Wyspa Faranga (3) | Rozdział 2 | Solucja Risen poradnik Risen
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Przebijając się przez kolejnych wojowników docieramy do punktu białego, gdzie stawiamy czoła cięższemu wojownikowi w kieszeni którego znajdujemy klucz od celi (ostatnia na piętrze) Dorka . Więzień opowie nam o pierścieniu którego pociągnięcie będzie konieczne do dostania się do Eldrica . Ruszamy do punktu czerwonego i używamy kołowrotu.
Na ścianie po naszej prawej (punkt zielony) odnajdujemy pierścień który otwiera nam przejście na równoległej do nas ścianie (punkt niebieski). Rozprawiamy się z wrogim kapłanem, zabieramy kamień teleportacyjny (północno wschodnia świątynia ) i otwieramy celę Eldrica po naszej prawej. Informujemy druida, że potrzebujemy pomocy, zabieramy dysk od Cyrusa , po czym wracamy wraz z Eldriciem do jego chaty (M5.1 ). Możemy mu przy okazji oddać laskę. W zamian podaruje nam amulet [+5 zręczności, +3 siły].
Zanim druid będzie w stanie naprawić dysk, musimy podać mu kryształ magiczny ze skrzyni za jego plecami. Otworzymy ją z pomocą otrzymanego w trakcie rozmowy klucza. Rytuał naprawienia dysku odbędzie się na ołtarzyku o który zahaczył wcześniej Rufo.
Gdzie jest złota dostawa?
Udajemy się na farmę Severina (M5.4 ). Po krótkiej rozmowie okazuje się, że przybyliśmy w samą porę, aby odeprzeć atak gnomów . Wychodzi na jaw, że gnomy ukradły Severinowi dysk. Musimy dostać się do siedziby ich przywódcy - Gyrgera (duży czarny punkt). Udajemy się na wschodni kraniec wyspy i podążamy zaznaczoną ścieżką.
Przekraczamy most, przebijamy się przez zastępy gnomów i docieramy do przejętych przez nie ruin. W skrzyni zaraz na początku znajdujemy przepis (pikantny gulasz ).
Na najniższym poziomie twierdzy czeka na nas Gryger z kryształowym dyskiem w kieszeni. Zanim jednak uda nam się do niego dostać, musimy stawić czoła pokaźnej liczbie gnomów i ich nieco mocniejszym wersjom (chieftain ). Warto zainteresować się również metalowymi pierścieniami rozmieszczonymi na ścianach murów, albowiem otwierają one wiele dodatkowych komnat skrywających kosztowności. W drodze powrotnej wspominamy Henrikowi (za mostem) o zabiciu stwora. Otrzymujemy rogowy łuk . Po powrocie do Severina (M5.4 ) możemy pochwalić mu się znaleziskiem, ponieważ otrzymamy od niego przy okazji 500 monet .
Wyprawa na zachodnie wybrzeże
Po zakończeniu zadania Patty chce opuścić Miasto powinniśmy spotkać naszą przyjaciółkę Patty w miejscu oznaczonym jako (M5.5 ). Poproszona o kontynuowanie opowieści o ojcu, poprowadzi nas do grobu na zachodzie (M5.6 ). Po przekazaniu nam klucza rozkopujemy najbliższy grób (stajemy na jasnej ziemi z łopatą w plecaku i klikamy). Z wykopanej skrzyni wyciągamy szkatułkę którą przekazujemy Patty .
Pora na przeszukanie pięciu anonimowych grobów rozsianych po wyspie. Odwiedzamy kolejno numery (M5.7 ) [schodzimy ostrożnie po skałach od strony twierdzy, potem używamy teleportu gdziekolwiek], (M5.8 ) [pod skałą, za domem Leona], (M5.9 ) [po prawej stronie wysepki patrząc z drugiego brzegu], (M5.10 ) [możemy odwiedzić Patty w (M5.6 ) i wysłuchać interpretacji wskazówek] i (M5.11 ) [na prawo od wejścia do ruin, koło skał] , a na koniec wracamy do punktu (M5.6 ).
Zamiast Patty spotykamy na cmentarzu (M5.6 ) Eronga . Podążamy za nim do ruin i dalej - do (M5.12 ). Na rozwidleniu ścieżek wybieramy "górną". Po przebiciu się przez rzesze szkieletów w końcu docieramy do Romanova (M5.12 ). Możemy zabić ich od razu, pójść na ugodę lub kompromis. Tak czy inaczej powinniśmy wejść do jaskini.
Pierwszej skrzyni nie ruszamy. Stajemy przed nią, odwracamy się w prawo. Wchodzimy do tunelu, zabijamy dwa ghule i przechodzimy do komnaty z kryształami. Po lewej, w ciemnej wnęce odszukujemy praktycznie niewidoczny grób z nazwiskiem "Dillinger" i wykopujemy skrzynię z kryształowym dyskiem w środku.
Mamy kilka możliwości. Możemy nie oddawać mapy Romanovi (M5.12 ) i go zabić, oddać mu i wtedy go zabić/dostać klucz do Patty , albo nie zabijać w ogóle i zapomnieć o przyjaciółce. Na wypadek gdybyśmy mieli ochotę ją uratować- z kluczem który miał przy sobie Romanov powinniśmy udać się pod szczęśliwą (M5.13 ) i odszukać drzwi do ruin wychodzące na morze. Patty (M5.13 ) ucieszy się jeśli oddamy jej mapę ojca.
Mapa morska Stalowobrodego
Jeśli w zadaniu Wyprawa na zachodnie wybrzeże oddaliśmy Romanovi mapę w zamian za klucz do celi Patty (M5.13 ), będziemy musieli ją teraz odzyskać. Stary pirat przesiaduje ze swoimi ludźmi przy ognisku pod bramą miasta (M5.5 ). Kiedy się doń zbliżymy, zaatakuje nas, a my po chwili będziemy mogli zabrać mapę z jego ciała i oddać ją Patty .