Poradnik do gry - Polowanie | Monster Hunter Generations poradnik Monster Hunter Generations
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Wiemy już jak zadbać o naszą postać, jej wyposażenie oraz konieczne materiały, czas zatem przejść do konkretów - polowania na potwory. Na początku musimy uświadomić sobie to, co każdy prawdziwy myśliwy rozumie instynktownie. Każde (bez wyjątku) polowanie składa się z dwóch etapów - przygotowania oraz egzekucji. Przed polowaniem musimy ustalić co będzie nam potrzebne już po opuszczeniu wioski i odpowiednio się przygotować. Wszystko zależy od naszego celu i sposobu w jaki chcemy się z nim rozprawić.
Przygotowania
Przed opuszczeniem wioski powinniśmy założyć zbroję oraz uzbroić się w oręże, które w nadchodzącej walce sprawdzi się najlepiej. Praktycznie każdy potwór włada jakimś żywiołem (lub nawet kilkoma) oraz jest na jakiś żywioł wrażliwy i/lub posiada odporność na inny - takiej informacji najlepiej zasięgnąć przed walką z odpowiedniego źródła internetowego. Jest to typowa gra w papier-kamień-nożyce. Oczywiście nie oznacza to, że zabranie ze sobą broni wzmocnionej nieodpowiednim żywiołem oraz zbroi z nieodpowiednimi odpornościami uniemożliwi nam wykonanie zadania, ale stanie się ono dużo trudniejsze.
Kolejnym etapem przygotowania się do polowania jest zabranie ze sobą odpowiednich zasobów: napojów leczniczych/wzmacniających/oczyszczających, racji żywnościowych, kolek z farbą, amunicji, olejów, bomb, itp. Podczas zapychania inwentarza należy również wziąć pod uwagę w jaki sposób chcemy rozprawić się z przeciwnikiem - jeśli będzie to typowe polowanie zakończone śmiercią potwora, nie musimy się martwić o dodatkowe wyposażenie. Jeśli jednak zechcemy schwytać potwora żywcem, niezbędne okażą się pułapki, bomby usypiające oraz być może nawet dodatkowe materiały, potrzebne do wykonania tych przedmiotów w warunkach polowych. Na ilość zabranych przez nas przedmiotów w większości przypadków istnieje twardy limit, a więc nie możemy zaopatrzyć się jak na wielomiesięczne oblężenie twierdzy. Częścią wyzwania związanego z polowaniem jest właśnie poradzenie sobie z ograniczoną ilością zaopatrzenia - lub w skrajnych wypadkach, jego niedoborem.
Wyruszenie w teren
Uzbrojeni, zaopatrzeni i najedzeni, możemy w końcu wyruszyć w dzicz w poszukiwaniu swojego celu. Pierwsze co powinniśmy zrobić po przybyciu na tereny łowieckie to zabranie dodatkowych, darmowych zasobów z niebieskiej skrzyni, które znajduje się w każdym obozowisku. Na początku gry, pozwoli nam to na zużywanie znacznie mniejszej ilości własnych zasobów, jednakże podczas trudniejszych questów, ilość darmowych przedmiotów może spaść niemal do zera, zostawiając nam tylko mapę i uśmiech na pożegnanie. Podczas takich questów (pod koniec gry), może się również okazać, że zamiast w obozie, polowanie zaczniemy w jednej z losowych lokacji na mapie, co dodatkowo utrudni nam zadanie.
Pomówmy teraz o samym obozie. Wspominałem już wcześniej, że zawsze znajdziemy w nim Transpurrtera, czyli kociego kuriera. Oprócz tego w każdym obozie znajdują się trzy podstawowe elementy:
Łóżko polowe - w nim możemy w każdym momencie odzyskać pełnię zdrowia oraz staminy (nie przekraczając przy tym wartości maksymalnych naszej postaci).
Niebieska skrzynia - w niej znajdziemy darmowe zapasy, takie jak mapa, napoje lecznicze, racje żywnościowe, itp.
Czerwona skrzynia - do niej odnosimy wszelkie przedmioty, których wymaga od nas dany quest oraz przedmioty specjalne, za które otrzymamy w nagrodę punkty Wycademy.
Transpurrter - koci kurier, który pomoże nam przetransportować część zebranych przez nas materiałów do wioski, co pozwoli nam zebrać ich znacznie więcej.
Obozowisko pełni też funkcję punktu odrodzenia, w razie nieszczęśliwego wypadku podczas polowania. Nasza postać w MHGen nie umiera, ale może "zasłabnąć" tylko trzy razy, zanim quest zakończy się niepowodzeniem i wylądujemy przymusowo w wiosce.
Tropienie potwora
Polowanie na potwora zaczynamy zawsze od jego wytropienia. Zazwyczaj polega to po prostu na przeszukaniu wszystkich lokacji na mapie, aż go nie znajdziemy. Są jednak również inne metody - niektóre umiejętności naszej postaci lub naszych kocich towarzyszy sprawią, że tuż po rozpoczęciu questu potwór będzie widoczny na mini-mapie (przez kilka chwil lub permanentnie). Inną metodą jest odnalezienie balonu z kociego obserwatorium - pomachanie do niego chwilowo pozwoli nam zobaczyć potwora na mini-mapie.
Po wytropieniu potwora, kolejnym krokiem powinno być oznaczenie go za pomocą kulki z farbą (Paintball). Pozwoli nam to na ponowne wytropienie potwora, kiedy ten prędzej czy później postanowi zmienić otoczenie. Kulką zwyczajnie rzucamy w potwora i jeśli trafimy celu, przeciwnik pokaże nam się na mini-mapie. Działanie kulki jest ograniczone czasowo, więc co kilka minut warto tę czynność powtórzyć. W najgorszym wypadku, kiedy potwór zacznie uciekać, a farba już z niego zeszła i nie mamy możliwości ponownej aplikacji, wystarczy że szybko podążymy jego śladem. Sytuacja jest trudniejsza jeśli jest to potwór latający - wtedy musimy obserwować jego cień i natychmiast za nim ruszyć.