Klasy broni w NiOh 2 NiOh 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 marca 2020
W NiOh 2 natrafisz na kilka różnych typów broni. Każda z nich charakteryzuje się określonymi właściwościami, które wpływają na to w jaki sposób należy prowadzić walkę. Poniższa strona poradnika zawiera istotne informacje związane z tym aspektem rozgrywki.
Informacje podstawowe
NiOh 2 oferuje 11 różnych typów broni - 8 rodzajów przeznaczonych jest do walki wręcz, a 3 do dystansowej. Każda z broni definiowana jest przez szereg różnych statystyk, które opisują skuteczność danej broni w walce. Dowiesz się między innymi jaka jest siła ataku oraz jakie efekty specjalne posiada. Wraz z postępem rozgrywki będziesz odblokowywał coraz potężniejszy oręż, który będzie zadawał przeciwnikom większe obrażenia.
Bronie możesz zdobyć na klika sposobów - jako nagrodę za wykonanie zadania, pozostałość po pokonanych wrogach lub w skrzyniach, które znajdziesz podczas eksploracji poziomów.
Na posiadaną przez Ciebie broń do walki wręcz możesz nałożyć różne efekty, które przez określony czas zadają dodatkowe obrażenia od żywiołów. Do tego celu będziesz wykorzystywać specjalne amulety. Dzięki nim będziesz w stanie dodatkowo zranić przeciwników wrażliwych na konkretny czynnik.
Charakterystyka rodzajów broni
Biegłość każdego z typów broni rozwijana jest osobno. Oznacza to, że im częściej korzystasz z danego typu broni, tym szybciej będziesz w stanie odblokować dla niej nowe zdolności. Dodatkowo każdy typ oręża daje premię do jednego z parametrów postaci. Poniżej znajdziesz charakterystykę wszystkich typów broni występujących w grze.
Miecz
Miecz to najbardziej podstawowa broń w grze, dająca premię +1 do odpowiedzialnego za maksymalne Ki serca. Jest ona zdolna do zadawania potężnych obrażeń, ale zużywa przy tym dużo Ki i jest umiarkowanie szybka. Dlatego też walcząc nią musisz dokładnie celować. Dobrze nadaje się natomiast do blokowania ataków.
Dwa miecze
Dwa miecze to szybka broń, zużywającą duże ilości Ki. Pozwala ona wyprowadzać szybkie i krótkie ataki. W przeciwieństwie do toporów nie można nimi rzucać. Broń ta daje premię +1 do umiejętności.
Siekiera
Siekiera to potężna broń, która ma duży zasięg działania. Dlatego też dobrze sprawdza się, gdy walczysz z większą grupą przeciwników. Podobnie jak w przypadku miecza zużywa ona dużo Ki, a czas wyprowadzenia ataku nie jest zbyt krótki. Charakteryzuje się także umiarkowaną skutecznością przy blokach. Premią podczas korzystania z tej broni jest +1 do wytrzymałości, która opowiada za maksymalne zdrowie i udźwig postaci.
Kusarigama
Kusarigama to najtrudniejsza do opanowania broń w NiOh 2. Jest ona szybka i zadaje obrażenia na dużym obszarze, dlatego też nadaje się dobrze do walki z dużymi grypami przeciwników. Przy tym jednak zużywa dużo Ki i słabo nadaje się do blokowania ataków. Daje ona premię +1 do zręczności.
Odachi
Forma pośrednia między mieczem, a włócznią. Pozwala wyprowadzać silne ataki, zużywając przy tym dużo Ki. Ze względu na swoje rozmiary pozwala jednak na walkę z większego dystansu. Broń ta nie jest także zbytnio szybka, szczególnie w przypadku walki z postawie wysokiej. Oręż ten daje premię +1 do siły.
Tonfa
Tonfa do broń bardzo szybka broń, która zadaje mało obrażeń przy pojedynczym ciosie. Każdy atak zużywa jednak mało Ki, przez co możliwe jest zadawanie wielu ciosów, w krótkim czasie. Dodatkowo jest ona bardzo skuteczna w blokowaniu ataków. Daje ona także premię +1 do odwagi. Jeśli preferujesz dynamiczne walki, to jest to broń dla Ciebie.
Dwa topory
Topory są szybką bronią, zużywającą duże ilości Ki. W przeciwieństwie do siekiery, zdecydowanie lepiej nadają się do walki tylko jednym przeciwnikiem. Dobrze więc nadaje się do wyprowadzania krótkich, ale dynamicznych i szybkich ataków. Dodatkowo możesz także nabyć zdolność, która pozwala Ci nimi rzucać, co nadaje im cech broni dystansowej. Broń ta daje premię +1 do umiejętności.
Glewia
Glewia to broń o bardzo różnorodnych właściwościach, która daje premię +1 do magii. Nie zadaje ona dużych obrażeń, ale za to zużywa mało Ki. Jej zaletą jest także szybkość - walcząc w pozycji niskiej lub średniej jesteś w stanie zadać wiele ciosów, zanim będziesz zmuszony do odwrotu. W przypadku postawy wysokiej, szybkość ataku jest mniejsza, ale za to będziesz zadawał większe obrażenia. Dodatkowo ma ona duży zasięg działania, przez co nie musisz za mocno zbliżać się do wroga.
Włócznia
Włócznia to broń, która pozwoli Ci atakować przeciwnika, przy jednoczesnym zachowaniu dystansu. Jest to jednak obarczone dużym zużyciem Ki, co ogranicza liczbę możliwych do wyprowadzenia ciosów. Dodatkowo obrażenia zadawane są na małym obszarze, przez co nie nadaje się ona do walki z kilkoma przeciwnikami. Broń ta daje premię +1 do budowy.
Broń dystansowa
W grze zaimplementowano trzy typy broni dystansowej - łuk, broń małokalibrową oraz broń wielkokalibrową. Ich działanie jest analogiczne w każdym z przypadków. Musisz wycelować i strzelić w kierunku przeciwnika. Każdy z rodzajów posiada inny rodzaj nabojów - dodatkowo ich maksymalna liczba jest ograniczona. Przez to nie jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z borni białej.