Opis przejścia (cz.1) | Rozdział IV | Penumbra Przebudzenie poradnik Penumbra: Przebudzenie
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Rozdział IV
Po lewej na ścianie wisi mapa. Odszukaj na niej Skład chemiczny i udaj się tam - wybierz ten w lewym górnym rogu mapy - wejście po prawej jest zamknięte. Po drodze zlikwiduj psa. Po raz drugi zostaniesz zaatakowany przez ogromnego robaka. Musisz być szybki. Idź prosto, po chwili włączy się krótki przerywnik, na którym odwracasz się i widzisz, jak sufit zaczyna się trząść. Nie czekając na nic, czym prędzej biegnij w kierunku otwartych drzwi. Po lewej znajdziesz przycisk, który je zamknie #1 - kupisz sobie trochę czasu. Biegnij w prawo - przeskakując na kolejne beczki, przedostań się na drugą stronę przepaści #2 . Znajdziesz tam kolejny przycisk #3 . Drewnianą barykadę zniszcz przy pomocy kilofa. Kawałek dalej będzie kolejna. Dotrzesz do następnej przepaści #4 . Zepchnij pierwszą skrzynię, a następnie drugą (zsuwając ją początkowo na pierwszą), by móc przeskoczyć na drugi koniec. W kolejnym pomieszczeniu zniszcz belkę podtrzymującą strop #5 - to zatrzyma potwora całkowicie. Pamiętaj, by stać po właściwej stronie. Po prawej znajdziesz pokrętło, którym podniesiesz drzwi #6 .
W pokoju na stole leży Artefakt oraz notka - Notes chemika #1 . Pozbieraj teraz sześć odczynników. Odczynnik A znajdziesz na stole, F leży na dolnym regale w lewym rogu pomieszczenia, B na kolejnym regale, E jest w lewej szafce, D na stole, nad którym na ścianie wisi mapa koła podbiegunowego, ostatni odczynnik - C - leży za skrzynią po prawej. Z przewróconej szafki zabierz dwie Flary #2 . Opuść skład.
Skieruj się do Jeziora Utuqaq, po drodze uważając na psa. Po przejściu przez drzwi idź prosto, natrafisz na torbę po prawej #1 , w której znajdziesz Flarę oraz Środki przeciwbólowe . Tuż obok leży notatka - Ostatnia wola i testament odkrywcy . Kawałek dalej dojdziesz do małego składziku, na stole obok stoi Artefakt - możesz zapisać stan gry #2 .
Musisz przedostać się na drugą stronę zamarzniętego jeziora. W tym celu możesz iść powoli po oblodzonej powierzchni bądź w znacznie bezpieczniejszy sposób - używając drewnianych desek #1 - zniszcz jedną ze ścian składziku. Na drugim końcu będzie czekała wystająca ręka z łomem w dłoni #2 . Użyj Piły , by odciąć Łom , zabierz go i wróć tą samą drogą. Opuść jezioro.
Twoim kolejnym celem jest Spalarnia. Drzwi do niej są dość mocno zamknięte, więc musisz skorzystać z Łomu . Skręć w lewo - musisz przejść dość długą drogę nad przepaścią, stąpając tylko po deskach #1 , postaraj się zatem nie spaść. Dotrzesz do małego laboratorium. Z apteczki po prawej weź dwa Środki przeciwbólowe . Na stole po prawej znajduje się Artefakt oraz Szklany pojemnik #2 . Odkręć kurek butli z gazem, stojącej między stolikami.
Z szuflady stolika po lewej zabierz Lont . Połóż Szklany pojemnik na statywie, po czym rozpal pod nim ogień przy pomocy Zapalniczki #1 . Nadszedł czas na przygotowanie mikstury. Z Książki o materiałach wybuchowych oraz z Notesu chemika wyczytasz, że do przyrządzenia odpowiedniej mieszanki potrzebujesz bromu oraz fosforu. Są to odpowiednio fiolki D i F . Po zmieszaniu odczynników zabierz pojemnik i wróć tą samą drogą, którą przyszedłeś, uważając, by nie spaść ani nie upuścić pojemnika #2 - nie możesz go bowiem wsadzić do ekwipunku, musisz go trzymać w rękach. Postaraj się nie wykonywać gwałtownych ruchów.