Kopalnie | Opis przejścia Red Faction poradnik Red Faction
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Kopalnie
Grę rozpoczynasz w kopalni. Skieruj się korytarzem w dół (jedyna słuszna droga), aż dotrzesz to sprzeczających się strażnika i górnika. Po krótkiej szamotaninie obaj padają martwi - strażnik upuszcza pałkę, która staje się Twoją pierwszą bronią. Oczywiście nie jest zbyt efektywna, tak więc skieruj się natychmiast w stronę strzelającego do Ciebie strażnika i wyeliminuj go. W Twoje ręce wpada pistolet.
Korytarze w kopalni stanowią całkiem niezłą plątaninę, więc łatwo się z nich pogubić, jednak jedyna słuszna droga prowadzi w górę, w stronę Guard Station (znaki widoczne na ścianach). Zanim jednak ruszysz w dalszą drogę, pokręć się nieco po bocznych korytarzach - możesz znaleźć tam kolejnych strażników do wykończenia (amunicja), doładowanie pancerza i zdrowia oraz ładunki wybuchowe pomocne w wysadzaniu ścian (żółty krzyżyk w kółku oznacza, iż po drugiej stronie ściany znajduje się jakieś pomieszczenie).
Podążaj dalej, aż do bronionych przez kilku strażników drzwi. Po ich przekroczeniu trafisz do pomieszczenia z ogromnym zbiornikiem wodnym i strażnikami po drugiej jego stronie. Możesz załatwić ich na odległość bądź też przepłynąć na drugą stronę i tam dokonać egzekucji (skok do wody nie jest niebezpieczny). Podążaj dalej, aż dojdziesz do pomieszczenia z podwyższeniami, z których atakują strażnicy.
Teraz możesz postąpić dwojako - kontynuować wędrówkę drzwiami na wprost bądź używając "objazdu". Polecam drugi sposób, z racji tego, iż możemy zaskoczyć wrogów. W tym celu skieruj się w lewo, gdzie znajduje się winda (znak z napisem Crusher). Taśmociąg zawozi Cię do kolejnego pomieszczenia - uważaj, znajduje się tam maszyna do kruszenia kamieni, nie wpadnij w nią. Rozpraw się ze strażnikiem i ruszaj korytarzem, z którego przybiegł.
Trafiasz do Sali, w której znajduje się pojazd górniczy - grzech byłoby go nie wykorzystać. Rozjedź atakujących Cię strażników i jedź dalej (nadal kierunek Guard Station). Przejażdżka niestety dość szybko się kończy - drogę zagradza pole siłowe. Dalszą część wędrówki kontynuuj pieszo.
Przejdź przez drzwi, omijając pole siłowe. Po krótkiej walce i przejściu do kolejnego pomieszczenia skieruj się do widocznych na wprost drzwi i idź dalej korytarzem (tutaj po raz pierwszy pojawia się pomagający w dalszej rozgrywce, Hendrix).
Po wyjściu z korytarza, widzisz w oddali oddział wroga - możesz go zlikwidować, aczkolwiek nie jest to konieczne. Idź dalej, aż trafisz do pomieszczenia z windą (i kolejnymi trażnikami). Zlikwiduj opór i skorzystaj z windy, która zabiera Cię na wyższy poziom.