Słowniczek | Informacje wstępne i porady poradnik Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution
Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2016
Gra różni się od typowej bijatyki, gdyż występują w niej mechanizmy, których trudno szukać w innych produkcjach. Z tego też powodu występuje tu terminologia, która może okazać się niezrozumiała, dla osób, które nie interesują się tytułową mangą / anime. Są to:
- Technika podmiany - reprezentowana przez specjalne segmenty pod paskiem chakry. Pozwala ona na coś w rodzaju uniku - postać teleportuje się za plecy wroga, który próbował ją zaatakować. Jest to jedna z najważniejszych mechanik w grze, bez której opanowania nie masz szans nic osiągnąć. Segmenty podmiany ładują się po krótkiej chwili od ostatniego użycia - warto mieć możliwość użycia jednej lub dwóch podmian w każdym momencie walki.
- Chakra - niebieski pasek znajdujący się pod paskiem zdrowia. Jest ona odpowiednikiem many / energii, które spotkać można w innych grach. Pozwala na wykonywanie rozmaitych technik, a także na wzmacnianie podstawowych mechanizmów (jak np. zmianę pędu ninja w pęd chakry, czy zwykłych shurikenów w ich wzmocnioną wersję). Chakrę można regenerować poprzez wciśnięcie określonego klawisza - po zadaniu dużych obrażeń przeciwnikowi, upuszcza on także kilka "kulek chakry" które możesz wchłonąć, by ją uzupełnić.
- Pasek Burzy - wskaźnik znajdujący się na samym dole interfejsu postaci. Zapełnia się wraz z przebiegiem starcia - zadawanych i otrzymywanych obrażeń. Gdy się napełni, pozwala wykonać ostateczną technikę wykończenia, prawdziwe przebudzenie, czy nałożyć na wrogą postać pieczęć. Jest to rzecz, która potrafi odwrócić każde starcie o 180 stopni, jeśli tylko zostanie odpowiednio wykorzystana.
- Pęd ninja - pozwala "odbić się" od powietrza, wykonując manewr w określonym kierunku. Wykonuje się go wciskając dwukrotnie skok - raz, by podskoczyć, a drugi, by się odbić - przytrzymując jednocześnie klawisz kierunkowy.
- Pęd chakry - "wzmocniona" wersja pędu ninja, do której musisz użyć chakry. By z tego skorzystać, naciskasz po sobie ładowanie chakry i skok + klawisz kierunkowy, by polecieć w danym kierunku. Pożera to małą ilość chakry, jednak pozwala w bardzo szybkim tempie skrócić dystans do wroga, czy oddalić sie w razie zagrożenia.
- Przełamanie obrony - gra nie posiada konkretnego mechanizmu przełamania obrony. By to zrobić, wystarczy zadać blokującemu sie wrogowi wystarczającą ilość ciosów.
- Kontratak - pozwala wyprowadzić kontratak, który, w momencie, gdy przeciwnik cię uderzy, ogłusza go na kilka sekund. By go wyprowadzić, przytrzymaj klawisz bloku i wciśnij atak bronią miotaną. Wykorzystanie kontrataku zmniejsza twój pasek chakry - by przywrócić go do normalnej postaci, będziesz musiał przez kilka sekund ładować chakrę.
- Rzut - jak sama nazwa wskazuje, pozwala ci złapać wroga i wykonać rzut. Atak ten jest o tyle przydatny, że nie da się go zablokować. Niektóre postacie potrafią złapać wroga ze średniego dystansu, znacznie zwiększając skuteczność tego manewru. By wykonać rzut, przytrzymaj klawisz bloku i wciśnij atak.
- Technika i ostateczna technika - są to specjalne ataki, które wykonuje się poprzez wciśnięcie (lub podwójne wciśnięcie) klawisza ładowania chakry, a potem ataku. Jeśli masz odpowiednią ilość chakry, technika zostanie aktywowana, po czym nastąpi efektywna animacja, podczas której przeciwnik odniesie spore rany. Jest to jeden z podstawowych mechanizmów walki.
- Wyładowanie Chakry - gdy naładujesz do pełna swój pasek chakry, wciśnij dwa razy przycisk odpowiedzialny za jej ładowanie, by aktywować wyładowanie chakry. Jest to potrzebne do kilku umiejętności w grze, takich jak ostateczna technika, czy pieczętowanie w ramach zrywu wsparcia.