Bestia zrodzona z dymu i ognia | Solucja NiOh 2 NiOh 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2020
Bestia zrodzona z dymu i ognia jest drugim zadaniem głównym, z jakim przyjdzie Ci się mierzyć w NiOh 2. Jego celem jest zbadanie wydarzeń, które mają miejsce na górze Tatara. Na tej stronie poradnika znajdziesz informacje związane z opisem przejścia tej misji.
Pierwsza kapliczka
Na początku misji porozmawiaj ze swoim towarzyszem, a następnie skieruj się w kierunku pierwszej kapliczki. Zaraz za nią natrafisz na dwóch pierwszych przeciwników. W szczególności skup swoją uwagę na lepiej opancerzonym wrogu - obserwuj go i wykonuj uniki, gdy wyprowadza on swoje ataki.
Brama znajdująca się za nimi jest zamknięta musisz więc udać się ścieżką w kierunku wioski. Osada jest zbudowana na planie okręgu, więc obrana ścieżka nie ma znaczenia. W praktyce jednak łatwiej jest na rozwidleniu udać się w prawo. Idąc tą ścieżką natrafisz na dwóch przeciwników, w tym łucznika patrolującego teren - zaczekaj aż będzie on tyłem do Ciebie i zaatakuj drugiego. Dzięki temu zminimalizujesz ryzyko walki z dwoma na raz.
Gdy już się z nimi rozprawisz udaj się schodami w górę. Na ich szczycie możesz odbić w prawo i zmierzyć się ze złym duchem. Naprzeciwko budynku z piecem znajduje się natomiast wejście na dach. Skorzystaj z niego.
W tym momencie bardzo pomocny będzie łuk. Zlikwiduj z jego pomocą trzech przeciwników - stojącego na sąsiednim dachu na wprost od drabiny, znajdującego się po drugiej stronie kładki oraz łucznika stojącego na wzgórzu na wprost od dachów.
Następnie możesz także strzelić także w dwie kolejne postacie. Najpierw strzel w głowę Zbója kucającego nad zwłokami. Nie zabije go to, ale zabierze większość jego życia. On sam natomiast uda się w twoim kierunku (jeśli opuściłeś drabinę), gdzie łatwo możesz go dobić. Drugim celem jest mniej opancerzony przeciwnik patrolujący okolicę. Dzięki temu w walce bezpośredniej będziesz mierzyć się tylko z jednym oponentem.
Po walce udaj się ścieżką biegnącą obok miejsca, gdzie stał łucznik. W domku po prawej stronie znajdziesz grób ducha sojusznika, którego możesz przywołać do pomocy. Idąc dalej drogą natrafisz na Zbója siedzącego przy schodach - zlikwiduj go, ale nie skręcaj jeszcze w stronę budynku. Zamiast tego pójdź na wprost, zajmij się kolejnym przeciwnikiem i otwórz bramę na końcu ścieżki.
Teraz czeka Cię starcie z Ippodantarą. To szybki przeciwnik, którego ataki opierają się głównie na ciosach zadawanych za pomocą topora. Najsprawniejszą metodą, by go pokonać jest sprowokowanie ataku. Wtedy wykonaj unik, tak by nadal pozostawać w bliskiej odległości od przeciwnika. W ten sposób, będziesz mógł zaatakować go, chwilę po tym jak zakończy on swój atak - wtedy przez chwilę jest bezbronny.
Po walce otworzą się drzwi prowadzące dalej. Zejdź po drabinie, a trafisz do jaskini. Możesz tam porozmawiać z kobietą siedzącą przy ognisku. Następnie idź dalej jedyną możliwą drogą. Zanim dotrzesz do kolejnej kapliczki natrafisz jeszcze na dwa Gaki, jednak walka z nimi nie powinna Ci sprawić trudności.
Druga kapliczka
Za drugą kapliczką czeka na Ciebie długa sekwencja. Pierwszym przeciwnikiem, którego napotkasz na swojej drodze jest Sohaya. Posiada on możliwość rzucania czarów leczących, co może wydłużyć twoje zmagania z nim. Możesz jednak wykorzystać ogień, który znajduje się obok wejścia do budynku - jeśli zepchniesz do niego przeciwnika walka zakończy się natychmiast.
Następnie czeka Cię starcie z większą grupą przeciwników. Wśród nich nie znajdziesz, żadnych nowych typów oponentów, więc doskonale znasz już mechaniki, które pozwolą Ci ich pokonać. W tym przypadku problemem jest właśnie liczba przeciwników skupiona w jednym punkcie. Możesz jednak wykorzystać kamienie, by zwabiać pojedyncze jednostki i rozprawiać się z nimi z dala od grupy.
Po drugiej stronie mostu natrafisz na Tubylca. Nie lekceważ go, jest on zwinny i może zadać znaczne obrażenia. Twoim kolejnym przeciwnikiem jest natomiast dobrze Ci znana Ippodantara. Przebywa ona w wąskim przejściu, więc aby zwiększyć sobie pole do manewru, zwab ją na znajdującą się za nią polanę. Tam będziesz mógł sprawniej omijać ataki przeciwnika.
Idąc dalej natrafisz na kolejnego Sohayę. Walka będzie analogiczna, do tej z początku sekwencji. Idąc dalej dotrzesz do bramy, zanim jednak wejdziesz do środka, skieruj się na lewo. Znajdziesz tam drabinę, którą możesz opuścić. W ten sposób w razie porażki będziesz mógł od razu dostać się na górę.
Przy wejściu natrafisz na dwóch Zbójów. Zlikwiduj ich i wejdź do budynku. Na początek zajmij się Gaki znajdującymi się w pomieszczeniu na lewo od wejścia. Następnie skorzystaj z drabiny znajdujące się na wprost od wejścia. Wówczas pojawi się Gaki, którego będziesz musiał zlikwidować. Następnie strąć pojemnik z wodą stojący nieopodal.
Kolejnym krokiem jest zejście na najniższy poziom i skorzystanie z drabiny znajdującej się na końcu pomieszczenia. W ten sposób dostaniesz się na wyższy poziom. Tam będziesz musiał rozprawić się z kolejną dwójką przeciwników. Najbezpieczniej jest w pierwszej kolejności zlikwidować łucznika. W ten sposób unikniesz trafienia w czasie walki. Następnie strąć wiadro z wodą i udaj się na wyższy poziom. Tam będziesz musiał stoczyć walkę najpierw z dwoma tubylcami, a następnie z kolejnym łucznikiem i Gaki (uważaj jedna by nie sprowokować walki z obiema grypami na raz). Na koniec strać kolejne wiadro w wodą.
Teraz zejdź po drabinie na niższy poziom. Tam trafisz na kolejny duet Gaki i łucznik. Ich pokonanie nie powinno stanowić większego problemu. Dodatkowo obok nich znajdziesz ciało, w którym znajdziesz klucz do bramy, wymagany do zakończenia misji. Teraz pozostaje ci Ci tylko zjechać do pomieszczenia z kapliczką.
Trzecia kapliczka
Na tym etapie pozostaje ci tylko opuścić pomieszczenie z kapliczką i udać się w kierunku wrót. Tam będziesz musiał zmierzyć się z Enenrą. Walka ta została opisana w osobnym rozdziale poradnika.