Prolog w Risen poradnik Risen
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Znajdź ocalałych rozbitków
![]() | ![]() |
Naszym zadaniem jest odnalezienie pozostałych przy życiu rozbitków. Niewiastę zostawiamy na koniec, reszcie opróżniamy kieszenie znajdując przy tym trochę kosztowności. Z leżącej nieopodal gałęzi odrywamy maczugę . Przeszukując plażę w pobliżu znajdujemy słabą miksturę leczenia , kilka muszli (po dwukliku na jej ikonie w ekwipunku, mamy szansę uzyskać wartościową perłę) i parę butelek alkoholu. Wyjście na głęboką wodę źle się dla nas skończy, dlatego poruszamy się tylko po plaży.
![]() | ![]() |
Udajemy się na leżący po prawej brzeg plaży, gdzie czeka na nas kolejny trup. Znajdujemy przy nim nóż myśliwski . Odwracając się w lewo powinniśmy zobaczyć skałę z wielką tarczą. Zbliżając się doń, odnajdujemy kolejnego rozbitka, a nieopodal niego - głodnego sępa morskiego . Nie powinniśmy mieć problemu z ubiciem go kilkoma ciosami.
![]() | ![]() |
W połowie drogi między ciałem ptaka, a topielcem, odwracamy się w stronę wyspy i mijając skały po lewej, zagłębiamy się w puszczę. Idziemy po linii prostej aż do chwili kiedy zobaczymy czerwony grzyb, wtedy skręcamy ścieżką w lewo. Jeszcze kilka kroków i odnajdujemy małą tarczę i zardzewiały miecz , a także słabą miksturę leczenia . Tak uzbrojeni wracamy do rozłożonej na plaży niewiasty i rozpoczynamy rozmowę w której deklarujemy gotowość do działania.
Zaprowadź Sarę w bezpieczne miejsce
![]() | ![]() |
Wyciągamy broń i ruszamy ścieżką za plecami Sary . Po kilku krokach napotykamy młodego żądłoszczura , nieco dalej - głodnego wilka . Zabieramy ich mięso i ruszamy pod górę. Dobrym nawykiem jest zbieranie każdego przedmiotu czy rośliny która pojawi się na naszej drodze. W skale po lewej natrafiamy na jaskinię, a nieopodal wejścia doń - kolejnego wilka. Eksplorację jaskini spokojnie możemy sobie póki co darować. Gnomy z jej wnętrza nie są najmilszymi przeciwnikami na tym etapie rozgrywki (aczkolwiek zrobić się to da, a w środku za wiele ciekawych rzeczy nie ma). Kilka kroków dalej spotykamy żądłoszczura, a chwilę potem napotykamy dom w którym Sara postanawia się zatrzymać.
Zbadaj opuszczony dom
![]() | ![]() |
Zadanie to ukończymy przekraczając próg domostwa. Jeśli musimy uzupełnić siły życiowe- na tyłach znajdziemy beczkę z wodą. Możemy wrócić do naszej przyjaciółki i zameldować, że w środku nie ma nikogo. Otrzymamy również kolejne, "ambitne" zadanie.
Znajdź klucz w opuszczonym domu
![]() | ![]() |
Klucz spoczywa nieopodal łóżka w drugim z kolei pomieszczeniu. Po jego odnalezieniu po raz wtóry możemy porozmawiać z Sarą, aby dostać następne zadanie.
Splądruj skrzynię w opuszczonym domu
![]() | ![]() |
Pod ścianą w pierwszym pomieszczeniu odszukujemy skrzynkę, a następnie wyciągamy z jej wnętrza wszystkie przedmioty. Wchodzimy w posiadanie między innymi patelni , o wszystkim informujemy czekającą na zewnątrz białogłowę.
Zanieś Sarze trochę smażonego mięsa
![]() | ![]() |
Po prawej stronie od wejścia odnajdujemy nieco surowego mięsa . Teraz, mając patelnię w ekwipunku, podchodzimy do ognia i skrupulatnie pieczemy wszystko co tylko upiec możemy. Następnie "częstujemy" Sarę .