Rzuty z autu i karne | Stałe fragmenty gry | Pro Evolution Soccer 5 poradnik Pro Evolution Soccer 5
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Rzuty z autu
(kursory) - ustawianie kierunku wyrzutu.
X - rzut krótki.
O - rzut daleki, dodatkowo używamy siły wyrzutu, znaczenie ma atrybut Long throw.
/ - rzut do bliższego zawodnika piłki zagranej prostopadle.
Rzuty karne
Jest sześć punktów na bramce: lewo/dół, lewo/góra, prawo/dół, prawo/góra, środek, środek/dół. Powodzenie zależy od Shot Accuracy, Shot Power, ważnym atrybutem jest gwiazdka przy Penalties. Atutem strzelającego będzie strzałka w górę (w dół przeciwnie) przy formie. Dla bramkarza będzie to: Response, wzrost oraz dodatkowo gwiazdka przy Penalty stopper. Patrząc na stopę piłkarza można wyczuć jego zamiary.
(kierunek: lewo, prawo, lewo/dół, prawo/dół, dół) + []
Strzał na bramkę w wybranym kierunku.
[]
Strzał w środek bramki.
(kierunek: lewo, prawo, lewo/dół, prawo/dół)
Parada bramkarzem, bez kierunku obrona środka bramki, trzymać przed strzałem zawodnika, nie trzeba dodatkowo wciskać jak to jest w innych grach.
Jeśli nie naciśniemy nic strzelającym, to po chwili zawodnik strzeli w środek. W czasie dobiegania piłkarza do piłki, przytrzymując odpowiedni kierunek, uzyskamy lot piłki w odpowiednią stronę.