Rozdział piąty (1) | Opis przejścia poradnik Return to Mysterious Island 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział piąty
Rozejrzyj się po wyspie, żeby znaleźć drogę do geotermalnego silnika (cz. 4).
Po przejściu przez przesmyk Mina i Jep znajdą się w zatoce. Obróć się w prawo, dostrzeżesz obcego małpiszona i rozpocznie się (spacja) znana Ci już minigierka w odbieranie małpie przedmiotów, które ta próbuje wyciągnąć Minie z kieszeni. Tym razem potrwa to dopóty, dopóki złodziej Ci czegoś nie zabierze, więc jeśli jesteś dobry z zręcznościówkach, to Ty decydujesz o czasie tej zabawy. Kiedy zechcesz ją przerwać, pozwól małpie zabrać jakąś mało istotną rzecz, np. któryś kwiat, po czym wciśnij spację, by zakończyć minigrę.
Niezależnie od wagi skradzionego przedmiotu Mina i tak poprosi Jepa, by odzyskał zgubę, schowaną przez małpiszona na palmie. Wędruj więc w stronę skał, na tle których przed chwilą stał mały złodziejaszek.
Czeka Cię konfrontacja z Leonardem, samcem, o którego sympatię mógłbyś zabiegać, ale ponieważ i tak masz zamiar ograbić go z zapasów, więc cały trud poszedłby na marne. Zatem karmienie, iskanie i granie na okarynie, pozostaw na później, kiedy będzie Ci to potrzebne, teraz natomiast przestrasz Leonarda wężową skórą, by ten zwiał ze skały. Gdy to się stanie, maszeruj dalej w lewo, ku krawędzi skał. Na kolejnej półce na Twój widok w skalnej szparze schowa się jaszczurka (+5). Walnij ją kijem i odwróć się w stronę oceanu.
Twoim celem jest rosnąca w wodzie palma (na wprost). Możesz na nią skoczyć, ale tylko w momencie, kiedy przesuwająca się w prawo i lewo pod ikonką skoku kulka jest na zielonym pasku. Oczywiście ta minigierka ma też wariant łatwiejszy, w którym kulka przemieszcza się dużo wolniej.
Kiedy wylądujesz na palmie, przyjrzyj się zawartości ukrytej w palmowym liściu, niczym w zgrabnym pakunku. Musisz dokonać wyboru, bowiem uda Ci się odebrać Leonardowi tylko jedną skradzioną rzecz, zanim małpiszon przegoni Cię ze swojej kryjówki. Oczywiście możesz do niego wrócić, odstraszyć go skórą węża raz jeszcze i zabrać z palmy kolejny przedmiot. I tak do odzyskania wszystkich straconych znajdziek. Po skończonej akcji wracaj do Miny (w lewo) i razem zejdźcie w dół, na plażę.
Obróć się w stronę skał. Jest tu (po lewej) kopiec termitów, który bardzo zainteresuje Jepa. By móc się do niego dobrać, musisz mieć w ekwipunku krótką gałązkę paproci, znalezioną przez Jepa zaraz na samym początku zabawy, na drodze do zatoczki z żółwiem i rozbitym robotem (krok w prawo od pierwszego robota, tego, z którym rozmawiała Mina). Jeśli jej nie masz, a zależy Ci na zdobyciu termitów, które tak naprawdę są tylko smakołykiem (+0,5) dla małpki, powinieneś rozdzielić Minę i Jepa, bowiem dziewczyna ze swojej wysokości nie dostrzeże tej znajdźki. Gałązkę daj Jepowi do obgryzienia, a otrzymasz krótką zaostrzoną gałązkę . Trzymając ją w ręku, przybliż sobie widok na kopiec termitów. Wetknij gałązkę w otwór u podstawy kopca (z lewej strony).
Twoim zadaniem jest wyciągnąć gałązkę z jak największą ilością termitów (wciśnij LPM i powolutku przesuwaj gałązkę w lewo). Termity spadają po uderzeniu którymkolwiek fragmentem gałązki o górę bądź o dół korytarza, przez który próbujesz ją przeciągnąć. Gałązkę możesz trzymać w dowolnym miejscu, nawet co moment w innym, jeśli tak Ci wygodniej. Jeśli nie jesteś zadowolony z wyniku, możesz próbować w nieskończoność. Możesz też skorzystać z łatwiejszej wersji tej minigierki, wówczas termity spadają z mniejszą częstotliwością (mniej więcej co trzecie uderzenie). Maksymalnie można zdobyć 10 termitów .