Resident Evil 3: Tunele metra, plac wieży zegarowej solucja, opis przejścia Resident Evil 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 kwietnia 2020
Na tej stronie poradnika do Resident Evil 3 Remake możesz znaleźć opis przejścia tuneli metra Subway Tunnels oraz placu wieży zegarowej Clock Tower Plaza. Są to dwie sąsiadujące ze sobą lokacje, które Jill odwiedza po wydostaniu się z płonącego wagonu metra. W pobliżu wieży zegarowej bohaterkę czeka drugi obowiązkowy pojedynek z bossem - Nemesisem. Nasza solucja wyjaśnia jak unikać ataków czworonożnej bestii i jak pokonać Nemesisa Stage 2.
- Wydostań się na powierzchnię (Find a way above ground)
- Ucieknij potworowi (Escape the creature)
- Pokonaj Nemesisa - drugi pojedynek z bossem (Defeat the Creature)
Wydostań się na powierzchnię (Find a way above ground)
W tunelach metra Subway Tunnels znajdziesz się po załatwieniu wszystkich spraw grając Carlosem na posterunku policji Police Station. Ponownie zaczniesz sterować Jill.
Dotrzyj do drzwi z pokrętłem i wejdź do schronu Dilapidated Shelter. Znajdziesz tu m.in. maszynę do pisania, nową odmianę pocisków do granatnika Mine Rounds oraz dokument z informacjami o ich zastosowaniu.
Pociski Mine Rounds działają na zasadzie min-pułapek. Możesz przyczepiać je do przeciwników lub (lepszy pomysł) rozstawiać je na ziemi - eksplodują w momencie gdy zbliży się do nich jakiś przeciwnik.
Gra pozwoli ci "przetestować" amunicję Mine Rounds na zwykłych zombiakach napotykanych w kolejnych tunelach metra - staraj się celować w środkową część korytarza żeby jak najwięcej potworów zgromadziło się wokół miny-pułapki. Możesz też używać zwykłych broni i zostawiać sobie cenną amunicję na potrzeby rozegrania zbliżającego się nowego pojedynku z bossem.
Ucieknij potworowi (Escape the creature)
Po wyjściu z kanałów znajdziesz się w pobliżu wieży zegarowej Clock Tower Plaza. W pierwszym obszarze możesz rozejrzeć się za lootem i znajdźkami. Docelowo skieruj się w stronę mostu prowadzącego w stronę wieży zegarowej. Po wejściu na most Jill zaatakuje drugie stadium Nemesisa - Nemesis Stage 2.
Musisz najpierw rozpocząć ucieczkę. Jest to bardzo liniowa sekcja - po prostu biegnij przed siebie, Jill będzie automatycznie unikała ataków potwora i przeskakiwała nad małymi dziurami. Pościg zakończy się w momencie zeskoczenia na dziedziniec wieży zegarowej. Rozegra się tu pełnoprawny pojedynek z Nemesisem.
Pokonaj Nemesisa - drugi pojedynek z bossem (Defeat the Creature)
Zanim przystąpisz do walk warto wiedzieć o tym, że możesz odnajdywać duże ilości zapasów na dziedzińcu. Biegaj w tym celu po jego obrzeżach i zaglądaj też do wraków pojazdów. Pozwoli ci to przede wszystkim pozyskiwać amunicję do granatnika oraz medykamenty.
Nemesis w trakcie pojedynku dąży do zadawania obrażeń w walce wręcz. Boss jest w stanie przede wszystkim wykonywać pojedyncze zamachnięcia górnymi kończynami. Bardziej niebezpiecznymi atakami są krótka szarża oraz uderzenie z dużą siłą w ziemię, które następuje po tym jak boss stanie na swoich tylnych kończynach.
Staraj się jak najwięcej biegać i dodatkowo wykonywać w odpowiednich momentach uniki po to żeby nie zostać uderzonym przez bossa.
Do atakowania Nemesisa możesz używać wszystkich posiadanych broni, ale najbardziej sprawdzą się granatnik i strzelba. W przypadku granatnika szczególnie wskazane jest używanie pocisków Mine Rounds, czyli rozstawianie min. Boss może łatwo aktywować rozstawioną na ziemi minę. Zmniejsza się przez to ryzyko spudłowania i zmarnowania pocisku.
W dalszej fazie walki Nemesis będzie przez jakiś czas biegał po dachach okolicznych budynków. Możesz wykorzystać tę okazję do tego żeby dotrzeć do zapaśów.
Jeśli posiadasz amunicję Mine Rounds do granatnika, to możesz też użyć jej do zatrzymania biegającego potwora poprzez przyczepienie miny do jednego z budynków. Boss po zderzeniu się z miną zaliczy upadek i po wylądowaniu na dziedzińcu będzie przez kilka sekund powracał do sił. Wykorzystaj to do zaatakowania bezbronnego chwilowo Nemesisa.
Musisz się pilnować, bo Nemesis po zakończeniu biegu wykona daleki skok z dachu jednego z budynków. To najsilniejszy spośród wszystkich ataków Nemesisa. Szybko opuść miejsce, w którym Jill znajdowała się w momencie rozpoczęcia skoku przez bossa, gdyż dokładnie tam będzie chciał wylądować. Jeśli nie zdążysz z ucieknięciem od miejsca lądowania bossa, to możesz otrzymać poważne obrażenia lub nawet zginąć na miejscu.
Kontynuuj używanie granatnika i/lub strzelby do atakowania bossa i uzupełniaj zapasy za każdym razem gdy powróci na dachy. Musisz prowadzić walkę do momentu załączenia się cut-scenki oznaczającej odniesienie zwycięstwa.
Kolejna cut-scenka pokaże zainfekowanie Jill pasożytem. Z pomocą przyjdzie jej Carlos, który przeniesie nią do pobliskiego szpitala Hospital. Ponownie przejmiesz kontrolę nad postacią Carlosa i zdobędziesz też trofeum I Don't Feel So Good.