Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pro Evolution Soccer 2008 - poradnik do gry

Pro Evolution Soccer 2008 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rzuty wolne | Stałe fragmenty gry | Pro Evolution Soccer 2008 poradnik Pro Evolution Soccer 2008

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Rzuty wolne - sterowanie

W czasie meczu wybierając w menu meczowym Set Piece Taker zobaczymy szereg atrybutów które decydują o jakości wykonywania rzutów rożnych:

  • Free kick acc - celność dośrodkowania,
  • Swerve - podkręcanie,
  • Long pass accuracy - jedynie przy dośrodkowaniach,
  • Long pass speed - jak szybko piłka dotrze w dane miejsce,
  • Shot accuracy - ważne przy strzałach pośrednich, np. z wysunięciem,
  • Shot power - bez znaczenia,
  • Stronger foot noga - noga, którą zawodnik wykonuje rzut,
  • Penalties - bez znaczenia.
Wykonywane pojedynczo - Rzuty wolne | Stałe fragmenty gry | Pro Evolution Soccer 2008 - Pro Evolution Soccer 2008 - poradnik do gry

Wykonywane pojedynczo

X

Strzał, dodatkowo natychmiast po puszczeniu kierunek lewo lub w prawo - podkręcenie, siła strzału, 24-32,33 metry.

dół + X

Strzał, bardzo lekki, siła strzału, podkręcenie, do ok.24 metrów.

góra + X

Strzał, bomba na bramkę, siła strzału, podkręcenie, od ok. 33 metrów.

(którykolwiek rodzaj dośrodkowania)

Oczywiste.

A

Podanie bezpośrednie do najbliższego zawodnika.

Y

Podanie prostopadłe do najbliższego napastnika.

Wykonywane podwójnie

Aby włączyć drugiego zawodnika do akcji, należy wcisnąć LB + RB. Przy każdym następnym wduszeniu przycisków będziemy mogli wybrać stronę, po której stał będzie wspomagający zawodnik lub też wyłączyć go z akcji.

Oprócz kombinacji opisanych przy pojedynczym wykonywaniu mamy tutaj możliwość na wykonanie dodatkowych ruchów. Wykonywanie podwójne możliwe jest do wykonania jedynie na połowie rywala.

LB + A

Wysunięcie piłki przez wspomagającego zawodnika przy jednoczesnym dobiegnięciu strzelającego. Istnieje także możliwość oddania strzału za pomocą B .

LB + Y

Podanie do najbliższego zawodnika wykonane przez zawodnika wspomagającego.

LB + B

Dośrodkowanie w wybrane miejsce, wykonane przez zawodnika wspomagającego.

LB + C

Strzał bezpośrednio na bramkę wspomagającym zawodnikiem.

Zmiana kierunku uderzenia

(którykolwiek ze strzałów) ~ LB/RB

Zmiana kierunku kopniętej piłki. LB - w lewą stronę, RT - w prawą stronę. Im dłużej przyciśnięty LB/RB, tym zmiana kierunku większa.

(którekolwiek ze dośrodkowań) ~ LB/RB

Zmiana kierunku kopniętej piłki. LB - w lewą stronę, RT - w prawą stronę. Im dłużej przyciśnięty LB/RB, tym zmiana kierunku większa.

Zachowywanie się muru przy obronie

X

Wszyscy w murze skaczą.

A

Wszyscy w murze stoją.

B

Niektórzy wybiegają do piłki w czasie strzału.

LT + (góra/dół)

Dodawanie, odejmowanie zawodników w murze. Przyciski należy wciskać przed odgwizdaniem rozpoczęcia gry przez sędziego.

Powyższe przyciski można ze sobą kombinować: B + A oraz B + X .

Szybkie wykonanie rzutu wolnego

Czasem zdarza się, że nasz zawodnik zostanie sfaulowany w środku pola, ale nie będzie to groźne, bo zawodnik zaraz podniesie się. Można wtedy wykorzystać szybkie rozegranie rzutu wolnego. Wystarczy przytrzymać kierunek w stronę zatrzymanej lub wolno toczącej się (koniecznie!) piłki, a zawodnik powinien podbiec do niej i przytrzymać ją. Wtedy możemy spokojnie podać za pomocą A . Można oczywiście wybrać kierunek podania. Niestety, czasem nie możemy podbiec do piłki z powodu nieznanego błędu gry. Cóż, element ten jeszcze wymaga dopracowania.

Rzuty wolne - wykonywanie

W rzutach wolnych najważniejsza jest celność, a ta zależy od atrybutów i formy zawodnika (pośrednio). Starając się strzelić na bramkę przeważnie staramy się ustawić kierunek posłania piłki przy słupku.

Pierwszym jest atrybut Swerve - zawodnicy z wysoką wartością lekko podkręcają piłkę wewnętrzną stroną stopy. Należy o tym pamiętać i odpowiednio korygować kierunek posyłanej piłki. Tak więc nie kopniemy "na wprost" w stronę bramki. Drugą ważną sprawą jest wykorzystywanie luk w murze. Dla przykładu:

Zawodnicy przeważnie skaczą i przeszkadzają we wbiciu, ale to nie będzie miało większego wpływu jeśli trafimy w odpowiednią lukę - Rzuty wolne | Stałe fragmenty gry | Pro Evolution Soccer 2008 - Pro Evolution Soccer 2008 - poradnik do gry

Zawodnicy przeważnie skaczą i przeszkadzają we wbiciu, ale to nie będzie miało większego wpływu jeśli trafimy w odpowiednią lukę. Ta wskazówka jest bardzo przydatna szczególnie przy strzałach z bliskiej odległości. Ciężko to wykorzystać przy strzałach z podkręcaniem.

Ważnym elementem przy wykonywaniu wolnych jest także atrybut Shot power . Jeśli wartość tego atrybutu niższa niż 90, to strzelanie z odległości powyżej 30-35 metrów nie ma największego sensu - bramkarz bez problemu wyłapie piłkę.

Jeśli chodzi o samo podkręcanie, to jest ono możliwe tylko wewnętrzną częścią stopy. Wyjątek stanowi charakterystyczny styl Roberto Carlosa (w menu edycji określony numerem 3). W takim przypadku można podkręcać we wszystkie strony.