Atrybuty piłkarzy | Atrybuty | Pro Evolution Soccer 2008 poradnik Pro Evolution Soccer 2008
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Atrybuty określają poziom/jakość zawodnika. Suma atrybutów wszystkich piłkarzy przekłada się na siłę zespołu. Piłkarze mają przeważnie przyporządkowane atrybuty względem pozycji - np. obrońcy mają bardzo podobne do siebie wyższe dane wartości. Z grypy podstawowych atrybutów jedynie trzy są opisane w skali 1-8; reszta standardowo: 1-99. Wartości poniżej 50 różnią się w mniejszym stopniu między sobą niż wyższe.
Forma jest przedstawiona w formie strzałek. Im większa, tym lepiej. Jeśli widzimy strzałkę w górę, to oznacza, iż niektóre atrybuty wzrosły wysoko (choć tego nie widać w menu) i zawodnik ogólnie nieco słabszy z taką formą może być naprawdę dobry. Oczywiście odwrotnie jest strzałkami w dół. Strzałka pozioma wskazuje normalną wartość atrybutów (czyli zawodnik jest taki jakie ma atrybuty). Warto to przetestować w Exhibition gdzie możemy wybrać odpowiednią formę. Zawodnik ze słabą formą bardzo często myli się w rzutach karnych, słabo wykonuje rzuty wolne oraz rożne i bardzo szybko traci na staminie.
Ze względu na rozszerzone nazwy, w poniższych tabelach wykorzystano opisy z menu Edit .
Height | Wzrost gracza, wpływa na główkowanie. Wzrost jest także ważny dla bramkarzy. Wysokość nie ma żadnego wpływu na inne atrybuty. |
Stronger Foot | Lepsza/ważniejsza noga. |
Position | Pozycja. Nie ma ogólnego znaczenia, oprócz sytuacji, gdy komputer dobiera nam skład. |
Side | Ulubiona strona piłkarza. Nie ma ogólnego znaczenia, oprócz sytuacji, gdy komputer dobiera nam skład. |
Attack | Zdolności ofensywne zawodnika, przypisywane strikerom oraz skrzydłowym. Wpływ wartości atrybutu na piłkarza mocno dyskusyjny. |
Defence | Zdolności ofensywne zawodnika, defensywne, przypisywane obrońcom, defensywnym pomocnikom oraz bramkarzom. Wpływ wartości atrybutu na piłkarza mocno dyskusyjny. |
Body balance | Balans piłkarza - oznacza jak mocno stoi na nogach piłkarz. Zawodnika z wysokim atrybutem ciężko jest przewrócić. Atrybut ważny dla piłkarzy grających 1na1, dla obrońców. Atrybut nie ma znaczenia w pojedynkach powietrznych. |
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie