Kazel Zalam - Nagflar (Krasnolud) | Severance Blade of Darkness poradnik Severance: Blade of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Zaraz na początku podnieś swoją oręż, która upadła ci podczas wędrówki po skałach. Idź cały czas przed siebie zalaną jaskinią aż dotrzesz do zamkniętej kraty. Cofnij się trochę i przejdź obok drzewa do kolejnej jaskini. Za nią trafisz znów na zalaną jaskinię, w miejscu za wspomnianą kratą. Przejdź znów w lewo (jaskinia jest dalej zablokowana) i wejdź do pierwszego budynku. Trafisz na ciała poległych, porozrzucane po okolicznych pomieszczeniach. Weź leżący przy ognisku leży napój leczący (+150), po czym ruszaj wybranymi schodami (i tak łączą się w jednym miejscu) na górę. Tam zabij goblina i wejdź na kolejne schody prowadzące w górę, do drugiego goblina. Po prawej stronie będzie pokoik z jedzeniem zapakowanym w skrzyniach i beczkach, a na wprost ciebie okrągła sala z jedzeniem ukrytym za wejściem. Natomiast na prawo od niej będą roztrzaskane drzwi wychodzące na korytarz. Na jego końcu, w większej sali zza drzwi po prawej stronie wyskoczy goblin. Na wprost masz zamknięte przejście, do którego zaraz wrócisz, a za przejściem z lewej znajdziesz trochę jedzenia. Kiedy już wszystko sprawdzisz udaj się w prawy korytarz (ten z którego wyskoczył goblin) i zabij jeszcze dwóch przeciwników. Jeden z nich ma przy sobie klucz (Rusted key), a w pomieszczeniu znajdziesz dodatkowo trochę jedzenia. Następnie wróć do rozwidlenia i otwórz nowym kluczem zamknięte przejście. Szybko ruszaj przed siebie. Wkrótce dotrzesz do nowej sali, gdzie na stole znajdziesz trochę jedzenia. Natomiast jeśli skręcisz zaraz za wejściem w prawo trafisz na dwójkę goblinów patrolujących okolice. Kiedy się z nimi uporasz ruszaj po schodach na górę i dalej korytarzami. Miniesz z prawej zamknięte drzwi, do których wrócisz za jakiś czas z odpowiednim kluczem - zapamiętaj więc dobrze to miejsce. Uważając na rozlatującą się w drobny mak podłogę przeskocz nad wyrwami i idź cały czas jedyną możliwą drogą.
Zobaczysz w końcu krótki przerywnik pokazujący jak inni krasnoludzie walczą z goblinami, ale tym nie możesz się do nich na razie się przedostać. Przed tobą znajdziesz zamknięte przejście, do którego zaraz wrócisz z kluczem. Skręć więc w lewo do niewielkiego pomieszczenia i ponawiając ten sam wybór wejdź do większej sali. Zabij goblina i orka, który ma przy sobie potrzebny ci klucz (Iron key). Przejdź teraz na sam koniec sali i następnie w lewo, gdzie w odgrodzonej drewnianym płotem części znajdziesz na ziemi klucz (Store key), a w skrzyniach i beczkach trochę jedzenia. Odszukaj teraz trzy przyciski na ścianie nieopodal: wciśnięcie ich w odpowiedniej kolejności (prawy, lewy, środkowy) zaowocuje otwarciem się tajnego przejścia do kapliczki. Przy wejściu uważaj na pułapkę ze strzałami - najlepiej przebiegnij pierwszy korytarz ze schowaną bronią. Znajdziesz tu poza mnóstwem pająków napój leczniczy (+500) za pierwszym posągiem z prawej i Round Shield przy oświetlonym na niebiesko posągu. Wróć do sali z ostatnimi zamkniętymi drzwiami i nie otwierając ich skręć w prawo. Idź z powrotem do miejsca z pierwszymi zamkniętymi drzwiami, tymi przed wyrwą w podłodze. Otwórz je odpowiednim kluczem i po zabiciu masy pająków zabierz leżący na prawo od wejścia napój leczący (+500). Teraz rozejrzyj się po okolicy i rozwal pudła blokujące przejście. W nowym pomieszczeniu leży sobie Spiked Club, a w jednej ze skrzyń kolejny napój leczący (+150). Wyjdź teraz na korytarz i po skierowaniu się w prawo wracaj do zamkniętych drzwi, które przed chwilą kazałem ci ominąć. Otwórz je drugim kluczem i wejdź w nowy korytarz. Idąc nim uważaj na zapadającą się podłogę - przeskocz wyrwę dopiero jak wszystkie głazy już opadną.
Kiedy natrafisz na orka nie zapomnij zabrać mu napoju leczącego (+150), jak już zginie (nie pozwól mu go wypić!). Przywołaj odpowiednią dźwignią windę i zjedź nią w dół. Zabij tutaj goblina i poszukaj zasłoniętego skrzyniami przejścia. Utoruj sobie drogę bronią i w nowym pomieszczeniu wespnij się po półkach skalnych na górę. Tam weź leżący na skrzyni napój leczący (+150) i przeskocz dziury w podłodze, kierując się za nimi w prawo. Przeskocz teraz nad urwaną częścią podwyższenia i przełącz dźwignie umieszczoną na ścianie. Otworzą się drzwi prowadzące do dalszej części poziomu. Wróć z powrotem tą samą trasą jaką się tu dostałeś i w większej sali skręć w prawo i przejdź przez wielkie drzwi. Stąd już na pewno trafisz do otwartego przed chwilą przejścia. Przejdź skalną półką do jaskini, gdzie spotkasz goblina i orka. Zabij ich i ruszaj przed siebie, przeskakując napotkaną po drodze wyrwę. Kiedy dotrzesz do długich schodów możesz spodziewać się goblina, a za nimi w pokoju po lewej znajdziesz trochę jedzenia i Bitting Axe. Kiedy wrócisz na korytarz i wejdziesz nim na wprost okaże się że jest to miejsce gdzie wcześniej widziałeś walczące krasnoludy. Idź cały czas przed siebie, zabijając napotkane gobliny i przechodząc most znajdujący się już na zewnątrz. Musisz przeskoczyć znajdującą się w nim wyrwę, a po drugiej stronie czeka już na ciebie komitet powitalny w postaci orka i goblina wyposażonego w napój pełnego uzdrowienia. W kolejnej budowli wejdź po schodach do większej sali, w której to przyjdzie ci zaraz stoczyć pojedynek z ogrem. Staraj się go cały czas otaczaj, zadając pojedynczy cios i uciekając do tyłu. Kiedy w końcu padnie otworzy się przejście i do sali wkroczą jeszcze dwa gobliny. Kiedy załatwisz także i ich będziesz mógł w spokoju skonsumować leżące na stołach jedzenie.
Kiedy już zregenerujesz siły przejdź do pomieszczenia skąd wyszły gobiny i po schodach na korytarz prowadzący do komnaty z fontannami. Zabij tutaj goblina który powinien cię zaatakować i przejdź do sali tronowej, gdzie za owym tronem znajdziesz przełącznik opuszczający schody pozwalające przejść dalej. Możesz natknąć się tutaj także na orka posiadającego napój pełnego uzdrowienia. Wejdź teraz w jedyne możliwe nowe przejście i po opuszczonych już na dół schodach ruszaj na górę. Po lewej stronie natkniesz się na pułapkę z ostrzami. Aby ją na chwilę unieszkodliwić musisz rzucić w korytarz jakikolwiek przedmiot. Kiedy ostrza dojadą do końca przebiegnij na drugą stronę i po schodach do biblioteki. Za zamkniętymi wrotami w ścianie ukryto napój leczący (+500), a żeby zdobyć potrzebny to otwarcia przejścia klucz musisz odnaleźć specjalną księgę. Jest ona w przedostatnim regale - wystarczy ją ruszyć i klucz pojawi się po drugiej stronie. Otwórz nim wrota prowadzące do dalszej części biblioteki i zabij znajdujące się tu gobliny. Odszukaj dwa przyciski nad półkami przy prawej ścianę od wejścia. - po ich wciśnięciu otworzy się przejście do ostatniej części biblioteki. Zabierz teraz czerwoną księgę leżącą na centralnej półce i odpocznij oglądając krótką pokazówkę kończącą poziom.
Czas wybrać dalszą drogę:
1). MINES OF KOLBEGEN
2). FORTRESS OF TELL HALAF