Martwe Bagna | Opis przejścia - Akt II | LEGO The Lord of the Rings LEGO The Lord of the Rings: Władca Pierścieni poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Martwe Bagna
Postacie: Frodo, Sam, Faramir, Madril
Status prawdziwego podróżnika: 65 000 monet
Nowe postacie: Faramir, Madril
Nowe postacie do kupienia: Strażnik Gondoru, Easterling
Misje rozpoczynamy na suchym lądzie, lecz niestety za chwilę czeka nas przeprawa przez bagna. Gdy ruszymy do przodu, krótki filmik pokaże nam Golluma przebiegającego po powierzchni wody - pozostanie po nim brązowy ślad. Naszym celem jest żwawe poruszanie się wzdłuż tego śladu - zarówno zboczenie z drogi jak i ociąganie się spowoduje, że kontrolowana przez nas postać utonie.
Po przejściu przez bagno na kolejną wyspę Gollum wskaże nam bezpieczną ścieżkę, lecz niestety pojawi się ogień blokujący dalszą drogę. Pierwsza mini zagadka jest banalna: przełączamy się na Sama, rozkopujemy luźną ziemię znajdującą się tuż obok nas i podnosimy wiaderko (zostanie ono automatycznie dodane do listy posiadanych przez nas przedmiotów). Następnie napełniamy je wodą ze znajdującej się obok nas sadzawki i gasimy ogień - teraz możemy śmiało przebiec przez kolejny fragment bagna.
Kolejna wyspa, kolejny ogień i kolejne zadanie dla Sama. Tym razem musimy zasadzić roślinkę i wskoczyć na wyższą platformę korzystając z liści jak z trampoliny. U góry wystarczy rozpalić ogień w oznaczonym miejscu , przejść po utworzonej przez nas kładce i napełnić wiaderko wodą z sadzawki. Wracamy do ognia, gasimy go i przeskakujemy po liściach na drugą stronę bagna. Musimy się spieszyć, gdyż roślinność nie jest w stanie utrzymać naszej wagi i jeśli będziemy zbyt długo zwlekali skończymy w wodzie.
Ponownie musimy odnaleźć sadzawkę. W tym celu powinniśmy dojść do skrzyżowania widocznych po prawej stronie kładek (opierają się one o gigantyczny szkielet) a otworzy się nam dalsza droga. Wystarczy skorzystać z niej, napełnić Samem wiaderko i ugasić ogień. Kolejna mini zagadka rozwiązana. Ruszamy w dalszą drogę przez bagna - tutaj mała uwaga: pierwszy krok spowoduje, że natrafimy na głęboką wodę, stąd musimy skoczyć z wyspy prosto na brązowy szlak. Opłaca się również skakać podczas wędrówki, co znacznie przyspieszy przemierzanie bagna.
Aby ugasić ten ogień, Hobbici będą musieli ze sobą współpracować. Po wybraniu Frodo przeskakujemy po liściach na małą wysepkę a następnie wskakujemy na znajdujący się tam przycisk. Uaktywni on pobliską sadzawkę - teraz wystarczy przełączyć się na Sama, napełnić wiaderko wodą i ugasić ogień. Konieczna jest tutaj szybkość, gdyż jeśli będziemy zbyt długo zwlekali z naciśnięciem klawisza (K), nasz Hobbit utonie. Po ugaszeniu płomieni możemy iść dalej.
Następna przeszkoda. Tym razem rozpoczynamy od wybrania Sama i używamy elfickiej liny na haku przyczepionym do drzewa znajdującego się po naszej lewej stronie (widoczne na powyższym obrazku). Otworzy to drogę na północ, skąd przechodzimy do wnętrza kościstej klatki. Po dotarciu do jej końca Sam będzie mógł użyć liny, aby podnieść kolejny "pomost". Wracamy do punktu startowego, korzystamy z nowej kładki, napełniamy wiaderko wodą a następnie gasimy ogień. Droga wolna.
To już ostatni ogień do ugaszenia. Zmieniamy postać na Frodo, wybieramy flakonik Galadrieli i wchodzimy do wyżłobienia w drzewie. Wypadnie hak, który możemy zamocować na drzewie (K). Następnie wybieramy Sama, zarzucamy elficką linę na hak, napełniamy wiaderko ze świeżo uzupełnionej sadzawki i gasimy płomienie. Po dotarciu na suchy ląd zobaczymy kolejny filmik.
W tej części etapu będziemy musieli ukrywać się przed wzrokiem Czarnego Jeźdźca. Jak tylko Gollum krzyknie, że musimy się ukryć, wybieramy Sama i chowamy się nim w pustym pniu drzewa (K) (widoczny w samym środku obrazka) a następnie przełączamy się na Frodo i z listy przedmiotów (przytrzymać klawisz (K)) wybieramy elficki płaszcz - Hobbit z daleka będzie wyglądał jak okoliczna roślinność.
Teraz jedyne co pozostało zrobić to poczekać, aż Nazgul sprawdzi okolicę i odleci w dal. Krótki filmik oraz nawoływania Golluma dadzą nam znać, kiedy droga będzie wolna. Gdy dotrzemy do kolejnej wyspy Czarny Jeźdźiec powróci a my będziemy musieli ukryć się ponownie. Czynności te powtórzymy jeszcze kilka razy zanim zakończymy ten fragment rozgrywki.
Na ostatniej wyspie natrafimy na sporych rozmiarów jamę - tym razem to ona będzie naszą kryjówką. Musimy błyskawicznie zmienić postać na Frodo i wybrać flakonik Galadrieli a nastepnie schować się do wyżłobienia. Gdy Nazgul przeleci nad nami i Gollum potwierdzi, że dorga jest czyta przejdziemy do kolejnej części etapu.
Od tego miejsca gra ponownie zmienia się w podchody. Tak jak w poprzednich etapach, w których skradaliśmy się, tak i tutaj nie będziemy mogli skakać - zamiast tego nasza postać wykona przewrót w przód. Rozpoczynamy od użycia elfickiej liny Sama na znajdującym się na drzewie haku. Trzymając kierunek "w górę" (W) musimy się rozbujać a następnie przeskoczyć na drugą stronę wody. Tam wystarczy stanąć na wystającym z wody kawałku drewna, aby swojego rodzaju huśtawka otworzyła drogę dla Frodo. Hobbit powinien podejść do stojącego nieopodal drzewa i jednym uderzeniem przewrócić je. Dzięki temu cała nasza drużyna będzie mogła kontynuować wyprawę.
Podążając śladami Golluma natrafimy na blokujące nam drogę drzewo. Aby przejść dalej wystarczy, że Sam spali zalegające drewno. Niestety płomienie zwrócą na nas uwagę Nazgula - ponownie będziemy musieli schować Sama w pniaku (K) a Frodo wybrać elficki płaszcz. Gdy droga będzie wolna, ruszamy na prawo przez bagna.
To już ostatnie zadanie na moczarach. Sam używa elfickiej liny na wiszącym nieopodal haku. Z otrzymanych klocków LEGO budujemy most i przechodzimy na drugą stronę. Tam Sam musi zasadzić roślinkę i odbijając się od jego liścia jak od trampoliny dostać się na wyższy poziom. Najwyższy czas opuścić bagna...
Gdy obejrzymy wszystkie przerywniki filmowe przejmiemy kontrolę nad dwoma zupełnie nowymi postaciami: Faramirem oraz Mardilem. Naszym celem będzie pokonanie dwóch Olifantów (Mumakili) - czyli chodzących w tle przerośniętych mamutów. W tym celu musimy do nich podbiec, omijając krążących po okolicy wojowników a następnie chwycić się zwisających ze zwierzęcia lin.
Korzystając z nich wspinamy się na nadbudówkę, i pozbywamy się wszystkich przeciwników oraz przedmiotów. Z jednej z beczek wypadnie lina, którą wykorzystujemy aby dostać się na najwyższą kondygnację - tam wystarczy pokonać ostatniego przeciwnika, aby Mumakil uciekł z pola walki. Teraz wystarczy wejść na drugiego Olifanta i powtórzyć wszystkie powyższe czynności, aby zakończyć tą długą misję.