Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Red Faction - poradnik do gry

Red Faction - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uzbrojenie | Podstawy Red Faction poradnik Red Faction

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Uzbrojenie

Każda broń ma dwa rodzaje ataku. Podstawowy aktywujemy przez użycie lewego przycisku myszy, a funkcje dodane ukryte są pod prawym klawiszem.

Assault Rifle (karabin szturmowy) - jest doskonałą bronią, która łączy w sobie kilka bardzo pozytywnych cech - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Assault Rifle (karabin szturmowy) - jest doskonałą bronią, która łączy w sobie kilka bardzo pozytywnych cech. Przede wszystkim jak na broń o tej sile rażenia jest dość niewielka, a kaliber pocisków wystrzeliwanych z jej lufy jest poważnym zagrożeniem nawet dla celów opancerzonych. Karabin pozwala na strzelanie ogniem ciągłym, który sieje straszne spustoszenie wśród przeciwników. Z kolei strzelanie seriami trzech pocisków daje możliwość większej kontroli ognia i zwiększa precyzję, ale zmniejsza siłę ataku. Amunicja do Assault Rifle jest umieszczona w 42-u pociskowych magazynkach. Ten typ karabinu jest najbardziej uniwersalną bronią w związku, z czym często spotkacie uzbrojonych w niego żołnierzy. Nadaje się zarówno do strzelania na duże jak i małe odległości. W tym wypadku atak podstawowy to salwy potrójnych wystrzałów, a także drugi atak w postaci ciągłego ognia automatycznego. Pamiętajcie jednak, że ciągłe serie powodują, iż karabin staje się trudny do opanowania i sporo pocisków jest marnowanych, gdyż nie trafia w cel.

Automatic Shotgun ( automatyczna strzelba dużego kalibru) - ta broń pozwala na oddawanie strzałów zarówno w trybie półautomatycznym jak i automatycznym - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Automatic Shotgun ( automatyczna strzelba dużego kalibru) - ta broń pozwala na oddawanie strzałów zarówno w trybie półautomatycznym jak i automatycznym. W pierwszym przypadku odrzut jest o wiele mniejszy, a co za tym idzie o wiele łatwiej kontrolować broń. W drugim wypadku salwy oddawane są, co sekundę i naprawdę sieją spustoszenie. Strzelba pozwala na załadowanie łącznie 8 nabojów śrutowych, ale nie jest to wielkim problemem, ponieważ nietrudno znaleźć do niej amunicję. Dzięki zastosowaniu takiej amunicji strzelba jest naprawdę straszna przy niewielkich odległościach, a używanie jej na dłuższe dystanse mija się w zasadzie z celem. Strzelba posiada dwa tryby, podstawowy to podwójny wystrzał, drugi atak to ciągły - strzał, przeładowanie, strzał.

Control Baton (pałka) - spotkamy się z nią już na samym początku gry - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Control Baton (pałka) - spotkamy się z nią już na samym początku gry. Jednak szybko rozejrzyjcie się za skuteczniejszą bronią. W wypadku pałki jej największym mankamentem jest bardzo krótki zasięg, a ponadto dodatkowy atak za pomocą porażenia prądem jest zazwyczaj dość trudny ze względu na spory czas potrzebny do ponownego naładowania pałki. Zanim uda się nam tego dokonać z reguły oberwiemy już kilka razy. Radziłbym jej używać tylko w wyjątkowych okazjach, a najlepiej przeciw nieuzbrojonemu personelowi, jaki spotkamy po drodze. Atak podstawowy to zwykłe zdzielenie przeciwnika pałką, a atak drugi to porażenie prądem.

Flame Thrower (miotacz ognia) - nic dodać nic ująć, broń zadająca niewątpliwie bolesną i straszną śmierć - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Flame Thrower (miotacz ognia) - nic dodać nic ująć, broń zadająca niewątpliwie bolesną i straszną śmierć. Miotacz może wystrzeliwać strumień ognia nawet na odległość czterech metrów. Niestety pociąga to za sobą bardzo szybkie wyczerpywanie zasobnika z paliwem. Jednak raz trafiona ofiara nie ma już najmniejszej szansy na przeżycie. Przy okazji mała uwaga. Używając miotacza musicie mieć się na baczności, aby podpalony przeciwnik w śmiertelnej szamotaninie nie wpadł na Was, bo grozi to poważnymi obrażeniami i utratą energii. Podstawowy tryb użycia broni to oczywiście strumień ognia, ale w dodatkowym ataku można odkręcić kanister z paliwem i użyć go jako granatu zapalającego. Czasami bywa to skuteczne, kiedy mamy przed sobą kilku przeciwników, bo kiedy kanister wybucha, paliwo oblewa wszystkich wokół i podpala ich.

Fusion Rocket Launcher (ręczna wyrzutnia rakiet o dużej mocy) - no, to jest prawdziwa broń na grubego zwierza - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Fusion Rocket Launcher (ręczna wyrzutnia rakiet o dużej mocy) - no, to jest prawdziwa broń "na grubego zwierza". Wyrzutnia jest tak wielka, że trzeba ją mocować na ramieniu, a potrafi wystrzeliwać pojedyncze pociski, które wyrządzają olbrzymie zniszczenia. Rakiety wystrzeliwane z tej broni mogą zniszczyć praktycznie każdy cel, w jaki trafią i nie ma pancerza, który potrafiłby znieść trafienie (dla przykładu, aby strącić myśliwiec wystarczy trafić go tylko raz) Taki kaliber ma oczywiście swoje wady, bo po oddaniu strzału następuje strasznie długi okres przeładowywania, w trakcie, którego jesteśmy praktycznie bezbronni, poza tym tej broni nie należy używać w niewielkich pomieszczeniach i na małe odległości, bo oprócz przeciwników, załatwimy także siebie. W magazynku mieści się tylko jedna rakieta, a broń ma jeden tryb ataku no, bo i po co drugi. Jak już trafimy, to raz a porządnie.

Grenade (granat ręczny) - ta broń może z powodzeniem przydać się w kilku sytuacjach - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Grenade (granat ręczny) - ta broń może z powodzeniem przydać się w kilku sytuacjach. Przede wszystkim jego podstawowym przeznaczeniem będzie niszczenie zgrupowań przeciwników. Tutaj mamy dwie możliwości użycia. Po pierwsze w podstawowym trybie rzucamy odbezpieczony granat (zasięg do pięciu metrów), który rozrywa się po czterech sekundach. Ta opcja daje przeciwnikom szansę na ucieczkę w bezpieczne miejsce, ale ze względu na opóźnienie eksplozji może się przydać, kiedy postanowimy rozwalić jakąś cieńszą ścianę. Dużo efektywniejsza przeciwko ludziom i słabiej opancerzonym pojazdom jest druga funkcja granatu, który po przełączeniu będzie wybuchał bezpośrednio, po zetknięciu z celem. Jak widać granat jest wielofunkcyjny, a duży zasięg nie wymaga od nas wielkiej precyzji rzutu.

Heavy Machine Gun (ciężki karabin maszynowy) - ta broń sprawi, że poczujecie się jak Schwarzenneger, gdyż ma magazynek napełniony 99 pociskami, a przy dużej szybkostrzelności potrafi zniszczyć każde zgrupowanie przeciwników, a także poradzi sobie z niektórymi opancerzonymi celami - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Heavy Machine Gun (ciężki karabin maszynowy) - ta broń sprawi, że poczujecie się jak Schwarzenneger, gdyż ma magazynek napełniony 99 pociskami, a przy dużej szybkostrzelności potrafi zniszczyć każde zgrupowanie przeciwników, a także poradzi sobie z niektórymi opancerzonymi celami. Główną wadą tego karabinu jest niska celność przy ostrzale na długie dystanse, ale przy takiej ilości ołowiu wyrzucanego z lufy staje się to sprawą zupełnie nieistotną i niezauważalną. Broń posiada dwa tryby. Pierwszy jest szybkostrzelnym ogniem ciągłym, a drugi to jego wolniejsza odmiana, przez co bardziej celna.

Pistol (pistolet) - pistolet USP-16 jest bardzo prosty, a przy tym śmiertelnie skuteczny - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Pistol (pistolet) - pistolet USP-16 jest bardzo prosty, a przy tym śmiertelnie skuteczny. Ta półautomatyczna broń wystrzeliwuje krótkie serie, a w magazynku mieści 16 nabojów. Pistolet pozwala bezproblemowo niszczyć nieosłonięte cele, a także zadawać poważne rany opancerzonym przeciwnikom (dla zabicia takiego osobnika konieczne jest kilkukrotne trafienie w korpus, bądź jak zawsze najskuteczniejszy - strzał w głowę). Co ciekawe z pistoletu można strzelać także pod wodą, jak również do celów znajdujących się w sporej odległości. Jako drugi atak mamy możliwość dokręcenia tłumika, co jest bardzo użyteczne na poziomach gdzie nie chcemy zbyt szybko zdradzić swojej obecności. Tutaj uwaga. Myślę, że wielu z Was rozmarzyło się, że wykorzysta tłumik w rozgrywce wieloosobowej, ale niestety to nie jest możliwe.

Precision Rifle (karabin precyzyjny) - z tym karabinem spotkacie się trakcie gry niejednokrotnie, bo pewnie nie raz dostaniecie kulką wystrzeloną właśnie z niego - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Precision Rifle (karabin precyzyjny) - z tym karabinem spotkacie się trakcie gry niejednokrotnie, bo pewnie nie raz dostaniecie kulką wystrzeloną właśnie z niego. Powiem Wam tylko tyle, ze jest to karabin marzenie każdego wojaka. W magazynku mieści 20 pocisków wybuchowych. Co prawda strzela tylko w trybie półautomatycznym, ale mimo to jest niesamowicie skuteczny, bo trafia w cel z niesamowitą precyzją, a tryb dodatkowy pozwalający na skorzystanie z lunety sprawia, że także odległe cele nie mogą się czuć bezpiecznie. Karabin precyzyjny ma tą przewagę nad strzelbą snajperską, że pozwala na szybsze prowadzenie ognia, jak również ma o wiele większy magazynek.

Rail Driver (miotacz magnetyczny) - kiedy zobaczyłem tę broń od razu przypomniał mi się film Egzekutor - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Rail Driver (miotacz magnetyczny) - kiedy zobaczyłem tę broń od razu przypomniał mi się film Egzekutor. Tam mieli na stanie podobne zabawki. Niektórzy marudzą, że w magazynku jest tylko jeden pocisk, a przeładowywanie trwa wieczność. Jednak spójrzcie na plusy tej broni. Karabin wykorzystuje metalowe pociski, które wystrzeliwane są z ultraszybkością, co po pierwsze pozwala na zabicie kilku wrogów stojących w jednym rządzie jednocześnie, a poza tym drugi tryb pozwala na zastrzelenie żołnierza przez ścianę. Oprócz tego luneta drugiego ataku daje możliwość podglądania, co dzieje się za drzwiami, bądź w sąsiedniej sali. To dopiero niespodzianka i świetny pomyśl na bardzo oryginalną broń.

Remote Charge (zdalnie sterowany ładunek wybuchowy) - w żółtej skrzyneczce mieści się niewielki ładunek wybuchowy, o zasięgu 10 metrów - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Remote Charge (zdalnie sterowany ładunek wybuchowy) - w żółtej skrzyneczce mieści się niewielki ładunek wybuchowy, o zasięgu 10 metrów. Świetnie nadaje się do rozwalania ścian, a także urządzania zasadzek na ludzi i pojazdy. Szkoda, że w Red Faction jednorazowo można założyć tylko jeden ładunek, ale nie można przecież mieć wszystkiego. Możecie spróbować przyczepić ładunek przeciwnikowi i wtedy go zdetonować. To dopiero efektownie wygląda. Wydaje mi się, że mimo wszystko najlepszym zastosowaniem dla ładunków wybuchowych jest drążenie korytarzy w skale.

Riot Shield (tarcza) - jest to chyba najmniej użyteczna broń w całej grze i nie będę się na jej temat zbytnio rozpisywał - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Riot Shield (tarcza) - jest to chyba najmniej użyteczna broń w całej grze i nie będę się na jej temat zbytnio rozpisywał. Powiem tylko tyle, że przez krótki czas stanowi barierę przed pociskami, ale nie można się zza niej ostrzeliwać, więc, po co komu taka broń.

Rocket Launcher (wyrzutnia rakiet) - jest to typowa wyrzutnia, która wystrzeliwuje 15 centymetrowe, łatwo wybuchające rakiety - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Rocket Launcher (wyrzutnia rakiet) - jest to typowa wyrzutnia, która wystrzeliwuje 15 centymetrowe, łatwo wybuchające rakiety. W komorze znajduje się 6 rakiet, więc jest to przyzwoity zapas. Rakietnica nadaje się do zwalczania celów w średnim bądź dalekim dystansie. Atak podstawowy tej broni to wystrzeliwanie, co dwie sekundy, rakiet bez samonaprowadzania. Atak drugi to odpalanie rakiet naprowadzanych na cel czujnikiem termicznym. Jednak tutaj niezbędne jest dość długie namierzanie celu, a w czasie ostrej strzelaniny raczej trudno o chwilę spokoju i skupienia. Drugi minus jest taki, że wyrzutnia rakiet jest praktycznie bezwartościowa w zwalczaniu celów opancerzonych.

Sniper Rifle (karabin snajperski) - jeśli zamierzasz zlikwidować przeciwnika zanim ten połapie się, co jest grane, to właśnie ta broń jest odpowiednim narzędziem - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Sniper Rifle (karabin snajperski) - jeśli zamierzasz zlikwidować przeciwnika zanim ten połapie się, co jest grane, to właśnie ta broń jest odpowiednim narzędziem. Dzięki zamontowanej lunecie strzelba snajperska pozwala na przybliżenie 12 x, co pozwala obserwować teren i ruchy wrogów z wielkich odległości. Jednak najistotniejsze jest to, że strzał z bardzo daleka zawsze jest 100% celny. W magazynku znajduje się 6 pocisków, a przeładowanie trwa dość długo, w związku z tym uważajcie i nie dajcie się podejść od tyłu, bo wtedy będą kłopoty.

Submachine Gun (szybkostrzelny pistolet maszynowy) - ten pistolet pozwala na używanie dwóch rodzajów amunicji: 12mm (wtedy w magazynku jest 30 nabojów) i 5,56mm - szybkostrzelne (wtedy w magazynku jest 20 nabojów) - Uzbrojenie | Podstawy Red Faction - Red Faction - poradnik do gry

Submachine Gun (szybkostrzelny pistolet maszynowy) - ten pistolet pozwala na używanie dwóch rodzajów amunicji: 12mm (wtedy w magazynku jest 30 nabojów) i 5,56mm - szybkostrzelne (wtedy w magazynku jest 20 nabojów). Jest on zdecydowanie cięższy od zwykłego pistoletu, a co za tym idzie mamy lepszą kontrolę ognia w trybie szybkostrzelnym. Oczywiście jest mało skuteczny na średni i daleki dystans i nadaje się wyłącznie do walki w bezpośrednim kontakcie. Najlepiej, kiedy mamy przeciwko sobie kilku przeciwników. Wtedy strzelamy seriami i szybko się ich pozbywamy.