Menu budowy i polecenia dla duplikantów w Oxygen Not Included poradnik Oxygen Not Included
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Na tej stronie znajdziesz informacje na temat menu budowy.
Menu budowy dzieli się na następujące zakładki.
- Baza (Base). Podstawowe, później bardziej zaawansowane konstrukcje z podstawowm zastosowaniem, takie jak płytki, drzwi i drabiny.
- Tlen (Oxygen). W tej zakładce znajdują się wszystkie maszyny, dzięki którym będziesz produkował tlen.
- Energia (Power). Jest tutaj cała infrastruktura energetyczna od kabli przez baterie po różne maszyny zdolne wytwarzać energię elektryczną.
- Żywność (Food).W tej zakładce znajdziesz budowle umożliwiające przechowywanie pożywienia, są tu również budowle umożliwiające ci zbudowanie swojej pierwszej farmy, lub rancza dla kreatur, które spotkamy w grze.
- Instalacje wodno-kanalizacyjne (Plumbing). Tutaj znajdują się wszystkie konstrukcje związane z transportem cieczy, dzięki którym pozyskasz niezbędą wodę i pozbędziesz się niechcianych cieczy jak Polluted Water. Jest tu jeden z ważniejszych budynków Outhouse.
- Wentylacja (Ventilation). dział wymagający pewnej wiedzy i rozplanowania, znajdziemy tutaj rozmaite konstrukcje, które pozwolą nam transportować gazy między pomieszczeniami. W późniejszych etapach rozgrywki dochodzą również różnego rodzaju filtry, mostki, pompy i rozdzielacze.
- Rafinacja (Refinement). Z początku będą tu budowle umożliwiające przetwarzanie zużytych surowców w nawóz, w późniejszych etapach rozgrywki znajdziemy tu złożone konstrukcje umożliwiające pozyskiwanie paliw.
- Medycyna (Medicinie). Jeśli twoi podwładni zostaną w jakiś sposób uszkodzeni lub zachorują, tutaj masz środki aby im pomóc. Możesz też wybudować urządzenie do mycia rąk, które obniży poziom stresu i zapobiegnie przenoszeniu bakterii między pomieszczeniami.
- Meble (Furniture). Menu z konstrukcjami, które zapewnią wygodę kolonistom i poprawią dekoracje otoczenia. Dzięki budowlom z tej kategorii zwiększymy morale duplikantów.
- Stacje naukowe (Stations). W początkowej fazie znajdują się tutaj tylko stoły do przeprowadzania badań, w późniejszych etapach pojawią się tutaj budynki, które pozwolą nam na awansowanie duplikantów, tworzenie specjalnych minerałów przydatnych w farmingu i ranchingu, a nawet stacji do badania kosmosu.
Polecenia duplikantów
Twoim duplikantom możesz zlecić następujące zadania:
- Kopanie (Dig). Postawowe zadnie, wystarczy nakreślić obszar kopania, i twoi ludzie zaczną kopać. Jeśli chcesz stworzyć duże pomieszczenie, najpierw zacznij kopać od góry w dół, dzięki czemu nie będziesz musiał budować dodatkowych drabin.
- Anulowanie (cancel). Za pomocą tego narzędzia usuniesz zadania, które wcześniej przydzieliłeś. Wystarczy zaznaczyć obszar, na którym mają zostać anulowane wszystkie zaplanowane czynności.
- Dekonstrukcja (Deconstruct). Zaznaczając obszar rozkazujemy naszym duplikantom rozebranie wszystkich postawionych przez nich konstrukcji.
- Priorytet (Priority). Za pomocą tej zakładki ustawimy priorytety pojedynczym obiektom, bez konieczności wchodzenia w ich szczegóły. Można również ustalać priorytet dla całego pomieszczenia zaznaczając jego obszar.
- Dezynfekowanie (disinfect). Klikając na poszczególne budowle każemy naszym duplikantom zdezynfekować wskazane budynki. Dezynfekując budynek pozbywamy się bakterii, które na nim osiadły, zapobiegając ich dalszemu rozwojowi.
- Składowanie (storage). Zaznaczając przedmioty leżące na ziemi nasi duplikanci zaczną je przenosić do składów (storage).
- Atak (Attack). Dzięki temu narzędziu rozkażemy naszym kolonistom atak na jakąś kosmiczną kreaturę.
- Zmywanie (mop). Kiedy duplikant nie zdąży dobiec do toalety, bądź bazę zaleje woda, możesz kazać duplikantom ją zetrzeć przy pomocy tego narzędzia.
- Oswajanie (Capture). Przez zaznaczenie stworów wałęsających się po naszym atomie, będziemy mogli je oswoić, a później wytwarzać z nich jajka, bądź hodować w celu zdobycia pożywienia.
- Zbieranie plonów (harvest). Rozkazuje kolonistom zebrać wszystkie rośliny znajdujące się na zaznaczonym obszarze.
- Opróżnianie rur (extract pipes). W przypadku zablokowania, bądź zbyt dużego ciśnienia w rurach, możemy rozkazać koloniście odblokowanie ich.