Punkty akcji w grze Phantom Doctrine Phantom Doctrine poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2018
Rozdział ten poświęcony jest punktom akcji w Phantom Doctrine. Różni się trochę od tego z XCOM, gdzie były tylko punkty ruchu. Ten rozdział pozwoli Ci zaznajomić się z tym systemem.
Każdy agent w grze podstawowo ma 2 punkty akcji i jeden punkt strzału. Zasięg ruchu jest zależny od statystyk postaci (zobacz Statystyki agentów w rozdziale Mechanizmy rozgrywki). Większość ruchów i akcji nieofensywnych wymagają tylko punktów akcji np. podniesienie agenta. Użycie przedmiotów oraz akcje ofensywne wymagają nie tylko punktów akcji, ale również punkty strzału, np. strzał długą serią potrzebuje 1 punkt akcji oraz 1 punkt strzału, przeładowanie zużywa 1 punkt akcji i 1 punkt strzału, a użycie apteczki kosztuje punkt strzału. Starannie planuj swoje działania, aby mieć zawsze jakiś punkt akcji w odwodzie. System ten pozwala na wykonanie ruchu jednym punktem akcji oraz strzał w jednej turze.