Moria | Opis przejścia - Akt I | LEGO The Lord of the Rings LEGO The Lord of the Rings: Władca Pierścieni poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Moria
Postacie: Drużyna Pierścienia
Status prawdziwego podróżnika: 70 000 monet
Nowe postacie do kupienia: Ork z Morii
Naszym pierwszym zadaniem jest wyciągnięcie Pippina ze studni. Przygotowania powinniśmy rozpocząć od otworzenia (poprzez uderzenie ich) skrzyń po obu stronach konstrukcji. Następnie z otrzymanych fragmentów odbudujemy studnię. Teraz potrzebujemy jeszcze koło zębate oraz korbę.
Aby uzyskać koło zębate musimy udać się w prawą stronę pomieszczenia. Legolas strzeli z łuku do tarczy aby strącić skrzynię, zaś Sam rozpali ogień a tym samym znajdzie klucz, który pasuje idealnie do odkrytego przed chwilą kuferka. Po otworzeniu go uzyskamy koło zębate, które możemy zamocować przy studni.
Aby zdobyć korbe musimy udać się w prawą stronę i zniszczyć popękany klocek LEGO za pomocą topora Gimliego. Po zamocowaniu brakującego elementu możemy uruchomić mechanizm naciskając szybko klawisz (K) i wyciągnąc Pippina ze studni. Niestety nie oznacza to końca kłopotów, gdyż z głębi kopalni nadciągają orkowie.
Musimy przygotować się do walki - zacznijmy od umocnienia drzwi. W tym celu wykorzystamy leżącą po obu stronach wrót broń. Następnie Legolas powinien strzelić do elementów znajdujących się po obu stronach korytarza. Ostatecznie musimy chwycić oba łańcuchy naszymi postaciami - gdy pierwsza zawiesi się na jednym z nich wystarczy nacisnąć klawisz (U) i skoczyć na drugi. Drzwi zostaną wzmocnione belką, która niestety nie wytrzyma naporu orków. Pozostaje nam pokonać nacierających przeciwników.
Naszym kolejnym przeciwnikiem jest troll. W przeciwieństwie do orków nie wystarczy uderzyć go kilka razy - trzeba będzie zastosować kilka pułapek. Walkę rozpoczniemy od zbudowania platformy z leżących obok nas klocków. Następnie musimy na niej stanąć i poczekać, aż troll zaryczy. Gdy usłyszymy jego głos, musimy jak najszybciej uciec z platformy. Przeciwnik uderzy w nią a tym samym zrani samego siebie.
Teraz musimy przełączyć się na Legolasa. Udajemy się na prawą stronę komnaty, gdzie korzystając z liści wskakujemy na półkę. Tam niszczymy kamień i stajemy na platformie. Jak tylko usłyszymy ryk trolla, unikamy jego ataku, następnie wskakujemy na łańcuch i oddajemy jeden strzał w głowę przeciwnika. Identyczne czynności powtarzamy po lewej stronie komnaty.
Jeden z Hobbitów wskoczy na plecy trolla - ko kilku uderzeniach w klawisz (H) troll zostanie ogłuszony - możemy wykorzystać tę okazję, aby przełączyć się na Legolasa i strzelić do niego z łuku. Następnie wykorzystując znajdujące się po lewej lub prawej stronie komnaty klocki lego możemy zbudować ciasny tunel, do którego wchodzimy jednym z Hobbitów. Będąc na wyższej półce stajemy w okręgu, a gdy troll zbliży się do nas naciskamy klawisz (K) aby skoczyć na jego plecy. Ponownie uderzamy go, ogłuszamy i ranimy Legolasem. Następnie powtarzamy całą czynność po drugiej stronie komnaty.
Tym razem będziemy musieli osłaniać Gandalfa przed hordą orków. Jego tarcza powstrzyma większość napastników, lecz ci nieliczni, którzy się przez nią przedrą będą musieli zostać pokonani przez nas własnoręcznie. Wystarczy, że pokonamy trzy grupy orków a dotrzemy do końca korytarza. Następnie wystarczy skręcić w lewo a staniemy przed kolejną zagadką.
Tym razem cała drużyna musi współpracować. Pippin powinien napełnić zdobyte wcześniej wiaderko w sadzawce i ugasić nim ogień a Gandalf korzystając z magii przeniesie fioletowe koło zębate i ustawi je na właściwym miejscu. Gimli powinien rozbić popękany klocek LEGO i z otrzymanych elementów odbudować posadzkę a następnie przesunąć wagonik. Ostatnią czynnością jaką musimy tutaj wykonać jest znalezienie korby - znajduje się ona w beczce w lewym rogu pomieszczenia. Po otworzeniu drzwi - naciskając klawisz (K) - możemy udać się dalej.
Podążając schodami na dół przebiegniemy obok posągu - możemy tutaj zapisać stan gry. Po wejściu na most Khazad-Dum część konstrukcji zapadnie się rozdzielając drużynę. Rozpocznijmy rozwiązywanie kolejnej zagadki od rzucenia Gimlim w kierunku pękniętego klocka LEGO. Następnie wchodzimy do ciasnego tunelu Samem, chwytamy się łańcucha, przechodzimy na prawą stronę i rozpalamy ogień (na górę powrócimy za pomocą nowego łańcucha). Ostatnim krokiem będzie przełączenie się na Legolasa i dwukrotne wystrzelenie z łuku w celu obniżenia kładki.
W tej części etapu będziemy kontrolowali Gandalfa Szarego podczas walki z Balrogiem. Najpierw musimy zanurkować (J) i w locie chwycić miecz. Kolejne nurkowanie przybliży nas do demona. Gdy Gandalf wyląduje na nim wystarczy naciskać (H) aby zadawać ciosy mieczem.
Po kilku uderzeniach będziemy musieli nacisnąć przycisk (K), aby zadać Balrogowi silniejszy cios, po czym zostaniemy wyrzuceni w górę. Czynności te musimy powtórzyć jeszcze dwa razy, jednak teraz musimy uważać, gdyż demon będzie się starał nas strącić za pomocą ognistego oddechu. Aby unikać ataków Balroga musimy odskoczyć na bok w momencie, gdy zobaczymy, że w jego pysku pojawiło się światło. Walka ta jest dosyć krótka i nie powinna sprawić nam większych kłopotów.
Po odzyskaniu kontroli nad drużyną powinniśmy udać się w prawo. Drogę blokuje nam rozpadlina, lecz od czego mamy w drużynie akrobatę? Przełączamy się na Legolasa, strzelamy w cel a następnie wbijamy strzałę w ścianę i wykorzystując nowo stworzony drążek przeskakujemy na drugą stronę. Tam uderzamy w kamień przy maszynerii (widoczny na zdjęciu powyżej) aby opuścić drabinkę. Po pokonaniu kilku orków oraz otworzeniu wrót Gimlim możemy opuścić to mało gościnne miejsce.