Fortress of Tell Halaf | Severance Blade of Darkness poradnik Severance: Blade of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Ogólny zarys poziomu wygląda tak: zaczyna się w zewnętrznej części dziedzińca, który obchodzisz naokoło aby dostać się do jego wewnętrznej części. Stamtąd wystarczy tylko przedostać się już do samej twierdzy. Po prawo znajdziesz trochę uzbrojenia, natomiast skręcając od razu w lewo trafisz do niewielkiego pomieszczenia. Zwróć na nie szczególną uwagę, ponieważ w dalszej części poradnika będzie sporo o tego typu budowlach. Jest to spowodowane tym, iż będziesz musiał przedzierać się przez nie do kolejnych części twierdzy. Tak więc na początku ruszaj po schodach na górę i rozwal goblina. Po balkonie przejdź do drugiej budowli, gdzie czeka kolejny przeciwnik. Zaopatrz się w miarę możliwości w stojące przy półce Nagniatę i ruszaj po schodach w dół. Czeka cię tu nie lada pojedynek - kilka goblinów i jeden ork. Przy zamkniętej bramie skręć w lewo do trzeciego już z kolei budynku. W środku po zabraniu ze skrzyń jedzenia wyjdź po schodach na górę i otwórz drewniane drzwi, za którymi czeka kolejny nieprzyjaciel. Ruszaj następnie do czwartego pomieszczenia. Tutaj na górze znajdziesz Bo (słaba dzida), Light Edge (doskonała maczuga, szczególnie dla rycerza) i strzały. Zejdź na dół i skręcając po drugiej stronie zamkniętej kraty w lewo skieruj się do następnego pomieszczenia. Na schodach prowadzących w górę natkniesz się na goblina, a drugi będzie na balkonie prowadzącym do szóstego pomieszczenia. Kiedy wyjdziesz na zewnątrz, rzuci się w twoim kierunku kilku goblinów oraz jeden ork. Kiedy się z nimi uporasz podążaj dalej aż do zamkniętej bramy, ale zostaw ją w spokoju (za nią znajduje się miejsce, skąd zaczynałeś poziom) i skręć w lewo do przedostatniego już pomieszczenia. Kiedy wyjdziesz po schodach na górę, z prawej strony zaatakuje cię jeden bardzo silny ork. Teraz możesz zajrzeć do ostatniego pomieszczenia, żeby zabrać Sablazo na górze lub Sharp Axe, ukrytego na dole. Następnie ruszaj do miejsca z martwym już orkiem i przejdź przez zniszczone wrota do wewnętrznej części twierdzy. Zobaczysz teraz schody prowadzące w górę i w dół, ale można się udać tylko jednymi. Tak więc ruszaj na dół i po rozwaleniu goblina kontynuuj trasę dookoła twierdzy, aż do momentu gdzie po prawej stronie zauważysz schody. Wejdź po nich na górę, rozwal przeciwnika i jeszcze jednego za mostem, po czym staraj się wspiąć na parapet i pokaż kolejnemu kolesiowi, kto tu rządzi. Przejdź jeszcze parę kroków do miejsca, gdzie można wspiąć się wyżej - obok ciała martwego rycerza znajdziesz klucz (Duke's Bedroom key). Będąc już w jego posiadaniu wróć na dół i kontynuując trasę dookoła twierdzy przejdź do jej wnętrza, rozwalając napotkanych po drodze goblinów.
Minąwszy roztrzaskane wrota podążaj do centrum twierdzy, gdzie będziesz musiał stoczyć walkę z goblinem oraz orkiem. Teraz przejdź jednymi ze schodów prowadzących w górę (są dwie możliwości - łączące się w jednym miejscu) i po uporaniu się z kolejnymi przeciwnikami znajdź kolejne schody, także wiodące w górę. Tutaj trzeba rozwalić trójkę goblinów, ale za to w niewielkim pomieszczeniu pośrodku znajdziesz napój pełnego uzdrowienia. Kolejne schody na górę zaprowadzą cię do goblina, orka pilnującego ukryte w pudłach: Chaos Sword oraz napój uzdrawiający (+150). Przy samych schodach znajdują się natomiast drzwi prowadzące do sypialni Duke-a Keermana. W środku przy półce z lewej strony ukryto przełącznik otwierający tajne przejście do windy. Zjedź nią w dół i po załączeniu kolejnego przełącznika podążaj korytarzami aż do sali tronowej. Spotkasz tam rannego rycerza, który da ci klucz oraz pozwoli na zabranie jego oręża. Tak przygotowany ruszaj dalej do miejsca, gdzie ów klucz otworzy przejście do kolejnej windy. Korzystając z niej znajdziesz się w kanałach, niedaleko końca poziomu. Jednak najpierw odnajdź dość sporych rozmiarów przełącznik, otwierający przejście do Sekretu. Kiedy go włączysz okoliczna ściana rozpadnie się w drobny mak, z czego śmiało skorzystaj i wejdź do nowego obszaru. Zejdź po schodach w dół i dalej mijając Trident przejdź przez most do przełącznika. Po jego uruchomieniu zobaczysz krótką scenkę ukazującą zebranie księgi z druga runą. Teraz wróć do mostu i staraj się nie odpaść po tym, co zobaczysz. Fajna pułapka, co? Jednak nie będzie tak źle, jak mogłoby się wydawać. Musisz przeskoczyć do środkowej dziury, gdzie po ustawieniu się w rogu koło miejsca, skąd wylatuje ogień (czyli z lewej strony), należy wspiąć się i przeskoczyć na bezpieczną pozycję. Stąd tylko niewielki odcinek drogi dzieli cię od kraty prowadzącej na zewnątrz.