Rozdział dziewiąty (2) | Opis przejścia poradnik Return to Mysterious Island 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Podnieś leżący w żwirze tuż przed nim tygiel (Mina automatycznie ulokuje go w piecu). Wsyp do niego fioletowe szklane odłamki. Kiedy szkło się roztopi (trzeba chwilę zaczekać), przy pomocy rurki wydmuchaj z niego fioletową butlę . Teraz wrzuć do tygla glony, otrzymasz węglan sodu (notes str. 6). Z kolei po umieszczeniu w tyglu wapna gaszonego uzyskasz z powrotem wapno niegaszone (notes str. 11). Połącz w ekwipunku: piasek, wapno niegaszone, węglan sodu i węgiel drzewny. Otrzymasz szklistą miksturę (notes str. 6), którą wrzuć do tygla. Kiedy się roztopi, przez rurkę (obrazek, notes str. 6) wydmuchaj z niej szklaną butlę .
Za pośrednictwem "Skrótów" przedostań się do pomieszczenia z silnikiem, skąd zawróć do sali z organiczną "pajęczyną". Na wprost niej (tuż pod tylną stroną kamiennej mordy) znajdują się trzy jakby "maczugi", a ze środkowej spływa fioletowy gaz . Nabierz go do szklanej butli. Przejdź do bazy Nemo i do Jepa siedzącego na końcu, w gabinecie kapitana. Przy pomocy strzykawki pobierz małpeczce próbkę komórek .
Maszeruj do stanowiska laboratoryjnego. Fioletową butlę zainstaluj w dole urządzenia miksującego. Szklaną butlę z fioletowym gazem umieść jako trzecią przy większej kuli. Jeśli chcesz, możesz sprawdzić, że fioletowy gaz neutralizuje gaz zielony. W tym celu odkręć najpierw kurek przy niebieskiej butli, potem przy żółtej i na końcu przy fioletowej. Następnie wyjałów urządzenie, wciskając czerwony guzik po prawej. Wreszcie wetknij strzykawkę do mniejszej kuli, by ulokować w niej próbkę komórek Jepa (zamiast tkanki małpki można także pobrać i zbadać próbkę chorej rośliny po lewej). Odkręć kurek przy butli z fioletowym gazem, by zadziałać nim na chorą tkankę.
Zainstaluj okular w "mikroskopie" i spójrz przez niego na komórki. Pokręć pokrętłem po prawej i obserwuj działanie fioletowego gazu. Niestety, przekonasz się, że mimo wszystko komórki i tak obumierają.
Zdecyduj, czy opuszczasz wyspę wraz z ratownikami, czy przywracasz jej tarczę ochronną, by ją uratować.
W tym momencie głos Nemo wytłumaczy Minie, dlaczego tak się dzieje. Dziewczyna dowie się, że może ocalić wyspę, rozpościerając nad nią tarczę ochronną, która uczyni ją niewidzialną i niedostępną dla przybyszów z zewnątrz. Oznacza to jednak, że Mina musi na niej pozostać. Równocześnie rozlegnie się alarm, oznajmujący przylot ekspedycji ratunkowej. Musisz dokonać wyboru.
Jeśli postanowisz opuścić wyspę, przejdź do gabinetu Nemo po Jepa i weź go ze sobą, po czym maszeruj w stronę wyjścia z podziemi. Naciśnij wystający fragment skały w przejściu z wazonem. Jeśli zdecydujesz się pozostać na wyspie i ocalić ją, przejdź do znajdującego się naprzeciwko stanowiska ochrony. Bardzo powoli przeciągnij uchwyt aktywujący tarczę (z góry na dół). Jeśli zrobisz to za szybko, będziesz musiał maszerować do pomieszczenia z silnikiem, by ustabilizować jego pracę na panelu, jak to już dwukrotnie robiłeś. Niezależnie od podjętej decyzji otrzymasz szansę sprawdzenia, jak wygląda alternatywne zakończenie tej przygody...