Rozdział dziewiąty (1) | Opis przejścia poradnik Return to Mysterious Island 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział dziewiąty
Wyklucz Sluggera i ponownie wpraw geotermalny motor w ruch.
Zejdź w dół kamienną ścieżką - okratowane przejście jest oczywiście zamknięte, bo przedarł się przez nie intruz. Zauważ, że w "pajęczynie" (u dołu po prawej) pojawiło się nowe seledynowe organiczne jajo . Weź je i zanurz w krwi tuż przed kratą, przez którą przecisnęła się małpa i którą przytrzasnęła sobie ogon, po czym zainstaluj ten specyficzny identyfikator w pajęczynie.
Krata się uniesie, maszeruj więc do pomieszczenia z silnikiem. Kiedy podejdziesz sprawdzić ustawienia na panelu (albo wprost do prowadzącego do dalszych pomieszczeń przejścia), przekonasz się, że Slugger rozrabia w turbinie. Przejdź więc przez drzwi z wystającym fragmentem skały jako przyciskiem i wnętrzem rury maszeruj nad przepaść, gdzie skręć w prawo, by znaleźć się przed wejściem do turbiny. Oczywiście poślij tam Jepa (warunek - małpka ma mieć zielony wskaźnik, jeśli więc jest taka potrzeba: nakarm ją, przytul lub każ jej zagrać na okarynie).
We wnętrzu turbiny czeka Cię minigierka, w której musisz złapać 5 kulkowych kondensatorów , jakimi rzuca w Ciebie Slugger (każde trafienie zmniejsza widoczny u góry pasek "życia" Jepa). By łapać lecące w Twoim kierunku kondensatory, klikaj na nich kursorem, najlepiej w momencie, gdy przeciwnik bierze każdy z nich do ręki lub zaraz po tym, jak nim w Ciebie rzuci. Kursor w momencie złapania kondensatora nie zmienia kształtu na "rękę", o tym, że schwytałeś lecący w Twoją stronę przedmiot, informuje ikonka wyskakująca w prawym górnym rogu ekranu. Niewprawionym w zręcznościówkach polecam klikać raz za razem na dłoń małpki i wokół pudełka z kondensatorami.
Po skończonej akcji Slugger straci przytomność. Maszeruj do leżącej małpy, by wyciągnąć ją z turbiny. Po przedostaniu się do pomieszczenia z silnikiem priorytetem jest ponowne ustabilizowanie jego pracy. Podejdź więc do panelu i po znanym Ci już teście z wciskaniem tych przycisków, których numery poda głos, Mina ustawi suwaki (automatycznie). Niestety, w międzyczasie Slugger wyda ostatnie tchnienie, a Jep zarażony przez kolegę opadnie z sił.
Wszelkimi sposobami spróbuj wyleczyć Jepa.
Musisz znaleźć antidotum na chorobę, jaka dopadła Jepa. Po dotransportowaniu małpki przez Minę do gabinetu Nemo przejdź do stanowiska laboratoryjnego. Zastaniesz tam ślady bytności Sluggera. Weź odłamki fioletowego szkła (po lewej), zainstalowane w mniejszej kuli (przypominające strzykawkę) narzędzie do pobierania próbek oraz przepalony bezpiecznik (po prawej). Napraw go przy pomocy stalowego drutu (otrzymanego z rozdzielenia stalowej liny, znalezionej przy wraku helikoptera) i odstaw na miejsce. Zainstaluj też w podstawce wszystkie kondensatory.
Przenieś się teraz ("Skróty") do wielkiego pieca. Wpakuj do ognia strzelbę i przy pomocy szczypiec wyciągnij z niego stalową rurkę , która z niej pozostała. Połóż ją na pniu (jeśli poprzednio nie zainstalowałeś na nim kowadełko-strugacza, teraz jest to już konieczne) i uderz w nią jeden raz młotem, by ją skrócić i drugi, by przywrócić jej owalny kształt (istotne jest, by rurka nie była plaska, jeśli ją spłaszczyłeś, uderz w nią kolejny raz, by przywrócić jej pierwotny kształt). Ostudź rurkę w zbiorniku z wodą, odłóż szczypce i wyjmij rurkę z wody.
Maszeruj na rozstaje (najbliższa lokacja) i podnieś porzucony tam przez Sluggera pusty kokos oraz okular mikroskopu. Udaj się teraz do warsztatu ("Skróty"), skąd przejdź do mniejszego pieca (z kominem).