Karty czarnego tarota | Sekrety i osiągnięcia Painkiller Hell and Damnation poradnik Painkiller Hell & Damnation
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Karty czarnego tarota
Karty tarota to specjalne bonusy, które nieco ułatwiają grę. Dzielą się na dwa typy: złote i srebrne. Srebrne są bierne, złote aktywujesz w trakcie gry. Za jedne i drugie musisz zapłacić monetami, w przypadku złotych dodatkowo za każdą aktywację, dlatego warto dobierać je mądrze i wykorzystywać w krytycznych sytuacjach. Na jedną rozgrywkę możesz (przed każdym etapem) wybrać trzy karty złote oraz dwie srebrne. Odblokowane zostają po spełnieniu wymagań opisanych dla prawie każdego poziomu: często jest to zebranie odpowiedniej liczby dusz/artefaktów lub wykorzystanie specjalnych metod eliminacji przeciwników. Raz zebrane karty pozostają na stałe w twojej kolekcji i możesz ich użyć, grając również na wyższych poziomach trudności.
Pośpiech (Haste) - złota
Sposób zdobycia: Do zdobycia w samouczku po zniszczeniu wszystkich skrzyń (nie da się jej pominąć, chyba że nie podejmiesz się ukończenia samouczka).
Nagroda: Spowalnia dwukrotnie prędkość świata.
Cena: 100 monet.
Wytrzymałość (Endurance) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 1 ukończ poziom 1: Cmentarz (Cemetery).
Nagroda: Otrzymujesz tylko połowę obrażeń.
Cena: 100 monet.
Witalność (Vitality) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 1 na poziomie 2: Katedra (Cathedral) zdobądź 500 sztuk złota.
Nagroda: Zwiększa limit zdrowia ze 100 do 150.
Cena: 100 monet.
Szybkość (Speed) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 1 na poziomie 2: Katedra (Cathedral) zdobądź 330 sztuk złota z zabitych przeciwników (w formie pierścieni, +20 złota za każdy pierścień, w podglądzie zapisane z dopiskiem "+" obok głównej wartości zebranego złota).
Nagroda: Poruszasz się szybciej.
Cena: 100 monet.
Podpowiedź: Korzystając z alternatywnego ataku podstawowej broni ręcznej, który powoduje wyrzucenie kuli na dystans, traktuj nim ciała, które jeszcze nie zniknęły, aby je "podrzucać" i "wysypywać" z nich owe złote pierścienie. Przy częstym użyciu będziesz w stanie zebrać wymaganą ilość mniej więcej w połowie poziomu.
Strażnik dusz (Soul Keeper) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 1 w ciągu 7 minut ukończ poziom 3: Kompleks Atrium (Atrium Complex).
Nagroda: Zielone dusze po zabitych wrogach zostają dłużej na polu bitwy.
Cena: 500 monet.
Błogosławieństwo (Blessing) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 1 na poziomie 4: Enklawa (Enclave) zabij Nekrogiganta w ciągu 2 minut.
Nagroda: Rozpoczynasz rundę z 150 punktami zdrowia.
Cena: 200 monet.
Podpowiedź: Możesz skorzystać ze strzelby i atakować kolano giganta lub z bliska bardzo szybko traktować jego nogę atakiem alternatywnym broni ręcznej (wyrzucanie kuli na żółtym promieniu). Techniki te mogą być nieco zawodne na wyższym poziomie trudności, jednak inne bronie, jak np. palownica, mogą okazać się zbyt wolne.
Mroczna dusza (Dark Souls) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 2 na poziomie 1: Opera (Opera) odnajdź wszystkie sekretne obszary.
Nagroda: Aby zmienić się demona, potrzebujesz zebrać jedynie 50 dusz (nie 66, jak wcześniej).
Cena: 400 monet.
Podwójny pośpiech (Double Haste) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 2 na poziomie 1: Opera (Opera) zbierz 100 dusz.
Nagroda: Spowalnia świat czterokrotnie.
Cena: 300 monet.
Łowca dusz (Soul Catcher) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 2 na poziomie 2: Stacja Kolejowa (Train Station) odetnij za pomocą łowcy dusz 100 kończyn.
Nagroda: Przyciągasz dusze do siebie z większej odległości.
Cena: 500 monet.
Podpowiedź: Nie musisz robić nic na siłę. Gdy będziesz na peronie i zmierzysz się z dużymi grupami weteranów wojennych, wykorzystaj ich do zdobycia tej karty, celując w ich nogi i obcinając je tarczami.
Potrójny pośpiech (Tripe Haste) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 2 na poziomie 3: Wieża Alastora (Alastor Tower) pokonaj Alastora w ciągu 5 minut.
Nagroda: Świat zwalnia ośmiokrotnie.
Cena: 500 monet.
Premia czasowa (Time Bonus) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 3 na poziomie 1: Orientalny Zamek (Oriental Castle) użyj kołkownicy na 123 przeciwnikach, powodując ich śmierć.
Nagroda: Czas działania złotych kart zostaje wydłużony dziesięciokrotnie.
Cena: 100 monet.
Odkupiciel (Soul Redeemer) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 3 zbierz wszystkie relikwie na poziomie 1: Orientalny Zamek (Oriental Castle).
Nagroda: Dusze zapewniają większą ilość zdrowia niż dotychczas.
Cena: 1000 monet.
Żelazna wola (Iron Will) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 3 na poziomie 2: Sierociniec (Orphanage) zabij, używając kołkownicy, 50 zamrożonych przeciwników.
Nagroda: Jesteś nietykalny dla przeciwników.
Cena: 666 monet.
Chciwość (Greed) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 3 zabij wszystkich przeciwników na poziomie 2: Sierociniec (Orphanage).
Nagroda: Dwukrotnie zwiększa wartość odnajdywanego złota.
Cena: 2000 monet.
Podpowiedź: Nie opuszczaj kolejnych obszarów, dopóki strzałka celu pokazuje, że gdzieś jeszcze jest przeciwnik. Nie przeciągaj wrogów na swoją stronę za pomocą łowcy dusz. Oponentów z własnościami wybuchowymi (dzieci z nakryciem w postaci worka oraz sporych rozmiarów gości w skafandrach w piwnicy) koniecznie likwiduj, nie pozwól im samoczynnie ginąć (nie zostają wtedy zaliczeni do dokonanych przez ciebie zabójstw).
Zręczność (Dexterity) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 3 na poziomie 3: Mokradła (Oriental Swamp) pokonaj potwora z bagien (Swamp Thing) w ciągu 4 minut.
Nagroda: Przeładowujesz broń dwukrotnie szybciej.
Cena: 300 monet.
Boska interwencja (Divine Intervention) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 4 na poziomie 1: Lunapark (Loony Park) przeciągnij na swoją stronę 25 przeciwników za pomocą łowcy dusz.
Nagroda: Karty do późniejszego użycia (złote) oraz bierne (srebrne) umieszczasz w puli za darmo, musisz jedynie zapłacić za aktywowanie kart złotych w trakcie gry.
Cena: 0 monet.
Furia (Fury) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 4 na poziomie 1: Lunapark (Loony Park) zabij trzech przeciwników jedną tarczą łowcy dusz.
Nagroda: Zadajesz dwukrotnie większe obrażenia przeciwnikom.
Cena: 200 monet.
Podpowiedź: Najłatwiej dokonać tego w pierwszym starciu, atakując tarczą wybuchających przeciwników w białych workach.
Zaopatrzenie (Replenish) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 4 zbierz wszystkie skrzynki z amunicją dostępne na poziomie 2: Koloseum (Colosseum).
Nagroda: Znajdujesz dwukrotnie więcej amunicji w skrzynkach.
Cena: 500 monet.
Podpowiedź: Wystrzel jedną sztukę amunicji z broni danego typu, by móc już podnieść skrzynkę z amunicją dla tej broni.
Podwójna premia czasowa (Double Time Bonus) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 1 na poziomie 2: Koloseum (Colosseum) zamień się w demona 3 razy.
Nagroda: Złote karty po aktywacji działają 20 sekund dłużej.
Cena: 300 monet.
Podpowiedź: Użyj srebrnej karty tarota "Mroczna dusza" (Dark Souls), która pozwala zamienić się w demona po zebraniu 50 dusz (możliwa do zdobycia w rozdziale 2 na poziomie 1: Opera).
Łaska (Mercy) - srebrna
Sposób zdobycia: W rozdziale 4 zbierz wszystkie święte przedmioty na poziomie 3: Ciemna Dolina (Shadowland).
Nagroda: Zadajesz czterokrotnie większe obrażenia.
Cena: 500 monet.
Gniew (Rage) - złota
Sposób zdobycia: W rozdziale 4 na poziomie 3: Ciemna Dolina (Shadowland) pokonaj Ponurego Żniwiarza (Grim Reaper).
Nagroda: Możesz użyć złotych kart 3 razy na poziom.
Cena: 2000 monet.
Przebaczenie (Forgiveness) - srebrna
Sposób zdobycia: Na poziomie bonusowym: Fabryka (Factory), dostępnym po ukończeniu fabuły, zabij 30 przeciwników w trybie demona.
Nagroda: Możesz użyć złotych kart 2 razy na poziom.
Cena: 1000 monet.