Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają? Resident Evil 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 kwietnia 2020
Ta strona poradnika do gry Resident Evil 3 Remake wyjaśnia co oznaczają różne kolory na mapie Raccoon City, którą można przeglądać w trakcie przechodzenie gry. Mają one dosyć istotne znaczenie, szczególnie jeśli masz w planach ukończenie gry w 100 procentach.
Różne obszary i pomieszczenia na mapie Raccoon City i innych lokacji dostępnych w grze RE3 oznaczane są dwoma różnymi kolorami.
Czerwony kolor oznacza, że nie odnalazłeś wszystkich przedmiotów / lootu w danej lokacji. Obiektami do odnalezienia mogą być m.in. zapasy (amunicja, zioła, proch strzelniczy itp.), skrzynie nadające się do rozbicia, przedmioty fabularne (np. klucze), sejfy, czy znajdźki.
Znajdźki (np. dokumenty, figurki) nie są brane pod uwagę przez grę przy oznaczeniach kolorystycznych. Oznacza to, że dane pomieszczenie może zostać uznane za zbadane nawet jeśli znajdują się w nim jeszcze jakieś sekrety.
Warto zaznaczyć, że w przypadku przedmiotów, które można zabrać ze sobą czerwony kolor będzie utrzymywał się na mapie także już po ich odkryciu. Gra będzie mogła zmienić kolor dopiero gdy wszystkie tego typu obiekty zostaną dodane do inwentarza bohatera.
Niebieski kolor oznacza, że z danej lokacji zabrałeś 100% możliwego lootu (amunicja, zioła, przedmioty fabularne itp.) oraz że otworzyłeś wszystkie sejfy, szafki i inne tego typu obiekty.
Pomimo niebieskiego oznaczenia nie pomijaj dokładnego zbadania obszaru, bo może on zawierać znajdźki. Nie są one uwzględniane przy zmianie koloru z czerwonego na niebieski.
Szarym kolorem oznaczane są osobne, sąsiadujące ze sobą mapy. Gra zacznie wyświetlać nową mapę dla danej lokacji dopiero po tym jak do niej wkroczysz.
Podczas przeglądania map radzimy zwracać uwagę nie tylko na oznaczenia kolorystyczne, ale również na dodatkowe informacje udostępniane przez grę. Na mapach zaznaczane są przede wszystkim obiekty do zniszczenia lub zbadania. Gra oznacza również zablokowane przejścia i możesz dzięki temu łatwiej ustalić kiedy będziesz mógł przejść dalej. W przykładzie z powyższego obrazka komunikat dotyczy drzwi związanych łańcuchem i łańcuch będzie można przeciąć dopiero po pozyskaniu odpowiedniego narzędzia.
W niektórych większych lokacjach odwiedzanych w trakcie kampanii możesz odnajdywać mapy z rozkładem pomieszczeń. Po zerwaniu odnalezionej mapy ze ściany na twojej mapie pojawią się wszystkie możliwe do odwiedzenia pomieszczenia - te niezbadane będą początkowo "puste". To świetny sposób na sprawdzanie czy daną miejscówkę odkryło się w 100 procentach.