The Temple of Ai Farum | Severance Blade of Darkness poradnik Severance: Blade of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Bardzo ciekawa lokacja. Świetne widoki, niesamowite przepaście - to wszystko czeka cię w świątyni. Zaraz po wyjściu z ciemnego pomieszczenia, w którym zaczynasz misję, skręć w lewo i podążaj tym szlakiem aż natkniesz się na dwa gobliny. Każdy z nich ma przy sobie racje żywnościowe (Travelers Rations), więc nie pozwól aby je zużyły. Teraz ruszaj w kierunku wielkiej, żółtej budowli. Po drodze musisz rozprawić się z jeszcze jednym goblinem (także posiada porcję jedzonka) i łucznikiem, po czym będziesz mógł spokojnie udać się do świątyni. Kiedy dotrzesz do rozwidlenia zaatakuje cię ork i goblin, każdy z innej strony. Gdy się w końcu z nimi uporasz możesz rozwalić jeszcze po jednym łuczniku przy każdej z dróg prowadzących z rozwidlenia, tylko uważaj na tego z lewej - strzela zatrutymi strzałami. Najlepiej jest ustawić się pod samym murem, tak żeby wrogo nastawieni łucznicy nie mogli cię zranić. Teraz przejdź drogami z lewej i prawej do tuneli nad którymi stali łucznicy. Jeden doprowadzi cię do miejsca ze świętą wodą (Sacred Water), a drugi ze świętym ogniem (Sacred Fire). Zapamiętaj je i wyjdź do tunelu i skręcając w miejsce, gdzie jeszcze nie miałeś okazji być, zabij dwa gobliny. Zwróć uwagę na posiadane przez jednego z nich racje żywnościowe (Travelers Rations). Rozejrzyj się po okolicy - musisz zlokalizować zielony kamień (Door Oracle). Kiedy go odczytasz przejdź w prawo, gdzie za niewielkim przejściem spotkasz orka wyposażonego w napój leczniczy (+1000). Przeczytaj leżący na ziemi kamień (Water Oracle) i obejrzyj stojący obok ołtarz (Water Altar). Wróć do miejsca z pierwszym kamieniem i udaj się do lewego przejścia. Tutaj czeka goblin z kolejnym napojem leczniczym (+500). Przeczytaj trzeci kamień (Fire Oracle) i obejrzyj drugi ołtarz (Fire Altar).
Teraz nie zawracaj tylko idź dalej jednym możliwym przejściem. Kiedy weń wejdziesz, zobaczysz kila dziur - jest to płynąca pod ziemią rzeka. Przeskocz więc do korytarza z lewej, gdzie powinieneś znaleźć kilka pochodni (Torch). Weź jedną z nich, wróć do tunelu na początku, tego ze świętym ogniem, zapal od niego pochodnię i zanieś go do ołtarza (Fire Altar). Wróć następnie do miejsca z pochodniami i idź korytarzem dalej. Jedna ze ścian z lewej (ta z ptakami na górze) może zostać rozwalona bronią, przez co dostaniesz napój leczący (+1000). Powróć do korytarza, dalej znajdziesz kilka waz z jedzeniem, a później jeszcze goblina z łukiem. Kiedy go zabijesz przeskocz z tego miejsca przez rzekę na drugą stronę. Okolicę patroluje tutaj dwóch orków, w tym jeden wyposażony w napój leczący (+1000), więc uważaj. Wejdź do pomieszczenia z prawej i najpierw udaj się w dół po jedzenie i Combat Axe. Następnie wyjdź na samą górę i rozpraw się z łucznikiem, który posiada napój leczący (+500), a kolejny (+500) znajdziesz (poza strzałami) w pomieszczeniu do którego prowadzi niewielki pomost. Wróć na dół i przejdź na wprost od wyjścia. Możesz natknąć się teraz na wspomniane wcześniej orki (chyba, że je zabiłeś). Kiedy będziesz już przy drugiej stronie, rozwal dwóch łuczników w podobnym, co wcześniej, korytarzu (takim jak ten z pochodniami) Żeby się do nich dostać musisz przeskoczyć rzekę. Znajdziesz tutaj dwie ścinany do rozwalenia, tylko że będą one bardziej wytrzymałe (trzeba uderzyć kilka razy): za jedną będzie Amulet (sam nie wiem, do czego służy), a za drugą Power Potion. Przeskocz teraz z powrotem przez rzeczkę i odnajdź niewielkie pomieszczenie z pustą butelką (Empty Bottle) leżącą przy palenisku.
Zapamiętaj te schody, ponieważ zaraz będzie trzeba tutaj wrócić. Mianowicie, kiedy wyjdziesz nimi na górę spotkasz goblina wyposażonego w łuk i napój leczący (+500). Masz teraz dwa wyjścia: wspiąć się na budynek i zeskoczyć przez rozwalony dach w dół po napój leczący (+500) i tam otworzyć dźwignią drzwi - znajdziesz się wtedy nieopodal miejsca z pustą butelką. Możesz także zeskoczyć w prawo do zamkniętego (na razie) terenu. Po bokach będziesz wtedy miał przełączniki otwierające dojścia do obu korytarzy (te "za" rzeką), a jeśli wejdziesz do wielkiej sali zaatakuje cię skalny golem. Dlatego najpierw radzę załatwić golema, a później wrócić po napój leczący. W wielkiej sali po rozprawieniu się z golemem rozejrzyj się po sali - czas na Sekretną runę. Rozwal ścianę na lewo od wejścia i przejdź do nowego pomieszczenia. Strzel z łuku w przycisk nad wielkimi drzwiami, co je otworzy odkrywając schody prowadzące w dół. Znajdziesz się w sali z "kafelkową" podłogą. Runy to miejsca, na które można wejść - reszta się zawali. Najlepiej jest schować broń i przebiec po kolejnych płytach, ale tak żeby jak najczęściej stać na kafelku z runą. Teraz już nic nie zatrzyma cię przed zebraniem ostatniej (jeśli podążałeś wytyczoną przeze mnie drogą) runy. Wejdź do korytarza na wprost ciebie, otwórz przejście z dźwignią i mijając z lewej "kafelkową" salę wróć po schodach do pomieszczenia gdzie był golem i z powrotem za rzekę. Teraz musisz powrócić aż do samego początku świątyni, gdzie była święta woda (Sacred Water). Napełnij nią butelkę i zanieś tak przygotowany przedmiot do ołtarza (Water Altar).
Kiedy nalejesz trochę świętej wody do ołtarza, w połączeniu z zapalonym wcześniej drugim ołtarzem spowoduje to otwarcie się bram pałacu, w miejscu gdzie był pierwszy zielony kamień. Tak więc wróć kawałek - trzeba będzie pokonać dwóch czarnych rycerzy, w tym jednego z nich wyposażonego w napój leczniczy (+500). Teraz wejdź przez otwarte przejście z lewej (są dwa, nieważne do którego wejdziesz) i rozejrzyj się po lewej stronie. Powinieneś zobaczyć zamkniętą kratę, ale na pocieszenie mogę dodać, że klucz do niej jest w pobliżu. Wejdź jeszcze trochę w głąb sali, gdzie zaatakuje cię czarny rycerz. To właśnie on ma przy sobie klucz (Palace key). Otwórz nim kratę i zaraz skręć w lewo, gdzie zaatakuje kolejny czarny rycerz, a następny będzie za ścianą z prawej. Korytarz doprowadzi cię do zamkniętych wrót (Crypt Lock), zapamiętaj ich położenie i wracaj do niedawno otwartej kraty. Tutaj skręć w lewo (czy wcześniej poszedłbyś prosto) i minąwszy schody z prawej skręć za róg, gdzie na samym końcu korytarza znajdziesz napój leczący (+1000). Teraz wróć do schodów i udaj się nimi w górę. Dotrzesz do balkonu okalającego salę z zamkniętą wcześniej kratą. Będzie trzeba teraz pokonać dwóch czarnych rycerzy, z których jeden jest wyposażony w napój leczący (+500), a drugi w łuk. Kiedy się z nimi uporasz przejdź obok schodów i dalej miń półkę z bronią (ewentualnie się dozbrój). Na samym końcu ścieżki znajdziesz dodatkowy napój leczący (+500). Wróć teraz do ominiętych przed chwilą schodów i udaj się nimi w dół.
Rusz dźwignię i wejdź na podwyższenie, gdzie wcześniej stali łucznicy (jeśli ich załatwiłeś to możesz wziąć racje żywnościowe leżące na ziemi). Przejdź następnie do centralnego pomieszczenia. Zapamiętaj kwadratową dziurę, bo zaraz tu wrócisz. Na razie przejdź na drugie podwyższenie naprzeciwko i wejdź do otwartego przejścia. Rozwalenie skrzyń z prawej poza przywołaniem pobliskiego orka pozwolą trochę się zregenerować dzięki zawartym w nich racjom żywnościowym. Zlikwiduj orka i idź dalej korytarzem. Doprowadzi cię on do półki z bronią. Tu skręć w prawo i przygotuj się na walkę z trzema czarnymi rycerzami. Na szczęście jeden z nich ma napój pełnego uzbrojenia. Kiedy już z nimi skończysz kontynuuj wędrówkę korytarzem, aż zobaczysz po lewej schody. Olej je (prowadzą do początku świątyni) i idź dalej korytarzem. Dotrzesz w końcu na świeże powietrze, a wielka dziura pośrodku ukaże ci świętą wodę. Przejdź tak, żeby nie sapać, na dół do opartej o mur Rhino Club. Kiedy się w nią zaopatrzysz wejdź w korytarz obok i porusz dźwignię - znajdziesz się na balkonie pałacu. Idź w lewo, po schodach w dół i przez podwyższenie do centralnego pomieszczenia z kwadratowym wgłębieniem. Zeskocz na dół i weź leżący na stoliku klucz (Crypt key) - w tej chwili obudzi się pobliski golem. Aby się stąd wydostać musisz go zabić, więc do roboty. Po zwycięskiej walce otworzą się wyjścia, a przy pierwszym zielonym kamieniu pojawi się Round Hole.
Wróć do pałacu do miejsca gdzie były zamknięte wrota (Crypt Lock) i otwórz je nowym kluczem. Kiedy zejdziesz schodami na dół spotkasz kilku zombiaków. Zabierz jedną z pochodni i udaj się na prawo od wejścia do ciemnego korytarza. Zapal okoliczne pochodnie, po czym wejdź do pierwszej większej sali. Tutaj należy pokonać dwóch zombiaków i po zapaleniu kolejnej pochodni na ścianie wziąć nową, leżącą na ziemi. Właśnie o to tutaj chodzi - trzeba, zmieniając cały czas pochodnie, zapalać kolejne lampy na ścianach. Teraz z nową pochodnią przechodzimy dalej, do korytarza. Zapalmy kolejne pochodnie i konsekwentnie zabieramy leżące na ziemi nowe. Uwaga na zombiaków pałętających się po okolicy! Teraz do kolejnej sali, z niewielkimi pomieszczeniami. Każde z nich ma niewielki półmisek wypełniony łatwopalną substancją. W jednym z czterech pomieszczeń znajdziesz Harpoon. Odnajdź korytarz z lewej strony prowadzący do oświetlonego pomieszczenia. Jak tylko do niego wejdziesz, ściany zaczną się zwężać. Czym prędzej obróć się i naciśnij przycisk znajdujący się na ścianie, co spowoduje opadnięcie podłogi i pojawienie się schodów w centrum sali. Zejdź nimi na dół i dalej w lewo. Koło tronu leży Staff, magiczna laska odnawiająca twoje zdrowie przez cały czas, w którym ją trzymasz. Wróć z nią do miejsca z pierwszym zielonym kamieniem i włóż ją do Round Hole.
Wejdź do otwartego w taki sposób budynku. Przed tobą będzie niewielki piedestał (Sacred Stone), który można wcisnąć. Natomiast zaraz za wejściem, po lewej znajdziesz miejsce na kamień (Empty Eye). Wciśnij więc piedestał, co zaowocuje otwarciem pobliskiego przejścia i pojawieniem się dwóch czarnych rycerzy. Weź od jednego po walce napój leczniczy (+1000) i przejdź po schodach na górę (tych w nowym pomieszczeniu). Po drodze spotkasz jeszcze jednego czarnego rycerza z napojem leczniczym (+1000), a na samej górze na niewielkim stoliku znajdziesz zielony kamień (Green Gem). Wróć z nim na dół i włóż go w odpowiednie miejsce. Wejdź następnie w nowo otwarte drzwi i udaj się długimi schodami w dół. Znajdziesz się w dużej sali, z wodą i paleniskiem po drugiej stronie. To właśnie z niego powstaną kolejno, po jednym, cztery ogniste szkielety, które należy pokonać aby móc przejść dalej. Po zakończonej potyczce woda trochę opadnie, co umożliwi wskoczenie w dziurę. Uważaj jeszcze na kręcącego się po okolicy czarnego rycerza z napojem leczącym (+1000). Kiedy wskoczysz w dziurę wylądujesz do pasa w wodzie. Stąd powinieneś zobaczyć Amber Key, który tak naprawdę jest kamieniem (Amber Gem). Przejdź przez drzwi i skręć za nimi w prawo. Biegnąć przed siebie wypatruj z lewej miejsca po którym można się wspiąć na górę. Teraz przeskocz do pobliskiej jaskini i przejdź nią na otwarty teren. Aby dokończyć ten poziom musisz zabić jeszcze dwa kamienne golemy.