Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry

Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation poradnik Painkiller Hell & Damnation

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

Rozdział 2

1 - Opera (Opera)

Karty tarota: Mroczna dusza (Dark Souls) - odnajdź wszystkie sekretne obszary; Podwójny pośpiech (Double Haste) - zbierz 100 dusz z powalonych przeciwników

Za siatką obok śmietnika znajdziesz relikwię. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Za siatką obok śmietnika znajdziesz relikwię.

Rozpoczynasz na tyłach budynku. Wskocz najpierw na śmietnik, aby zabrać nową broń - rodzaj karabinu, którego dodatkowy atak razi piorunami. Ze śmietnika wyskocz także za siatkę - odnajdziesz tam relikwię.

Przeciwników z pałkami możesz zabijać w zasadzie dowolną bronią, są mało odporni na ataki. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Przeciwników z pałkami możesz zabijać w zasadzie dowolną bronią, są mało odporni na ataki.

Wejdź do piwnicy. Skręć w korytarz po lewej, na końcu którego odnajdziesz pancerz. Później skieruj się do góry, gdzie przeciwników z pałkami bezpiecznie możesz kołkować. Wejdź na szczyt schodów.

Zeskocz na metalowy pojazd, a zaliczysz odnalezienie sekretnego obszaru. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Zeskocz na metalowy pojazd, a zaliczysz odnalezienie sekretnego obszaru.

Po drugiej stronie budynku musisz zejść po schodach. Nie rób tego jednak - wyskocz za barierkę na wystający kawałek deski, a z niego zeskocz na sam dół na blaszany pojazd (sekretny obszar). Jeśli w tle gra muzyka, a ty nie możesz przejść dalej, zawróć - jakiś przeciwnik musiał pozostać przy życiu.

Marionetki wymagają dwóch strzałów z wolniejszej broni, dlatego warto użyć broni automatycznej. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Marionetki wymagają dwóch strzałów z wolniejszej broni, dlatego warto użyć broni automatycznej.

Znajdziesz się w operze. Spotkasz tu dwóch nowych przeciwników - samurajów miotających ogniem, jednak o niezbyt wysokiej odporności (zajmij się nimi w pierwszej kolejności), oraz marionetki, niezbyt groźne.

Grubych przeciwników możesz atakować bronią ręczną - nie daj się otoczyć i trzymaj się przy ścianach. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Grubych przeciwników możesz atakować bronią ręczną - nie daj się otoczyć i trzymaj się przy ścianach.

Po pokonaniu podstawowych oponentów i zabraniu punktu kontrolnego zaatakują cię dwa grubasy - to minibossowie, ze względu na swoją wyjątkową odporność. Nie warto w ich przypadku oszczędzać jakiejkolwiek, najpotężniejszej nawet amunicji, szczególnie jeśli nie są sami. Dobrze ich unikać i zostawić sobie na koniec w trakcie większej walki.

Tu możesz użyć ataku alternatywnego bronią ręczną, pomoże ci to szybko ich zabić, jeśli będziesz stać blisko, a także uzyskać z nich bardzo duże ilości złota.

Na scenie odnajdziesz kolejny sekret. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Na scenie odnajdziesz kolejny sekret.

Skieruj się na schody i dostań na górę. Drzwi się nie otworzą, dopóki żyją jacyś przeciwnicy. Wyjdź drzwiami na najwyższym piętrze i spróbuj zeskoczyć na scenę. Za makietą drewnianego domu znajduje się sekretny obszar.

Na deskach na końcu korytarza znajdziesz relikwię, nic się nie stanie, jeśli spadniesz niżej. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Na deskach na końcu korytarza znajdziesz relikwię, nic się nie stanie, jeśli spadniesz niżej.

Znów wejdź na najwyższe piętro. Po podejściu do punktu kontrolnego nie przechodź jeszcze przezeń. Udaj się za to wzdłuż korytarza. W połowie drogi po lewej stronie znajdziesz otwarte drzwi, a poniżej schodów pancerz. Idź dalej do samego końca korytarza. Tam mieści się przejście. Zeskocz na deski i na kolejne poniżej, gdzie znajduje się relikwia i sekretny obszar.

Kolejna relikwia znajduje się na drugiej klatce schodowej. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Kolejna relikwia znajduje się na drugiej klatce schodowej.

Ciągle nie zeskakuj niżej. Ściana przy artefakcie otworzy się. Znów przejdź na przeciwległy kraniec korytarza, by zabrać ostatnią relikwię i odnaleźć ostatni sekretny obszar (gwarantujący uzyskanie karty tarota).

Ostatnie starcie nie jest bardzo trudne, warto stać wyżej niż przeciwnicy. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Ostatnie starcie nie jest bardzo trudne, warto stać wyżej niż przeciwnicy.

Znów wróć na najwyższe piętro i przejdź teraz przez punkt kontrolny. Spotkasz jeszcze wrogów na schodach, grupkę samurajów na dole, a po wyjściu z klatki schodowej - ponownie dwóch grubych oponentów, aż wreszcie trafisz do dużej sali. Tu odbędzie się ostateczna bitwa - na początek kilka marionetek. Pamiętaj, że jeden kołek już nie wystarczy, najlepiej korzystać z zamrażania (alternatywny strzał ze strzelby). Później natkniesz się na samurajów i pojawią się kolejne dwa grubasy. Po walce ukończysz poziom.

2 - Stacja Kolejowa (Train Station)

Karty tarota: Łowca dusz (Soul Catcher) - używając łowcy dusz (tarcze), utnij 100 kończyn przeciwnikom

Umarlaki z miotaczami ognia są niebezpieczne, gdy atakują, niekiedy mogą mieć również miotacze granatów. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Umarlaki z miotaczami ognia są niebezpieczne, gdy atakują, niekiedy mogą mieć również miotacze granatów.

Ten poziom wprowadza sporą zmianę do rozgrywki - spotkasz nowych przeciwników, gangsterów, którzy używają klasycznych pistoletów automatycznych, przez co częściej możesz zostać zraniony (na szczęście są mało wytrzymali). Początek rozgrywki to walka z tymi właśnie przeciwnikami w kanałach. Bardziej groźni jednakże są ci wyposażeni w miotacze ognia. Cechuje ich niebywała odporność, silny atak i szybkie poruszanie się. Celuj w miotacz, praktycznie natychmiast wybucha.

Po pokonaniu dwóch zakrętów zobaczysz po lewej broń za zamkniętą bramą - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry

Po pokonaniu dwóch zakrętów zobaczysz po lewej broń za zamkniętą bramą. Musisz pozbyć się wszystkich przeciwników w kanałach, aby ją odblokować (znajdziesz ją także niebawem na peronie). Przy okazji zabierz pancerz z jedynego tutaj pomieszczenia (z boku).

Na peronie zajmij się najpierw najsilniejszym przeciwnikiem z obrzynem. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Na peronie zajmij się najpierw najsilniejszym przeciwnikiem z obrzynem.

Na dworcu natkniesz się na dwójkę nowych specyficznych wrogów: weteranów wojennych (idealni do nabijania statystyk osiągnięć), którzy najczęściej atakują wręcz, choć spotkasz ich też strzelających, oraz mięśniaków z czaszkami zamiast głów - wyposażeni w obrzyny powinni znaleźć się na pierwszym miejscu listy wrogów do pokonania (najlepiej ich zamrażać lub atakować bronią szybkostrzelną/wybuchową).

Weteranów możesz szybko rozwalać także tarczami, by spełnić wymagania konieczne do zdobycia karty tarota. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Weteranów możesz szybko rozwalać także tarczami, by spełnić wymagania konieczne do zdobycia karty tarota.

Po pokonaniu pierwszej gromadki udaj się na schody. Stąd będziesz załatwiać weteranów nadchodzących w ich kierunku. Jest to świetne miejsce do zdobycia dedykowanej temu poziomowi karty tarota (za odcięcie 100 kończyn). Celuj w nogi - rykoszet tarczy pozwala jej trafić większą liczbę przeciwników.

Pod środkowymi schodami odnajdziesz teleport przenoszący do sekretnego obszaru. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Pod środkowymi schodami odnajdziesz teleport przenoszący do sekretnego obszaru.

Po pokonaniu wszystkich przeciwników na stacji zejdź po środkowych schodach. Za nimi znajduje się obraz, który przeteleportuje cię na poddasze (sekretny obszar), skąd możesz również zeskoczyć na okno, gdzie zobaczysz pancerz.

Na rozwidleniu musisz zwiedzić każdy z trzech obszarów, by móc przejść dalej. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Na rozwidleniu musisz zwiedzić każdy z trzech obszarów, by móc przejść dalej.

Druga część peronu zajmuje najwięcej czasu, gdyż trzeba poszukać niedobitków - pomóż sobie radarem widocznym w górnej części ekranu. Mały czerwony trójkąt wskazuje, czy przeciwnik znajduje się na innym poziomie wysokości niż ty. Pod schodami znajdziesz pancerz i dodatkową amunicję.

Po rozprawieniu się z pierwszymi przeciwnikami musisz oczyścić trzy podlokacje wychodzące z peronu (każda kryje jakiś mały sekret). Idąc w lewo, zmierzysz się z ogromną liczbą weteranów nadchodzących falami, znajdziesz tu jednak bardzo dużo amunicji wybuchowej.

W pomieszczeniu na wprost hallu znajdziesz sekret, wyskakując z trampoliny umiejscowionej na automacie do napojów. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
W pomieszczeniu na wprost hallu znajdziesz sekret, wyskakując z trampoliny umiejscowionej na automacie do napojów.

Idąc z głównego hallu na wprost, spotkasz przede wszystkim podstawowych gangsterów. Spójrz jeszcze na prawą ścianę, gdzie znajduje się automat na napoje. Leży na nim pakunek - zniszcz go. Teraz wskocz na automat, a zamontowana tam trampolina wyniesie cię na poddasze (sekretny obszar), gdzie odnajdziesz relikwię.

Pozostaje ostatnia podlokacja: w lewym rogu pomiędzy dwiema wcześniej wymienionymi lokacjami znajduje się mały korytarzyk, który zaprowadzi cię do baru. Na wprost odnajdziesz pancerz, a główni przeciwnicy to gangsterzy i trzy miotacze ognia (pozbądź się ich w pierwszej kolejności).

Po oczyszczeniu pobocznych podlokacji wróć kawałek, by kontynuować trasę przez zamknięte wcześniej drzwi. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Po oczyszczeniu pobocznych podlokacji wróć kawałek, by kontynuować trasę przez zamknięte wcześniej drzwi.

Gdy wrócisz na główny peron po zwiedzeniu podlokacji, otworzy się nowe przejście. Trafisz na kolejną arenę, jednak nie spotkasz tu jakichś specjalnych przeciwników, więc postępuj analogicznie jak poprzednio.

Dużo monet odnajdziesz w skrzyniach na końcu mapy. Na zapleczu natrafisz również na sekret. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Dużo monet odnajdziesz w skrzyniach na końcu mapy. Na zapleczu natrafisz również na sekret.

Kolejna lokacja - zaplecze - to już ostatnia. Po wyeliminowaniu gangsterów warto jeszcze zniszczyć pakunki kryjące duże ilości monet. Jeden z przeciwników lubi utknąć za drzwiami małego pokoju. Idź dalej korytarzem, gdzie nadbiegnie ostatnia mała fala oponentów, lecz nie wchodź jeszcze do otwartego portalu... Zawróć i wejdź do pokoju - zamknięta wcześniej krata stać będzie otworem, odnajdziesz za nią dwie relikwie (i sekretny obszar).

3 - Wieża Alastora (Alastor Tower)

Karty tarota: Potrójny pośpiech (Tripe Haste) - pokonaj bestię w ciągu 5 minut

Ostatni poziom to walka z bossem - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry

Ostatni poziom to walka z bossem. Jest nim latający demon, z którym zmierzysz się w wysokiej wieży. Na początku bestia będzie wykonywać przeloty nad wieżą - rozglądaj się, by dostrzec, z której strony nadlatuje, i szybko zacznij ją atakować, najlepiej minigunem. Gdy zadasz jej maksymalne obrażenia (pasek zdrowia w górnej środkowej części ekranu), po chwili wyląduje na środku areny. Będziesz musiał zabić ją 3 razy - po każdym odebraniu jej pełnego zdrowia spadniesz na niższy poziom. Przerwy te wykorzystaj na zebranie rozrzuconej wokół amunicji.

Staraj się nie podchodzić do demona. Dedykowana temu poziomowi broń to minigun wraz z rakietami (atak główny), bowiem do niego znajdziesz najwięcej amunicji. Atakuj potwora szybko, w dowolne miejsce na jego ciele.

Niszcz posągi mnichów, ale tylko wówczas, gdy bestia czerpie z nich moc. - Rozdział 2 | Opis przejścia Painkiller Hell and Damnation - Painkiller Hell & Damnation - poradnik do gry
Niszcz posągi mnichów, ale tylko wówczas, gdy bestia czerpie z nich moc.

Na najniższym piętrze staraj się używać Bunny Hopping do poruszania się wokół potwora. Będzie on najczęściej atakować z doskoku oraz zionąć ogniem, czego szczególnie musisz unikać. Gdy zabierzesz mu cały pasek zdrowia, rozpocznie regenerację. Musisz wtedy jak najszybciej (minigunem) zniszczyć posągi mnichów, z których czerpie moc, wystarczy pojedynczy strzał. Im mniej jest posągów, tym mniej zdrowia przeciwnik sobie przywróci. Po zniszczeniu wszystkich posągów i zabiciu Alastora po raz ostatni - wygrasz.