Zdobądź olej kuchenny | Dzień 6 - poniedziałek - Palisz? Nie, dziękuję, staram się rzucić Randal's Monday poradnik
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zdobądź olej kuchenny
Teraz maszeruj w głąb podwórka, tam, gdzie odbywa się rywalizacja w pluciu. Zagadnij kucharza Bruna w sprawie potrzebnego Randalowi oleju. Wyczerp wszystkie tematy (dotyczące siły, szczęścia i mądrości). Okaże się, że siłaczowi potrzebny jest solidny trening (przeprowadź go), trzeba mu też przygotować eliksir szczęścia, bo jakoś odwróciło się ono od niego, a ostatni problem stanowi nowy więzień Alan, który uzyskuje zdecydowanie lepsze wyniki w pluciu.
Maszeruj zatem na swoje poletko i poszukaj czterolistnej koniczyny (rośnie w jednym jedynym miejscu - zaznaczonym na fotce). Sprawdź też, co takiego błyszczy w gnieździe, które razem z gałęzią upadło na ziemię, okaże się, że to grosik (lub pens - jak kto woli), który oczywiście zabierz.
Wróć pod budynek więzienia i pogadaj z facetem od magicznego pudełka. Przekonaj go, by oddał je Randalowi. Następnie wejdź do środka i porozmawiaj z Murrayem. Dowiesz się, że jest przesądny i nosi przy sobie króliczą łapkę. Zademonstruj mu zatem sztuczkę z magicznym pudełkiem (użyj go na Murrayu) - gdy ten włoży do niego ową łapkę, Randal podpatrzonym u Martina sposobem kopnie ją w stronę cel.
Idź tam, niestety, króliczą łapkę zwinie Mortimer. Musisz mu ją odebrać. W związku z tym do posiadanej szklanki nabierz alkoholu z umywalki w celi Carla. Przelej go do umywalki w celi Mortimera. Weź trochę główek zapałek (fosfor) ze sterty uzbieranych przez te wszystkie lata i leżących w pojemniku obok czerwonego fotela Randala. Podpal nimi alkohol w umywalce Mortimera. Kiedy ten przestraszony niechcący wyrzuci króliczą łapkę poza kraty celi, podnieś ją z posadzki.
Na koniec maszeruj do biblioteki i za pomocą łomu oderwij końską podkowę od wózka z książkami, przy którym stoi Brooks. Gdy ta spadnie na książki na wózku, rzecz jasna, zabierz ją.
Udaj się teraz do kuchni, gdzie do stojącego na płycie grzejnej garnka z gorącą zupą wrzuć wszystkie przynoszące szczęście składniki eliksiru: koniczynę, grosik, króliczą łapkę i podkowę. Następnie nabierz tak uwarzonej zupy szczęścia do zaklejonej gumą szklanki.
Pozostaje już tylko rozwiązać problem Alana. Wędruj więc do jego celi (pierwsza od lewej, ta, która wcześniej stała pusta) i pogadaj z nim na temat konkursu plucia, po czym potraktuj go zabranym ze skrzyni ogrodniczej przy poletku nawozem.
Teraz możesz spokojnie iść do Bruna, wręczyć mu eliksir szczęścia i powiadomić, że Alan nie stanowi już dla niego konkurencji. Tym samym otrzymasz klucz do kuchennej spiżarni.
Udaj się tam zatem, otwórz wiszącą na ścianie (na lewo od wejścia do kuchni) szafkę kluczem i zabierz z niej butelkę spożywczego oleju.