Opuszczona warownia | Solucja NiOh 2 NiOh 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 marca 2020
Opuszczona warownia to trzecia misja główna drugiego regionu w Nioh 2. Na tej stronie poradnika znajdziesz informacje związane z opisem przejścia tej misji.
Pierwsza kapliczka
Na samym początku porozmawiaj z NPC, później udaj się dalej. Po lewej stronie znajduje się drabina, która prowadzi do bramy, jest ona jednak zamknięta i musisz odblokować ją z drugiej strony. Zamiast tego idź w prawą stronę, pokonując na swojej drodzę Tubylca. Wejdź po drabinie.
Znajdziesz tam dużo Tubylców wydobywujących kryształy Amrity. Pokonaj ich, na dole jest ich więcej, jednak są to mniejsze wersje, natomiast na górze znajduje się ich mniej, jednakże jest tam jedna wersja większego Tubylca. Idź dalej przed siebie, schodami do góry.
Uważaj jednak na lampę obok schodów, wyłoni się z niej Yokai, Koroka. Jest to typ ognisty Yokai, więc obrażenia od ognia nic na nim nie robią. Zachodź go od tyłu i uważaj na ataki dystanowe. Nie ma on dużej odporności, więc możesz swobodnie wyprowadzać ataki przeciwko niemu.
Wejdź na górę po drabinie, a potem zeskakuj po kolejnych drewnianych szczeblach na dół. Uważaj jednak na przeciwników aby nie spaść i nie spowodować śmierci swojej postaci.
Przy mechanizmie pozwalającym przyzwać windę, znajduje się Enki ukryty w krainie Yokai. Natomiast za nim znajdują się drzwi, które służą za skrót z początkowej lokacji. Po pokonaniu go, otwórz skrót i udaj się windą do góry, wchodząc na kładkę, która znajduje się na środku windy.
Po wjechaniu na górę, idź przed siebie, napotkasz tam ludzkiego żołnierza, możesz do niego podejść i zadać duże obrażenia, gdyż jest skierowany do ciebie plecami. Uważaj jednak na patrolującego, słabszego żołnierza z pochodnią po lewej stronie, aby nie zaalarmował innych.
Ścieżka w lewo prowadzi do dalszej lokacji, natomiast na wprost znajduje się lepsza wersja Tubylca. Idąc dalej, napotkasz na swojej drodze kamienne przejście prowadzące w dół. Zanim jednak wybierzesz tę drogę, idź w prawo, pokonaj żołnierza i aktywuj Yokai kota, Scammpus. Zejdź na dół kamienną drogą, zeskakując niżej przy skrzynce, znajdziesz się w krainie Yokai.
Zeskakując niżej, będziesz musiał głównie zmierzyć się z Tubylcami oraz nowym rodzajem przeciwnika, jest to żołnierz, który po otrzymaniu obrażeń, ukaże swoje prawdziwe oblicze. Głowa żołnierza wyrośnie, Yokai ten zyskuje na zasięgu ataku. Rokurokubi, bo o nim mowa, posługuje się atakami dalekiego zasięgu, może atakować głową jak i strzelać trucizną w przeciwnika. Najlepiej zachować bliski dystans wobec niego. Po pokonaniu go, oczyścisz lokację z krainy Yokai.
Idąc dalej, napotkasz kolejną skrzynię oraz drzwi, które służą za skrót po prawej stronie. Skręć w lewo, idź na górę, a potem po prawej stronie znajdziesz drugi chram lokacji.
Druga kapliczka
Po pomodleniu się przy kapliczce, idź dalej w prawą stronę. Znajdziesz tam chociażby Sudamę, której możesz wyrzucić dany przedmiot. Po lewej stronie prowadzącej do góry, napotkasz kilku przeciwników. Nie warto jednak z nimi walczyć, gdyż na górze znajduje się jednooki Yokai przypominający cyklopa, który zrzuci w twoją stronę dużą, śnieżną kulę, zadającą duże obrażenia. Dlatego lepiej jest pójść nieco w górę i szybko zejść na dół. Kula zabije przeciwników, a ciebie czekać będzie tylko walka z cyklopem. Celuj w oko, zachodź od tyłu i wyprowadzaj mocne ciosy.
Idąc dalej, napotkasz dwóch, stacjonujących na swoich pozycjach żołnierzy, patrolujący to tak naprawdę Yokai Rokurokubi, dlatego najlepiej zestrzelić klęczącego Tubylca, a z Yokai walczyć sam na sam. W domu, obok tubylca, znajduje się Scammpus, jednak uważaj tam na kolejnego tubylca.
Udaj się w dalszą podróż, tam zobaczysz dwie ścieżki, które prowadzą do tego samego punktu. Lepiej jednak udać się w lewą stronę, zbierzesz tam więcej rzeczy. Pokonaj żołnierza Yokai i idź dalej.
Naprzeciwko ciebie znajduje się kolejna lampa, jest to znany już wcześniej Koroka. Pokonaj go i udaj się w lewo, po kamiennej drodze.
Tam znajdziesz Śnieżnego Cyklopa, postępuj z nim tak samo jak wcześniej, uważając na to, żeby nie spaść w dół. Wejdź na górę po drabinie do budynku, pokonaj resztę przeciwników i zeskocz na dół z drugiej strony. Stamtąd udaj się schodami do góry.
Rokurokubi pilnuje przejścia przy schodach, uważaj na jego dystansowe ataki. Na górze, w środku budynku, znajduje się kolejny cyklop oraz kolejny żołnierz Yokai. Zajmij się najpierw żołnierzem, a cyklopowi strzel w oko, aby wywabić go z budynku. W jego środku, znajduje się kraina Yokai, więc walka z nim tam będzie o wiele cięższa. W budynku znajdują się między innymi większy Tubylec i Rokurokubi na górnym piętrze.
Zanim jednak pójdziesz właśnie tam, skręć w prawo. Tam poszukaj białego budynku, w którym znajduje się kraina Yokai, z niej ukaże się Enki. Pilnuje on skrzyni, w której znajdziesz Castle Gate Key. Otworzysz nim między innymi bramę, która znajduje się po prawej stronie, blisko wejścia do budynku, w którym znajduje się cyklop.
Przemierzając kolejne pokoje budynku, napotkasz na swojej drodze chram, jednak nie możesz go aktywować, póki nie pokonasz źródła powstania krainy Yokai. Przy chramie, udaj się klatką schodową w dół.
Tam napotkasz Enki oraz Koroka, w formie lampy. Zajmij się najpierw Enki, a dopiero potem podejdź do lampy. To Koroka jest głównym źródłem powstania krainy Yokai. Po pokonaniu go, wróć na górę aby odpocząć przy chramie.
Trzecia kapliczka
Będąc przy kapliczce, udaj się na górne piętro budynku. Tam napotkasz kolejnych przeciwników, głównie tych ludzkich.
Za płachtami znajdują się kolejni przeciwnicy. Po lewej stronie znajduje się żołnierz Yokai, natomiast z krainy Yokai wyskoczy ponownie Rokurokubi. Droga na górę prowadzi do areny z bossem, którą patroluje jeszcze jeden ludzki żołnierz. Natomiast nie wchodź tam, gdyż po prawej stronie znajduje się tajemne przejście.
Możesz albo zawalczyć ze Yokai Nurikabe, jednak jest łatwiejszy sposób na pokonanie go. Przepuści cię, jeśli trafisz w typ gestu, który mu się spodoba. Masz dwie próby, jeśli jego oczy zaświecą się na czerwono, to oznacza, żebyś nie używał już gestu danegok koloru. Za ścianą znajduje się gorące źródło, w którym odnowisz zdrowie.
Na samej górze znajduje się arena z bossem, Saito Yoshitatsu. Walka z bossem została opisana na osobnym rozdziale poradnika.