Przeciwnicy | Severance Blade of Darkness poradnik Severance: Blade of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Podczas wędrówki po poziomach natkniesz się na znaczną ilość przeciwników. W większości mogą się oni posługiwać bronią taką jak ty - więc sprawdzaj co mają aktualnie przy sobie. Do tego dochodzą jeszcze poziomy doświadczenia, przydzielane proporcjonalnie do twojego. Czyli im wyższy poziom bohatera, którym kierujesz, tym wyższy poziom ma twój przeciwnik. Zależnie też od jego budowy wewnętrznej należy stosować szczególną broń. I tak potwory z ciałem "giętkim" (cyli gobliny, orki, zombi itp.) najlepiej pokonać bronią ostrą. Natomiast potwory takie jak szkielety najlepiej zabijać bronią ogłuszającą, czyli wszelkiego rodzaju maczugami czy laskami. Poniżej znajdziecie większość stworów próbujących przeszkodzić wam w wypełnianiu zadań, ale niektóre (występujące bardzo rzadko czy różne gatunkowo np. rycerz chaosu czy ognisty szkielet) są wymieniane w tekście, razem z najlepszą strategią walki.
CRITTERS |
Charakterystyka: głupie i słabe stwory, mają głowę połączoną z tułowiem, a poruszają się na niewielkich nóżkach, najczęściej spotykane w stadach
Słaby punkt: mają bardzo niską żywotność, więc nie powinny stanowić większego problemu.
Atak: skaczą na ofiarę gryząc ją swoimi ostrymi zębami.
RYCERZ |
Charakterystyka: są niezbyt silnymi przeciwnikami, ale na wyższych poziomach mogą stanowić nie lada wyzwanie.
Słaby punkt: raczej brak takowego, należy atakować kombosem, kiedy rycerz będzie kończył swoje pchniecie.
Atak: używają mieczy, rzadziej maczug i w ostateczności jednego z pozostałych rodzajów broni.
CZARNY RYCERZ |
Charakterystyka: bardzo inteligentni przeciwnicy, będą się poruszać na boki i blokować ataki swoimi tarczami
Słaby punkt: kiedy stracą tarczę, stają się łatwiejsi do pokonania, jednak najpierw trzeba do tej sytuacji doprowadzić.
Atak: używają Snake Sword, który, poza dużymi obrażeniami, zatruwa naszego bohatera.
GOBLIN |
Charakterystyka: słaby i bardzo głupi ale za to szybki przeciwnik, chyba najczęściej spotykany, występuje często razem z orkami.
Słaby punkt: zasadniczo nie ma takiego, poza niewielką żywotnością i słabą obroną.
Atak: szybkie pchnięcia, czasami połączone w kombosy, jednak nie są w stanie za bardzo skrzywdzić bohatera chyba że są na wysokim poziomie doświadczenia.
ORK |
Charakterystyka: są bardzo wytrzymali i nadzwyczaj silni, jednak spotkać można ich dużo rzadziej niż np. gobliny.
Słaby punkt: najlepiej jest atakować szybko podchodząc i po zadaniu ciosu cofać się do tyłu, dzięki czemu ork wykona kombos nie raniący bohatera.
Atak: jeśli ork jest wyposażony w Orc Sword, to poza możliwością otrucia bohatera podczas udanego trafienie staje się dużo bardziej agresywny i cały czas używa kombosów
KOŚCIOTRUP |
Charakterystyka: bardzo szybkie i inteligentne stwory, spotykane w grobowcach i na cmentarzach, najczęściej w grupach
Słaby punkt: jeśli jest ich więcej, mogą w ferworze walki ranić siebie nawzajem, co można łatwo wykorzystać; najlepsza broń do walki to buławy.
Atak: używają najczęściej potrójnego kombosu, który jest trudny do zatrzymania.
ZOMBI |
Charakterystyka: bardzo słabe i powolne truposze, można się wiele razy na nie natknąć w przeróżnych lokacjach.
Słaby punkt: jako że są wolne, można je bezproblemowo załatwić, najlepiej używając broni ostrych.
Atak: korzystają z lekkich mieczy i maczug, ale ich największa słabość (czyli brak szybkości) sprawia, że nawet w grupach nie są zbytnio niebezpieczni, poza tym plują trującymi wymiotami.
RYCERZ ZOMBI |
Charakterystyka: są wytrzymali, ale okropnie powolni, a natknąć się na nich można odwiedzając grobowce i cmentarze.
Słaby punkt: można z powodzeniem wykorzystać ich słabość (brak szybkości) nie tracąc podczas walki ani trochę zdrowia.
Atak: używają przeważnie toporów, czasami także mieczy ale są wolni, jedynym zagrożeniem jest to, iż jeśli cię trafią to tracisz dużo zdrowia, poza tym wymiotują zatruwając bohatera.
MINOTAUR |
Charakterystyka: ogromne i tak samo bardzo wytrzymałe, posiadające przeważnie po kilka(naście) tysięcy punktów życia.
Słaby punkt: są wolne, dlatego można je zajść kombosem i zrobić unik przed ciosem w bok lub do tyłu.
Atak: używają przeważnie wielkich maczug, co czyni je powolnymi, ale jeśli już trafią w cel to powodują duże obrażenia.
OGR |
Charakterystyka: kolejny wielki stwór, ale tym razem jego siła i wytrzymałość dorównują szybkości.
Słaby punkt: po prostu go nie ma, najlepiej naucz się paru kombosów i lej w niego ile sił.
Atak: najbardziej preferują różnego rodzaju ogromną broń tnącą, czyli tasaki; to właśnie one umożliwiają zadawanie szybkich i groźnych obrażeń.
GOLEM |
Charakterystyka: duży, silny, i wytrzymały stwór, jednak wystarczająco wolny aby można było go pokonać.
Słaby punkt: jeśli włączymy tryb walki i namierzymy go, wystarczy kręcić się wokół golema i zadawać ciosy, a on w tym czasie będzie uderzał powietrze.
Atak: ale jeśli już trafi, szczególnie ciosem, na który bierze zamach do tyłu, to masz przechlapane.
GHOUL |
Charakterystyka: bardzo szybki, ale za to słaby stwór, poza tym bardzo szybko się przemieszcza i atakuje
Słaby punkt: jeśli odpowiednio szybko użyjesz jakiegoś kombosa to pokonasz ghoula za pierwszym podejściem, trzeba tylko cały czas go okładać, nie pozwalając mu na wycofanie się.
Atak: z daleka zionie ogniem, a z bliska atakuje zakończoną hakiem kończyną, jest przy tym bardzo szybki i cały czas przeskakuje na boki, unikając w ten sposób trafienia