Rozdział pierwszy (1) | Opis przejścia poradnik Return to Mysterious Island 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział pierwszy
Uratuj Minę.
Sterujesz małpką. Jak widzisz - w przeciwieństwie do pilota - Mina żyje. Wyciągnij zatyczkę kamizelki ratunkowej (na lewym ramieniu Miny), by ta napełniła się powietrzem. Odepnij też przytrzymujący dziewczynę w fotelu pas (pod wodą, poniżej łokcia Miny). Teraz skieruj się ku oknu po prawej (za głową dziewczyny) i po chwili Mina i Jep znajdą się na lądzie.
Zatroszcz się o Minę, aby jej wskaźnik energii zmienił się z czerwonego na pomarańczowy.
Mina jest ranna w nogę, Jep musi zorganizować coś do zaopatrzenia rany. Po skończonym dialogu pojawią się okienka interakcji. Wybierz to oznaczające pieszczoty (bardziej z lewej), wskaźnik energii Miny wzrośnie, ale nadal będzie czerwony. Wyjdź ze zbliżenia rozmowy (X w prawym dolnym rogu ekranu) i maszeruj ścieżką w stronę wiatraka. Po pierwszym "kroku" znajdziesz się na rozstajach, z których wiedzie wiele dróg. Wędruj dalej przed siebie, czyli do wiatraka. Po drugim "kroku" zlokalizuj po lewej duży ułamany konar . Zabierz go. Nieopodal posila się Slugger, samiec alfa, którego lepiej pozostawić w spokoju.
Wespnij się po schodkach wiodących pod wiatrak. Po lewej przy wykopanym w ziemi dole stoi skrzynia, kliknij ją ikonką "+" (zbliżenie), okaże się, że w jej wnętrzu jest hak i brudna chusta . Weź je (wyjdź ze zbliżenia) i wracaj do Miny (ścieżką na prawo od wiatraka i dalej cały czas prosto).
PPM przywołaj ekwipunek, w którym kliknij przycisk "Auto" (po prawej). Zebrane przedmioty zostaną rozlokowane w przegródkach inwentarza. Wybierz spośród nich chustę i opuść ekwipunek (PPM). Ponieważ chusta jest brudna, zanurz ją w wodzie (na lewo od Miny) i czystą wręcz dziewczynie (kliknij ikonkę dialogu na Minie, a potem okienko "Daj").
Doprowadź wskaźnik energii małpki do poziomu zielonego.
Jest kilka sposobów, na poprawienie samopoczucia małpki. Wybierz opcję przytulenia do Miny - wskaźnik energii Jep wzrośnie, ale nadal będzie pomarańczowy. Trzeba zatem małpkę nakarmić, maszeruj więc ponownie w stronę wiatraka. Na rozstajach zerwij liście jakiejś rośliny (po lewej) rosnącej pod czymś w rodzaju drewnianych belek. Niestety, nie są one zbyt pożywne, choć Jep lubi je żuć (w inwentarzu kliknij nimi na ikonce małpki - otrzymasz brudną gąbczastą papkę . Skieruj się teraz w ścieżkę na prawo od miejsca, gdzie zerwałeś liście (pomiędzy zboże czy też jakieś zbożopodobne złote trawy).
To kolejne rozstaje, na których obróć się nieco w prawo - Jep wystraszy się węża, ale szybko okaże się, że to tylko wężowa skóra . Zabierz ją więc. Obróć się teraz w lewo, zobaczysz ścieżkę wiodącą do bagien. Na lewo od niej leży stosik pomarańczy . Weź je (2 sztuki).
Maszeruj na bagna. Tu, tuż pod stopami małpki (nieco z prawej), zlokalizuj spory kij . Podnieś go a także kilka (3) surowych jaj , leżących jeszcze bardziej po prawej. Weź też trochę gliny (3 kupki) z łachy na prawo od ścieżki. Rzeczoną ścieżką wracaj na rozstaje i maszeruj przed siebie, w stronę obrośniętego bluszczem komina.
Dotrzesz pod piec, na lewo od którego leżą suche gałęzie . Zakoś je. Podnieś też biały tygiel (po lewej), spod którego wpadną robaki oraz okaryna . Oczywiście przywłaszcz je sobie.
Wejdź do zrujnowanego warsztatu (po lewej), gdzie młoda samiczka Amber tłucze orzechy. Zagadnij ją i ubłagaj, by pozwoliła Jepowi też się posilić. W ten sposób uruchomisz minigrę, w której pierwszym kliknięciem musisz podnieść kamień, drugim zatrzymać go na odpowiedniej wysokości (tuż nad głową Jepa) i trzecim uderzyć z odpowiednią siłą w orzech (kiedy kółeczko zrobi się zielone). Za wysoko podniesiony kamień roztrzaska orzech wraz z nasieniem, za nisko - nie rozbije skorupki. Jeśli gra sprawia Ci kłopot, ikonką w prawym dolnym rogu ekranu przełącz ją na łatwiejszy wariant, w którym na czerwono zaznaczone są strefy za słabego i za mocnego rozmachu, a na zielono ta, w której należy kliknąć. Okupione jest to jednak zabraniem 10 punktów z tzw. "Dumy" (niebieski pasek w ekwipunku po prawej).
Kiedy uda Ci się pozyskać 10 nasion , przejdź do pełnego wody kamiennego bloku po lewej i każ Jepowi umyć się w nim z błota, którym małpka ubrudziła się na bagnie. Żeby ostatecznie poprawić jego stan, nakarm go 1 pomarańczą (+5) i 1 jajem (+5) albo 1 pomarańczą i kilkoma nasionami (+1 każde), albo 1 jajem i nasionami (w ekwipunku wybierz odpowiedni pokarm i kliknij nim na ikonce małpki w lewym dolnym rogu ekranu). Wskaźnik energii stanie się zielony. Opuść ruiny i kieruj się cały czas ku wiatrakowi, a następnie ścieżką na prawo od niego i potem prosto w stronę czerwonolistnego klonu, pod którym siedzi Mina.