Walka | Monster Hunter Generations poradnik Monster Hunter Generations
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Walka
Sama walka z potworami w MHGen jest zupełnie inna niż w typowych grach hack-and-slash. Tutaj każdej akcji towarzyszy reakcja, każda czynność ma swoje konsekwencje i za każdy błąd można słono zapłacić. Podstawą jest czujna obserwacja ruchów potwora i wyuczenie się wzorców jego ataków. Każdy potwór odpowiednio "telegrafuje" swoje następne posunięcie i jedną z największych sztuk w tej grze jest wyuczenie się ich na pamięć i wypracowanie odpowiednich reakcji. Samo starcie z przeciwnikiem można by porównać do bardzo technicznych gier walki, typu Tekken i jemu podobnych. Co mam przez to na myśli? Każdy cios - nasz i potwora - ma swój pęd, "wagę" i czas trwania. Oprócz tego (i to zagadnienie będzie bliskie fanom wirtualnych sztuk walki), każda animacja zawiera w sobie tzw. punkty otwarcia (kiedy jesteśmy najbardziej podatni na obrażenia - to samo tyczy się potworów), a w przypadku postaci gracza, również "klatki nieśmiertelności" kiedy nie jesteśmy podatni na ciosy. Opanowanie tych wszystkich elementów nie przyjdzie od razu i wymaga dużo praktyki, ale na szczęście poziom trudności na początku gry pozwala nam na popełnienie wielu błędów. Sytuacja zmieni się radykalnie pod koniec gry, kiedy to potwory mogą nas zgładzić nawet jednym ciosem. Używając nieco bardziej popularnego porównania, każda walka z dużym potworem w MHGen jest jak walka z bossem w Dark Souls. Zdecydowanie nie jest to gra dla ludzi niecierpliwych i nazbyt nerwowych.
Wszystkie duże potwory mają pewne wspólne cechy, które możemy wykorzystać przeciwko nim, lub których powinniśmy unikać, a więc omówmy te najpopularniejsze.
Dosiadanie potworów
Potworów możemy "dosiadać". Aby to zrobić, wystarczy wskoczyć na potwora, jednocześnie atakując go przyciskiem X. Kiedy uda nam się dosiąść przeciwnika (potwór musi być już trochę rozmiękczony), na ekranie pojawi się pasek postępu z symbolicznym łbem. Dosiadanie potwora to swego rodzaju przeciąganie z wyczuciem liny. Naszym zadaniem jest zapełnić zielony pasek - zadaniem potwora jest ten pasek wyprzedzić i dotrzeć do końca. Kiedy łeb jest zielony, wtedy spamujemy ataki przyciskiem X i pasek zacznie się wypełniać. Kiedy łeb zmienia kolor na pomarańczowy, musimy zaprzestać ataków i przytrzymać przycisk R, aby potwór nas nie zrzucił. Jeśli nadal będziemy atakować kiedy nie powinniśmy, łeb stanie się czerwony i zacznie w zastraszającym tempie zbliżać się do końca paska i potwór w końcu nas zrzuci. Jeśli uda nam się jednak wypełnić zielony pasek do końca, zeskoczymy z potwora, a ten przewróci się i przez kilka sekund będzie leżał na ziemi zupełnie bezbronny i otwarty na dewastujące ataki. Jeśli polujesz z przyjaciółmi, powinni oni nieprzestanie atakować potwora kiedy go dosiadasz, co pomaga wypełnić pasek.
Zostało jeszcze 69% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie