Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pro Evolution Soccer 5 - poradnik do gry

Pro Evolution Soccer 5 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Formacja cz.2 | Formacje | Pro Evolution Soccer 5 poradnik Pro Evolution Soccer 5

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Forma zawodników

Słówko o formie. Jest ona przedstawiona w formie strzałek. Im bardziej w górę tym lepiej. Jeśli w górę, niektóre atrybuty wzrosły wysoko (choć tego po nich nie widać w okienku) i zawodnik nieco słabszy z taką formą może być naprawdę dobry. Odwrotnie jest strzałkami w dół. Strzałka pozioma wskazuje normalną wartość atrybutów (czyli zawodnik jest taki jakie ma atrybuty). Warto to przetestować w Match Mode -> Exhibition gdzie możemy wybrać odpowiednią formę. Zawodnik ze słabą formą słabo strzela karne i bardzo szybko traci na staminie.

Dla czerwonej strzałki wartości zmieniają się od 6 do 12 jednostek atrybutu - Formacja cz.2 | Formacje | Pro Evolution Soccer 5 - Pro Evolution Soccer 5 - poradnik do gry

Dla czerwonej strzałki wartości zmieniają się od 6 do 12 jednostek atrybutu. Dla szarej od 6 do dwunastu. Przy żółtym krzyżyku (lekka kontuzja) wartość spadnie od 18 do 32.

Obsługa piktogramu boiska

W każdym podmenu formacji możemy przeglądnąć u zawodników(L1/R1, po prawej stronie od nazwiska):

  1. pozycję i numer,
  2. staminę oraz formę (niezwykle ważna rzecz), jeśli zaznaczyliśmy opcję Cumulated Fatigue to pasek pod staminą oznacza zmęczenie wieloma meczami,
  3. kartki,
  4. wykonawców stałych fragmentów gry.
Brązowy pasek, czyli Cumulated Fatigue. - Formacja cz.2 | Formacje | Pro Evolution Soccer 5 - Pro Evolution Soccer 5 - poradnik do gry
Brązowy pasek, czyli Cumulated Fatigue.

Dodatkowo (L2/R2, piktogram boiska):

  1. pozycję zawodnika
  2. numer i pozycję zawodnika
  3. poziom zaangażowania w grę ofensywną
  4. poziom zaangażowania w grę obronną (im większa strzałka tym bardziej)
Ruch zawodników w chwili posiadania piłki przez zespół. - Formacja cz.2 | Formacje | Pro Evolution Soccer 5 - Pro Evolution Soccer 5 - poradnik do gry
Ruch zawodników w chwili posiadania piłki przez zespół.

Substitutions

Tutaj dokonujemy zmian. Do porównań może nam pomóc ten dziwny sześciokąt. ATT - atak, TEC - technika, STA - stamina, DEF - obrona, POW - siła strzału, SPD - szybkość. Różnic można także dopatrywać się na ekranie z atrybutami. Zmian dokonujemy za pomocą X . Jeśli dokonaliśmy już zmiany, ale jej jeszcze nie wykonano to możemy ją odwołać postępując tak samo jak robiąc zmianę.

Na tym ekranie możemy także zobaczyć jak wygląda współpraca zawodników z atrybutem Team work. Jednokrotnie naciskając zobaczymy wartości atrybutu piłkarza odnoszące się do zawodników ze składu. Naciskając drugi raz zobaczymy linie z kolorami odpowiadające wartości współpracy. Przesuwając się po nazwiskach zawodników kierunkami dostrzeżemy na piktogramie boiska, że na pojawia się ciemne pole - wskazuje ono najlepsze pozycje (Position w przeglądzie atrybutów L2/R2) dla piłkarzy. Można też przeglądać piłkarzy z ławki rezerwowych.

1 - Formacja cz.2 | Formacje | Pro Evolution Soccer 5 - Pro Evolution Soccer 5 - poradnik do gry