Dekoracje i umiejętności łowieckie | Monster Hunter Generations poradnik Monster Hunter Generations
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Wybór klasy broni/pancerza oraz stylu polowania to jednak jeszcze nie koniec możliwości dostosowywania swojej postaci do własnego stylu gry lub sytuacji. Niemal każda z części zbroi oraz każda broń ma jeszcze sloty, w których można umieszczać dekoracje. Ilość wolnych slotów zależy od konkretnego "modelu" zbroi czy oręża. Odpowiednio dobrane dekoracje odblokowują umiejętności, które można by porównać do perków lub umiejętności klasowych w klasycznych grach RPG. Jest to system zbliżony nieco do zastosowania Materii w grach z serii Final Fantasy.
Każda zbroja i talizman posiadają domyślnie określoną ilość punktów danej (a nawet kilku) umiejętności. Aby umiejętność została uaktywniona, suma jej punktów wynikająca z domyślnych wartości oraz zastosowanych dekoracji musi być równa lub większa niż 10. Aktywowane w ten sposób umiejętności działają bez ograniczeń i nie wymagają specjalnych zabiegów, aby zrobić z nich użytek. Może to być wszystko od szybszej regeneracji zdrowia po całkowitą odporność na pewne ataki potworów.
Takich umiejętności w MHGen są dziesiątki i nie sposób byłoby umieścić ich pełną listę w tym krótkim poradniku, ale wszystkie zostały dokładnie opisane w grze. Na końcu poradnika znajdziecie również listę źródeł, z których warto skorzystać aby zgłębić temat tak umiejętności, jak i wszystkich pozostałych zagadnień poruszonych w tym poradniku. Dopiero połączenie odpowiedniego rodzaju broni, zbroi, stylu polowania, sztuk łowieckich oraz dekoracji odblokuje pełny potencjał waszych postaci. Jest to proces wymagający czasu i zaangażowania, ale jest za to bardzo satysfakcjonujący i przynosi ogromne korzyści podczas polowań.
Posiadaną broń, zbroję oraz dekoracje możemy zmieniać do woli między questami, za pomocą menu skrzyni w domu postaci.