Podstawowe | Sterowanie | Pro Evolution Soccer 5 poradnik Pro Evolution Soccer 5
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Sterowanie podstawowe
Niezależnie od stanu piłki
kierunki, LEWY ANALOG
Ogólny movement, podstawowa szybkość biegu; Agility.
R1 (trzymając)
Sprint, zawodnik mniej zwrotny, bardzo mała kontrola nad piłką, jeśli atrybut Technique jest odpowiednio wysoki, to kontrola jest stosownie lepsza; Top Speed, Agility, Technique.
L1
zmiana zawodnika, działa w zależności od ustawień sterowania (manual, s-auto, fix).
Będąc w posiadaniu piłki
R1 ~+ (prawo)~(prawo)
W czasie sprintu: wypuszczenie piłki przed siebie.
R1 ~+ R2 ~+ (dół/góra)
Wypuszczenie piłki w sprincie, biegnąc z R1 wciśnij R2 i następnie kierunek; Technique (długość wypuszczenia).
R2 (trzymając)
Bieg, wolniejszy od R1, piłka bardziej przy nodze, niemożność strzału; Technique, Agility, Dribble Speed.
R1 (samo!)
Zatrzymanie się z piłką.
(jakikolwiek rodzaj biegu) ~ (puść wszystko)
Chwilowy, lekki trucht z piłką, biegnąc nawet z R1 puścić wszystko, zawodnik będzie "prawie" szedł w ostatnio prowadzonym kierunku.
(stojąc z piłką) ~ R1 + (lewo/prawo)
Wysunięcie piłki w wybraną stronę, używając R2 uzyskujemy mocniejsze wypuszczenie; Technique.
R1/R2 ~ R1 + R2
Wysunięcie piłki przed siebie; Dominant Foot (noga).
Niezależnie od stanu piłki
R2 (trzymać) + kierunki - w czasie na przykład dośrodkowania: możliwość przemieszczania się zawodnikiem w celu lepszego ustawienia się w stosunku do zmierzającej piłki, niezwykle przydatne przy jakichkolwiek kontaktach w czasie wykonywania podania czy strzału głową.
R1 + R2 - anulowanie biegu do piłki, jeśli biegniemy do piłki a wiemy, że wcześniej wyjdzie na aut to możemy użyć tego tricku, dobre też do robienia ludzi w "bambuko", można także użyć tego tricku by anulować kierunek biegu, gdy niecelnie posłaliśmy piłkę prostopadłą do napastnika.