Drybling oraz zwody | Sterowanie | Pro Evolution Soccer 5 poradnik Pro Evolution Soccer 5
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Sterowanie - drybling oraz zwody
(kursory)
Bardzo dobre, najczęściej używanie, potrzebny dobry timing; Dribble Acc., Dribble Speed, Technique.
R2
Obrócenie się z piłką wraz z zatrzymaniem, w stronę bramki przeciwnika; Technique.
(zatrzymanie piłki R1/R2) ~ (2x góra/dół)
Markowanie ruchu
(prawo) ~+ (góra/gół)
Zwód balansem ciała w czasie biegu.
[] ~ X 2xPRAWY ANALOG (góra/dół)
Zwód, markowanie strzału, w zależności od atrybutów oraz prawo/lewo nożności wykonany w odpowiednim kierunku, można sterować zwodem: po naciśnięciu X przytrzymać kierunek przeciwny do kierunku biegu o 90 stopni, dla R3 nie trzeba wciskać kierunku zwodu - określa go kierunek wychylenia gałki
[] ~ [] ~ X
Markowanie strzału, tym razem podwójne, zależy od jw.
[] ~ [] ~ [] ~ X
Markowanie strzału, niezwykle efektowne, zależy od jw.
O ~ X
Markowanie dośrodkowania, zależy od jw., sterowanie jw.
L1 + PRAWY MANUAL(kierunek) + R3 ~ X
Markowanie dośrodkowania, zależy od jw., sterowanie jw.
(przód) ~+ (góra/dół) ~ (puść ostatni)
Zwód obiema nogami, tylko dla mających atrybut Both Foot Feint (nieistniejący zresztą w tej odsłonie nie wiadomo dlaczego), trzymać przód, wcisnąć kierunek, puścić kierunek, kierunek zgodny dla lewonożnych, przeciwny dla prawonożnych; Technique > 84.
(przód) ~+ (góra/dół) ~ (puść ostatni) ~ R1
Powyższy zwód, wykonany z wypuszczeniem piłki przed siebie, wykonać bardzo szybko; Technique > 84.
(góra/dół)
Uskok z piłką oraz ciągnięcie piłki w wybraną kursorem stronę.
(góra/dół) ~tył
Wykonanie powyższego a następnie dragback z piłką.
R2 + (tył)
Dragback. Ze względu na użycie R2 zawodnik musi być ustawiony prosto w kierunku bramki.
(góra/dół) ~ (góra/dół)
Uskok z piłką w jedną i w drugą stronę.
PRAWY ANALOG (dół) ~ PRAWY ANALOG (góra)
Podrzut piłki przed siebie, kierunki niezależnie pozycji zawodnika na boisku, wykonane z wcześniej zatrzymaną piłką gwarantuje wyższy podrzut.
PRAWY ANALOG (obrót o 90 w prawo/lewo)
Zidane spin/roulette w zależności do kierunku obrotu; Technique.
2xR2 lub 2x PRAWY ANALOG (przeciwnie do biegu)
Kolejny zwód z "przekładką", nie działa ze sprintem.
(biegnąc ze sprintem puść trzymany kierunek) ~ 2xR2
Zwód, zatrzymanie się z piłką i odwrócenie w stronę bramki.
(biegnąc ze sprintem koniecznie trzymając jakikolwiek kierunek) wciśnij 2xR2
Sprint z "przekładanką" i wypuszczeniem piłki.
2xL1 lub 2x PRAWY ANALOG (zgodnie z kierunkiem biegu)
Kolejna " przekładanką", nie działa ze sprintem.
(biegnąc ze sprintem koniecznie trzymając jakikolwiek kierunek) wciśnij ~ 2xL1
Sprint z " przekładanką" i wypuszczeniem piłki.
(biegnąc koniecznie trzymając jakikolwiek kierunek) ~ 2xL1
Sprint z " przekładanką" i wypuszczeniem piłki.
2xL1 ~ (w czasie wykonywania trzeciego zwodu wciśnij odpowiedni kierunek) ~ (w czasie wykonywania czwartego zwodu wciśnij kierunek przeciwny do poprzedniego o 180 stopni) ~ (pierwszy wciśnięty kierunek)...
Wielokrotna przekładanka; pierwszy kierunek, który trzeba wcisnąć to przeciwny/zgodny o 90 stopni do kierunku wskazówek zegara, przeciwny dla lewonożnych, zgodny dla prawonożnych.
3xR2 lub 3xL1
Flip Flap; Ronaldinho, Ibrahimovic, Ronaldo, Cristiano Ronaldo.