Posiadając piłkę | Sterowanie | Pro Evolution Soccer 2008 poradnik Pro Evolution Soccer 2008
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Posiadając piłkę
A + (ewentualnie odpowiedni kierunek)
| Podanie bezpośrednie po ziemi do najbliższego zawodnika; Short pass accuracy , Short pass speed , Passing (błyskotliwość), Playmaking (ustawianie się). |
A (przytrzymać co najmniej 1/6 sekundy) + (ewentualnie odpowiedni kierunek)
| Podanie bezpośrednie po ziemi do dalszego zawodnika, im dłużej przytrzymane, tym dalej; Short pass accuracy (celność), Short pass speed , Passing (błyskotliwość), Playmaking (pozycjonowanie). |
PRAWY ANALOG (kierunek) + R3
| Kierunek oraz siła podania po ziemi, im mocniej pchniemy analog tym dalej i szybciej piłka poleci, 64 kierunki; Short pass accuracy , Short pass speed . |
A ~ RT
| Pierwszy wariant 1-2. Podanie i wybiegnięcie w przód podającym, zamiast RT można użyć LB; Short pass accuracy , Short pass speed , 1-Touch pass (celność oddającego), Acceleration , Top speed , Response . |
LB + A
| Drugi wariant 1-2. Wcisnąć i następnie szybko nacisnąć: Y - oddanie piłki podaniem prostopadłym; Short pass accuracy , Short pass speed , 1-Touch pass (celność oddającego), Acceleration , Top speed , Response . A - oddanie piłki bezpośrednio do piłkarza; Short pass accuracy , Short pass speed , 1-Touch pass (celność oddającego), Acceleration , Top speed , Response . B - oddanie piłki górą; Long pass accuracy , Long pass speed , 1-Touch pass (celność oddającego), Acceleration , Top Speed , Response . |
B + (ewentualnie odpowiedni kierunek)
| Podanie górą. W obronie wybicie w przód. Przy bocznej linii pola karnego dośrodkowanie na: środek - bez użycia kierunku, inne - zgodnie z użytym kierunkiem (przykład gdy atakujemy "prawą" bramkę); Long pass accuracy , Long pass speed . |
LB + PRAWY MANUAL(kierunek) + R3
| Im mocniej pchniemy analog tym dalej i szybciej piłka poleci. Zakładane 64 kierunki; Long pass accuracy , Long pass speed . |
LB ~ RT + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Podanie górą albo dośrodkowanie z linii bocznej. Wyższe niż zwykłe LB. Należy nacisnąć RT, gdy ruszy animacja dośrodkowania; Long pass accuracy , Long pass speed . |
2x B + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Dośrodkowanie górą, niższe niż poprzednie. Przydatne do dośrodkowań na np. szczupaka; Long pass accuracy , Long pass speed . |
3x B + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Dośrodkowanie po ziemi. Niemal takie same możliwości ze skrzydeł daje B ; Long pass accuracy , Long pass speed . |
LB + B + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Podanie górą. W obronie wybicie w przód. Kierunki i sposób dośrodkowania identyczny z powyższymi; Long pass accuracy , Long pass speed . |
LB + 2x B + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Dośrodkowanie górą, niższe niż poprzednie. Przydatne do dośrodkowań na np. szczupaka; Long pass accuracy , Long pass speed . |
LB + 3x B + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Dośrodkowanie po ziemi. Niemal takie same możliwości ze skrzydeł daje Y ; Long pass accuracy , Long pass speed . |
Y + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Podanie prostopadłe po ziemi do najbliższego zawodnika; Short pass accuracy , Short pass speed , Passing (błyskotliwość), Playmaking (pozycjonowanie). |
Y (przytrzymać co najmniej 1/6 sekundy) + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Podanie prostopadłe po ziemi do dalszego zawodnika. Im dłużej przytrzymany Y , tym dalej; Short pass accuracy , Short pass speed , Passing (błyskotliwość), Playmaking (pozycjonowanie). |
LB + B + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Podanie prostopadłe górą - piłka spadnie przed nogi zawodnika, krótkie; Short pass accuracy , Short pass speed , Playmaking (błyskotliwość). |
LB + B (przytrzymać co najmniej 1/6 sekundy) + (ewentualnie odpowiedni kierunek)
| Podanie prostopadłe górą, długie, piłka spadnie przed nogi zawodnika, im dłużej przytrzymane, tym dalej; Short pass accuracy , Short pass speed , Playmaking (błyskotliwość). |
X + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Strzał. kierunki na padzie (atakując np. prawą bramkę): góra(lewa), dół(prawa), bez kierunku/przód(środek). Należy trzymać X aby osiągnąć odpowiednią wysokość/siłę strzału. W zależności od wysokości dolatującej piłki możemy strzelić z woleja, szczupakiem, nożycami, przewrotką, wślizgiem itd. Na własnej połowie wybicie w przód; Shot accuracy , Shot accuracy , Shot technique , Scoring (dodatkowa celność), 1-1 Scoring , Shooting from distance (celność z dystansu). |
X ~ RT | Lekki podkręcony, techniczny strzał; Shot accuracy , Shot technique , Scoring (dodatkowa celność), Shooting from distance , Stronger foot . |
X ~ RB | Strzał niskim lobem; Shot accuracy , Shot technique (jakość), Scoring (dodatkowa celność). |
LB + X | Strzał wysokim lobem; Shot accuracy , Shot technique (jakość), Scoring (dodatkowa celność). |
(stojąc lub idąc z piłką) LB + X + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Strzał bardzo wysokim lobem; Shot accuracy , Shot technique (jakość), Scoring (dodatkowa celność). |
(postawa plecami do bramki) LB + X (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Kolejny lob, jeśli jesteśmy odwróceni do bramki to możemy zaryzykować taki strzał, bardzo trudny, a zarazem bardzo dobry; Shot accuracy , Shot technique (jakość), Scoring (dodatkowa celność). |
(postawa plecami do bramki) ~ X + (ewentualnie odpowiedni kierunek) | Następna wariacja lobu, jeśli jesteśmy odwróceni do bramki to możemy zaryzykować taki strzał, bardzo trudny a zarazem bardzo dobry; Shot accuracy , Shot technique (jakość), Scoring (dodatkowa celność). |