kiedy się z nimi uporasz pojawią się następni), z którego będzie można przejść do kolejnej komnaty, a tu na ciebie będzie czekać aż sześciu przeciwników. Wyjdź stąd przez okno z lewej, dzięki czemu znajdziesz się przed cmentarną bramą. Kiedy ją przejdziesz, zatrzaśnie się, a ty będziesz musiał stawić czoła sześciu szkieletom (jak zwykle będą pojawiać się maksymalnie dwójkami. Można się wspomóc Power Potionem, a po zakończonej walce zjeść kilka grzybków (jedne są tuż przy drzewie, drugie obok jednej z płyt nagrobnych). Teraz czeka cię jeszcze trudniejszy pojedynek. Mianowice, wejdź do grobowca i podejdź do trumny. Krótki filmik ukaże ci Króla Szkieletów, bardzo potężnego przeciwnika, którego właśnie trzeba pokonać. Jest ona nadzwyczaj szybki i posiada świetną tarczę, ale można go podejść, kiedy kończy potrójne kombo, zadając wtedy potężny cios i cofając się następnie do tyłu. Kiedy zginie, weź Kings Shield, po czym usłyszysz kilka słów od narratora. Czas na Sekret. Weź posążek Fetish i rozejrzyj się po ścianie za trumną - zauważysz przycisk runiczny. Strzel w niego z łuku, co otworzy tajne przejście, którym następnie się udaj. Teraz uważnie przechodź w dół po schodach aż do miejsca z długim korytarzem ze schodami prowadzącymi do połowy trasy w dół a później w górę. Kiedy zejdziesz już na sam dół uruchomi się pułapka - wielka kula ruszy w twoją stronę. Aby ją ominąć należy biec sprintem i następnie schować się w alkowie po prawej. Teraz szybko do kolejnych alków i tak aż do miejsca z runiczną księgą. Po jej zabraniu wróć spokojnie do miejsca z trumną, nie martwiąc się o pułapkę - jest dezaktywowana. Wróć na cmentarz i przejdź do otwartego przejścia w ścianie naprzeciwko. Ruszaj po schodach do metalowej bramy, za którą czeka cię walka z sześcioma szkieletami. Można je łatwo pokonać wracając po prostu do bramy - one jej nie przekroczą tylko będą czekać, a kiedy się zbliżysz będą się nawzajem atakować. Kiedy się już uporasz z wszystkimi możesz skręcić w lewo i rozwalić jeszcze kilka (dokładnie osiem) szkieletów przed bramą cmentarną, tak dla zdobycia doświadczenia. Powinieneś teraz znajdować się w miejscu z pierwszym grobowcem.
Omiń go (to ten z prawej) i kieruj się na lewo do głównego grobowca. Kiedy wejdziesz do środka, zatrzasną się za tobą drzwi i zostaniesz zaatakowany przez cztery szkielety. Po skończonej walce otworzy się przejście do wielkiego posągu, który jest wyrocznią (Tomb Oracle). Przeczytaj informacje, po czym obejdź go i włóż w odpowiednie miejsce mały posążek fetysza. Otworzy się dzięki temu przejście na schody prowadzące na piętro (znajdziesz je nieopodal wejścia do grobowca). Przejdź nimi na górę i po uporaniu się z kolejną czwórką szkieletów odnajdź i uruchom dwa przełączniki. Otwierają one drzwi przy wyroczni, więc wróć na dół i przejdź nimi do nowego pomieszczenia (są dwa przejścia, można skorzystać z każdego z nich ponieważ oba kończą się w tej samej sali). W niewielkich alkowach znajdziesz dwie zbroje: Dwarf Light Armor oraz Knight Light Armor. Przejdź teraz w stronę wciśniętego przycisku i dalej do niewielkiego pomieszczenia. Kiedy wejdziesz do środka uruchomi się pułapka - podłoga zacznie się przesuwać. Przebiegnij sprintem do nowej sali. Zauważysz tutaj zamkniętą kratę, którą będzie trzeba obejść. Tak więc przeszukaj niewielkie przejścia nieopodal - jedno z nich prowadzi do kanałów. Przejdź nimi do sali za kratą, gdzie będzie trzeba pokonać kamiennego golema. Jest on ogromnie wytrzymały, ale wystarczy go obchodzić dookoła zadając cały czas silne ciosy. A jeszcze lepszym wyjściem okazuje się rzucanie jakąś silną bronią, zabieranie jej i ponawianie ataku. Po śmierci golema na środek sali zjedzie trumna ze specjalną bronią (sprawdź menu F1), którą należy zabrać aby ukończyć misję.