Tworzenie postaci | Monster Hunter Generations poradnik Monster Hunter Generations
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Tworzenie nowej postaci w Monster Hunter Generations, jak i w poprzednich odsłonach tej serii jest procesem nieskomplikowanym i nie niosącym za sobą żadnych konsekwencji. Jest to kreator czysto kosmetyczny, więc żadne wprowadzone tutaj zmiany nie mają wpływu na rozgrywkę. Monster Hunter nie jest typowym przedstawicielem gatunku RPG i o "klasie" gracza decyduje tylko ekwipunek, użyte sztuki łowieckie oraz po prostu styl gry.
Jedyna decyzja podczas tworzenia postaci, która przez nowych graczy często jest postrzegana jako nieodwracalna, to początkowy wybór "Sztuk Łowieckich" (Hunter Arts). Nic bardziej mylnego. Jest to tylko startowy zestaw, który możemy w każdej chwili zmienić. Wrócimy do tego tematu w kolejnych krokach.
Tak wygląd, jak i sztuki łowieckie możemy w każdej chwili zmodyfikować w domu naszej postaci. Używamy do tego celu menu przywoływanego poprzez interakcję ze skrzynią (jakkolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało). Jedynymi wyjątkami są tutaj zmiana płci, twarzy oraz imienia. Wybór tych atrybutów jest permanentny.
Kolejnym wyborem podczas tworzenia postaci na który warto zwrócić uwagę, to wybór układu interfejsu użytkownika. Do wyboru mamy Typ A oraz Typ B, które zostały opisane kolejno jako układ dla początkujących oraz układ dla graczy zaznajomionych z serią Monster Hunter. Muszę się z tym nie zgodzić. Typ B jest zdecydowanie układem dla graczy posiadających stare Nintendo 3DS (lub 2DS), bez Circle Pad Pro. Typ A natomiast jest znacznie lepszy dla posiadaczy nowego 3DS, lub starego z dodatkowym analogiem. Posiadacze New 3DS lub 3DS+Circle Pad Pro nie potrzebują przecież dotykowego d-pada do sterowania kamerą. Dodatkowo, Typ A przenosi mini-mapę na dolny ekran konsoli, co znacznie poprawia widoczność podczas walki.