Prolog w Risen poradnik Risen
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Znajdź ocalałych rozbitków
Naszym zadaniem jest odnalezienie pozostałych przy życiu rozbitków. Niewiastę zostawiamy na koniec, reszcie opróżniamy kieszenie znajdując przy tym trochę kosztowności. Z leżącej nieopodal gałęzi odrywamy maczugę . Przeszukując plażę w pobliżu znajdujemy słabą miksturę leczenia , kilka muszli (po dwukliku na jej ikonie w ekwipunku, mamy szansę uzyskać wartościową perłę) i parę butelek alkoholu. Wyjście na głęboką wodę źle się dla nas skończy, dlatego poruszamy się tylko po plaży.
Udajemy się na leżący po prawej brzeg plaży, gdzie czeka na nas kolejny trup. Znajdujemy przy nim nóż myśliwski . Odwracając się w lewo powinniśmy zobaczyć skałę z wielką tarczą. Zbliżając się doń, odnajdujemy kolejnego rozbitka, a nieopodal niego - głodnego sępa morskiego . Nie powinniśmy mieć problemu z ubiciem go kilkoma ciosami.
W połowie drogi między ciałem ptaka, a topielcem, odwracamy się w stronę wyspy i mijając skały po lewej, zagłębiamy się w puszczę. Idziemy po linii prostej aż do chwili kiedy zobaczymy czerwony grzyb, wtedy skręcamy ścieżką w lewo. Jeszcze kilka kroków i odnajdujemy małą tarczę i zardzewiały miecz , a także słabą miksturę leczenia . Tak uzbrojeni wracamy do rozłożonej na plaży niewiasty i rozpoczynamy rozmowę w której deklarujemy gotowość do działania.
Zaprowadź Sarę w bezpieczne miejsce
Wyciągamy broń i ruszamy ścieżką za plecami Sary . Po kilku krokach napotykamy młodego żądłoszczura , nieco dalej - głodnego wilka . Zabieramy ich mięso i ruszamy pod górę. Dobrym nawykiem jest zbieranie każdego przedmiotu czy rośliny która pojawi się na naszej drodze. W skale po lewej natrafiamy na jaskinię, a nieopodal wejścia doń - kolejnego wilka. Eksplorację jaskini spokojnie możemy sobie póki co darować. Gnomy z jej wnętrza nie są najmilszymi przeciwnikami na tym etapie rozgrywki (aczkolwiek zrobić się to da, a w środku za wiele ciekawych rzeczy nie ma). Kilka kroków dalej spotykamy żądłoszczura, a chwilę potem napotykamy dom w którym Sara postanawia się zatrzymać.
Zbadaj opuszczony dom
Zadanie to ukończymy przekraczając próg domostwa. Jeśli musimy uzupełnić siły życiowe- na tyłach znajdziemy beczkę z wodą. Możemy wrócić do naszej przyjaciółki i zameldować, że w środku nie ma nikogo. Otrzymamy również kolejne, "ambitne" zadanie.
Znajdź klucz w opuszczonym domu
Klucz spoczywa nieopodal łóżka w drugim z kolei pomieszczeniu. Po jego odnalezieniu po raz wtóry możemy porozmawiać z Sarą, aby dostać następne zadanie.
Splądruj skrzynię w opuszczonym domu
Pod ścianą w pierwszym pomieszczeniu odszukujemy skrzynkę, a następnie wyciągamy z jej wnętrza wszystkie przedmioty. Wchodzimy w posiadanie między innymi patelni , o wszystkim informujemy czekającą na zewnątrz białogłowę.
Zanieś Sarze trochę smażonego mięsa
Po prawej stronie od wejścia odnajdujemy nieco surowego mięsa . Teraz, mając patelnię w ekwipunku, podchodzimy do ognia i skrupulatnie pieczemy wszystko co tylko upiec możemy. Następnie "częstujemy" Sarę .