Wyspa Faranga (1) | Rozdział 3 | Solucja Risen poradnik Risen
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Wyspa Faranga
Zabezpiecz Wulkaniczną Twierdzę
Po otwarciu wrót do wulkanu, w twierdzy magów wybuchają zamieszki. Musimy odnaleźć żyjących magów i odesłać ich do Ignatiusa (M4.22 ). Odwiedzamy kolejno Cyrusa (#1 ), Illumara (#2 ), Abraxa (#3 ), Vitusa (#4 ), oraz martwego Pallasa (#5 ), którego okradamy. Wracamy do Ignatiusa i przekazujemy mu notatki poległego maga. Po ukończeniu Zapasy z biblioteki i Jaszczurzy wojownik , meldujemy mu również o zabezpieczeniu kompleksu.
Zapasy z biblioteki
Abrax (#3 ) wysyła nas do swojej pracowni. Dostajemy się do niej przez bibliotekę (patrz Próba Mistrza Ignatiusa ). Musimy pokonać 10 intruzów rozmieszczonych w zaznaczonych punktach kompleksu. Pamiętajmy o antymagicznym krysztale przy wejściu który uniemożliwi używanie magii (odciągamy przeciwników i zabijamy z dala od kryształu). Musimy przeszukać wszystkie ciała. Kiedy wrócimy do Abraxa , powinniśmy mieć przy sobie trzy pakunki z zapasami alchemicznymi , oraz notatki maga. Po drodze powinniśmy spotkać jeszcze Siriusa któremu możemy oddać notatki (jeśli gramy bandytą- Siriusa nie będzie w labolatorium). Bezinteresownie lub za 200 monet . Nie zapominamy o zamienieniu słowa z Abraxem .
Jaszczurzy wojownik
Vitus (#4 ) zleca nam pozbycie się przywódcy najeźdźców przebywającego na środku cmentarnej krypty. Możemy zameldować magowi o wypełnieniu zadania.
Otwórz wielką bramę
Wewnątrz wulkanu Inkwizytor nakazuje nam otwarcie wielkiej bramy. Ruszamy w prawo. Korytarz doprowadza nas do naturalnych "schodów" zakończonych wąską szczeliną w ścianie. Przemieniamy się w Łodzika i przechodzimy do środka świątyni.
Pozbywamy się ghuli i przez dziurę w suficie przechodzimy do kolejnego pomieszczenia. W korytarzu przeskakujemy pułapkę z zapadającą się podłogą i staczamy walkę z Saurianami .
Przeskakujemy nad pułapką z kolcami, dobywamy broni (zaklęcia) i spadamy w dół przez zapadającą się podłogę.
Schody doprowadzają nas do pomieszczenia z kołowrotem, którego używamy. Za plecami powinniśmy mieć teraz korytarz z przyciskiem, który odsłoni nam drogę którą przybyliśmy do tego miejsca. Wracamy do Inkwizytora (możemy skorzystać z "okna") i meldujemy o naszych działaniach. Pora udać się na lewo.
Po kilku krokach powinniśmy odnaleźć tunel po lewej stronie. Tunel zakręca w prawo i po chwili powinniśmy stanąć nad przepaścią za którą widzimy ruiny i trójkę przeciwników. Musimy użyć lewitacji, aby dostać się na drugą stronę. Przy jednym z ciał znajdujemy posążek (stare popiersie ).
Przełączamy dźwignię w korytarzu po prawej. Wchodzimy w korytarz po lewej, bezpiecznie przechodzimy nad kratą (wyłączona przez nas pułapka) i stajemy przed cienką ścianą. Używając kilofu [kilof w plecaku, kliknięcie na ścianę] przebijamy się przez nią.
Przestawiamy dźwignię po drugiej stronie i przechodzimy do kolejnej sali na końcu korytarza, gdzie witają nas przeciwnicy. Z ciała jednego z nich wyciągamy następną statuetkę. Oba posążki umieszczamy na piedestałach. W otwartym pokoju używamy kołowrotu. W ten oto sposób otworzyliśmy wielką bramę. Możemy teraz odczytać zawartość kolumny przy której stał do tej pory Inkwizytor .