Opis przejścia (cz.1) | Rozdział II | Penumbra Przebudzenie poradnik Penumbra: Przebudzenie
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Rozdział II
Idź prosto i przejdź przez pierwsze drzwi po lewej. Drugie wejście zaprowadzi Cię do Generatora, gdzie na półce po prawej znajdziesz dwie Baterie , Instrukcję do generatora oraz Artefakt #1 . Po lewej mieści się szyb #2 . Rozbij przy pomocy kilofa otaczające go deski, po czym pchnij weń skrzynię stojącą obok.
Zejdź po drabinie i podnieś Baterię #1 , po czym wróć na górę. Tam spójrz w prawo na panel kontrolny generatora, a znajdziesz miejsce na Baterię #2 . Umieść ją w odpowiednim miejscu i wyjdź z pomieszczenia.
Skręć w lewo, dojdziesz do zamkniętej bramy (za którą znajduje się pies) z panelem dostępu #1 . Odwróć się i udaj do drzwi naprzeciwko. W środku #2 , na regale po prawej, znajdziesz dwie Wołowiny , Flarę (za pudełkami) oraz Broszurę z procedurami w razie nagłych wypadków . Na najwyższej półce drugiego regału leży Bezpiecznik . Aby go dostać, wspomóż się stojącymi po lewej skrzynkami.
Po wyjściu z pomieszczenia skieruj się w prawo do Centrum Łączności. Zabierz leżącą na stoliku Krótkofalówkę #1 oraz dokument na drugim biurku - Ostrzeżenie sztygara . Usłyszysz dziwne sygnały dochodzące z radia. Nadaje ono w alfabecie Morsa (alfabet znajdziesz zapisany na Broszurze z procedurami w razie nagłych wypadków ), konkretnie - kod 5738. Wróć do Generatora. Teraz możesz rozpocząć procedurę włączania światła. Na panelu kontrolnym generatora widnieje pięć pokręteł #2 .
Oznaczenia poszczególnych pokręteł (od lewej): Pierwszy obieg, Dodatkowy obieg, System chłodzenia, System smarowania, Zawór pary.
Z instrukcji do generatora wyczytasz, że pokrętła muszą być uruchomione w następującej kolejności:
Dodatkowy obieg, System chłodzenia, Zawór pary, System smarowania, Pierwszy obieg.
Kiedy wszystkie oznaczenia zaczną świecić, udaj się pod generator w celu przełączenia dźwigni #1 . Niestety, nastąpi spięcie i wysiądzie jeden bezpiecznik. Wróć do panelu sterowania - zobaczysz unoszący się dym. Gdy opadnie, włóż zabrany wcześniej Bezpiecznik w odpowiednie miejsce #2 , po czym ponów całą procedurę uruchamiania generatora - nastanie jasność!
Skieruj się w stronę zamkniętego przejścia z panelem dostępu. Po raz pierwszy usłyszysz głos z krótkofalówki. Wprowadź kod: 5738 i zabij psa #1 . Przejdź przez drzwi po prawej. Nieco dalej spotkasz kolejnego psa - pozbądź się go. Po prawej jest bramka, niestety zablokowana z drugiej strony przy pomocy drewnianej deski #2 .
Odszukaj na mapie Składzik na narzędzia i udaj się tam. W środku na regałach #1 znajdziesz Flarę , Baterie , Raport Xeno oraz Piłę . Skieruj się do Wykopalisk, uważając po drodze na kolejnego psa. Przejdź przez tunel, na stoliku tuż obok przewróconej lampy #2 leżą Wyniki badań wykopów oraz Artefakt .