Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide - poradnik do gry

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wysoki Las (2) | ROZDZIAL 1 | Neverwinter Nights Shadows of Undrentide poradnik Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Gdy przesuwasz dźwignię, pojawia się nad nią jeden z czterech kolorów: niebieski, czerwony, biały i zielony. W zależności od koloru, jaki pojawi się nad dźwignią, musisz wejść do podświetlonych na ten sam kolor drzwi, a następnie idąc korytarzami podążać za pojawiającym się "dymem" (znów tego samego koloru). Jeśli zboczysz z drogi, odniesiesz obrażenia. Na mapie zaznaczona jest najkrótsza bezpieczna droga do każdego Żywiołaka . Każda droga prowadzi do Żywiołaka określonego koloru (niebieski - Wody w [19] , czerwony - Ognia w [21] , biały - Powietrza w [23] , zielony - Ziemi w [25] ). Po zabiciu każdego Żywiołaka przenosisz się z powrotem przed dźwignię. Czytaj jednak dalej.

Niedaleko każdej sali z Żywiołakiem jest mały pokój, gdzie znajdują się obiekty poświęcone poszczególnym żywiołom, na które trzeba rzucić odpowiedni czar, aby dostać Magiczny żeton . Można dostać tylko jeden żeton w ten sposób, wybór czaru i obiektu zależy od ciebie. Oto miejsca na mapie, obiekty oraz zaklęcia, które trzeba na nie rzucić: [18] - Wody Mądrości - Raca, [20] - Ognie Wiedzy - Promień Lodu, [22] - Kolumna Powietrza - Rozprysk Kwasu, [24] - Deszcz Ziemi - Wstrząs Elektryczny. Pamiętaj, że musisz rzucić czar przed zabiciem ostatnich dwóch Żywiołaków , inaczej nie uda ci się otrzymać Magicznego żetonu . W korytarzach atakować cię będą Mefity Wody, Ognia, Powietrza i Ziemi. Po zabiciu wszystkich Żywiołaków, również dostajesz Magiczny żeton .

Po powrocie wielkie drzwi prowadzące do czarownicy J'Nah będą otwarte. Porozmawiaj z Magiczną sadzawką. Jeśli wrzucisz 2 Magiczne żetony i wciśniesz "piąty" symbol - dostaniesz najlepszą nagrodę - Togę Odporności na Żywioły . Za 1 żeton i wciśnięcie jednego z czterech symboli żywiołów, otrzymasz w zależności od symbolu: Kadzielnica Ognia , Puchar Rozkazywania Żywiołakom Wody , Kamień Rozkazywania Żywiołakom Ziemi , lub Kadzielnicę Powietrza . Wszystkie przedmioty służą do przywołania Żywiołaka. Mając 2 żetony, możesz wyczarować dla siebie 2 takie przedmioty.

Odpocznij i wejdź przez drzwi [H] do Prastarej sali. Tam, w [26] stoją J'Nah , Quemozeng , Piekielny Ogar , oraz 3 wojowników. Zresztą zobaczysz wszystkich, razem z Zakapturzoną postacią , podczas animacji. Porozmawiaj z J'Nah , która ma artefakt Smoczy Kieł . Najlepiej zgódź się na zgładzenia dla niej smoka Tymofarrara , będzie to zadanie Prośba J'Nah . Dostaniesz wówczas Filakterium Lodu , które bardzo ci pomoże na wypadek walki ze smokiem i być może zaliczkę 100 złota. J'Nah poprosi cię także o przyniesienie jej Posążka Wieży , co nie jest możliwe (gdybyś zabił smoka, nie znajdziesz Deekina w Blumberg). Co dalej zrobisz, zależy od ciebie. Możesz zabić J'Nah i wrócić z radosną nowiną do smoka, lub iść zabić smoka i przynieść jej Głowę Tymofarrara . Nie licz jednak na żadne nagrody. I tak później trzeba będzie ją zniszczyć.

Użyj Butelki proszku na J'Nah . Mimo, że ją to osłabi, nadal będzie czarować, a jej czary są niebezpieczne. Jeśli Grishnak obiecał ci pomóc w walce, pojawi się wraz z innymi gnollami. Postaraj się jednak sam zadać czarownicy śmiertelny cios; jeżeli zabije ją ktoś nie należący do twojej drużyny, nie dostaniesz doświadczenia. Po zakończeniu walki zabierz z ciała J'Nah Smoczy Kieł , Laskę Mocy , Amulet Silnej Woli +1 i Buty Niepodatności +1 . Zadanie Prośba J'Nah będzie wykonane. Za zadanie Smoczy Kieł otrzymasz 750 doświadczenia. Zdobyty Smoczy Kieł można sprzedać za 500 - 700 złota Szarenowi lub Pustelnikowi , albo oddać Ayali . Może się on również przydać w Przerywniku. Następnie przeszukaj biblioteczne pomieszczenia, gdzie będzie dużo zwojów oraz przeczytaj Dziennik J'Nah . W [27] będzie Azith , który może cię teleportować na zewnątrz do Wysokiego Lasu. Żeby to nastąpiło, rzuć na niego jakikolwiek czar, daj mu jakąś miksturę lub zaśpiewaj, jeśli jesteś bardem. Możesz się od razu stąd wynieść z pomocą Azitha , lub zejść po linie na dół w [G] , gdybyś nie mógł wcześniej przeszukać całej jaskini gnolli. Po teleportacji czekał będzie na ciebie Azath , który może cię przenieść w razie potrzeby z powrotem do Prastarej Sali.

Biegnij do Tymofarrara . Jeśli smok dotrzyma danego ci słowa i uwolni Deekina , dostaniesz 750 doświadczenia i Wypchaną lalkę dla Deekina jako znak wolności. Gdyby jednak nie chciał, powiedz mu, że się tego spodziewałeś, a najlepiej postrasz go, że rozbijesz Filakterium Lodu . Jeśli ci się to uda, dostaniesz 750 doświadczenia. Potem zażądaj wolności dla Deekina . Wtedy otrzymasz Wypchaną lalkę . Ponieważ potrzebujesz artefaktu Maska , odkup go za 500 sztuk złota. Jeśli nie chcesz płacić, trzeba będzie zabić Tymofarrara , żeby zabrać artefakt. Tak, czy inaczej wykonasz tu zadanie Zemsta Tymofarrara .

Przed walką daj swoim towarzyszom daj Miksturę Jasnego Umysłu , ponieważ smok rzuca Strach. Rozbij Filakterium Lodu . Zamienisz się w Lodowego olbrzyma, płci męskiej lub żeńskiej, o 200 punktach wytrzymałości, który walczy Wielkim Mieczem +2. Gdy już skończysz ze smokiem, zabierz Maskę , 500 sztuk złota, oraz Smoczą Krew . Za zadanie Maska otrzymasz 750 doświadczenia. Po zabiciu smoka pojawią się 3 skrzynie, w których znajdziesz m.in. Płaszcz Nimfy +1 , Róg Powalenia , Mandolinę Fochluchana , nie wspominając o 1200 złota. Zabierz Głowę Tymofarrara , jeśli zdecydowałeś się pomóc J'Nah . Warto dodać, że Maskę możesz zatrzymać dla siebie (daje niewrażliwość na Strach) lub sprzedać za 1000 - 1200 złota u Szarena lub Pustelnika . Wyjdź teraz z Jaskiń smoków i idź do Sklepu Deekina, albo do J'Nah .

Deekin będzie bardzo szczęśliwy po odzyskaniu wolności. Nie ma to dla niego znaczenia, czy Tymofarrar został zgładzony, czy rzeczywiście uwolnił Deekina . Zwróć Wypchaną lalkę koboldowi, jeśli ją masz. Deekin odda ci ostatni artefakt Posążek Wieży . Za zadanie Posążek Wieży dostaniesz 750 doświadczenia.

Nie pozostaje ci już nic innego, jak oddać artefakty Droganowi (możesz zatrzymać artefakty, oprócz Posążka Wieży ). Gdy już znajdziesz się w Domu Drogana, Mistrz będzie czuł się na tyle dobrze, by osobiście z tobą porozmawiać. Wykonując głównego questa Zaginione artefakty dostajesz 2000 doświadczenia. Drogan powierzy ci także Kryształ Wieży i wyprawi w daleką podróż z karawaną niziołków, aby zidentyfikować ten przedmiot. Jeżeli nie masz już nic do załatwienia w Rozdziale 1, pogadaj z Droganem lub Katrianą . Przeniesiesz się do Przerywnika.