Cirith Ungol | Opis przejścia - Akt III | LEGO The Lord of the Rings LEGO The Lord of the Rings: Władca Pierścieni poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Cirith Ungol
Postacie: Frodo, Sam, Shagrat
Status prawdziwego podróżnika: 54 000 monet
Nowe postacie do kupienia: Frodo (Przebrany za Orka), Sam (przebrany za Orka), Shagrat
Etap rozpoczynamy kontrolując Sama oraz jednego z Uruk-hai pochodzącego z Cirith Ungol: Shagrata. Frodo został sparaliżowany przez Szelobę, więc naszym pierwszym zadaniem będzie obronienie go przed pajęczycą. Zacznijmy od podniesienia flakonika Galadrieli oraz miecza. Biegnąc za Shelobą zmusimy ją do zatrzymania się - stajemy w żółtym kręgu i naciskamy (K) a gdy chwyci ona miecz szczękoczułkami uderzamy w klawisz (H). Raniona pajęczyca ucieknie na ścianę.
Teraz musimy szybko rzucić w nią flakonikiem - celujemy przytrzymując klawisz (H) - co strąci ją na ziemię. Jeśli nie zdążymy, Szeloba zacznie rzucać w nas pajęczyną, zaś na ziemi pojawi się mniejszy pająk, który będzie nas nieustannie atakował. Musimy zranić pajęczycę trzy razy, zanim uda się nam ją przepędzić. Frodo zostanie pojmany przez orków i przeniesiony do wieży.
Czas uciec z niewoli. Po zapisaniu gry przy stojącym w tle posągu, Sam zarzuca linę na hak wiszący na środku pomieszczenia a następnie podnosi kamień i rzuca nim w łańcuch. Schodzimy po linie piętro niżej.
Po rozprawieniu się ze stacjonującymi tutaj orkami, przełączamy się na Frodo i używając flakonika Galadrieli oświetlamy portal po lewej stronie pomieszczenia. Podnosimy znalezione koło zębate i używamy je do naprawienia mechanizmu znajdującego się przy drzwiach. Teraz wystarczy, ze każdy z Hobbitów chwyci za łańcuch i będzie można skorzystać z przejścia. Czeka nas tutaj trochę walki: musimy pokonać wszystkich orków zarówno na stopniach jak i na samym dole wieży, po czym będziemy mogli wyjść na zewnątrz.
Możemy tutaj zapisać stan gry. Aby opuścić Cirith Ungol będziemy potrzebowali znaleźć przebranie dla Frodo i Sama: dwie sztuki pancerza oraz dwa hełmy. Rozpocznijmy od zdobycia zbroi. Po przejściu na prawo podniesiemy mały kamień, którym trzeba trafić w kolanku rury znajdujące się nad głową orka - pobrudzony przeciwnik wskoczy pod prysznic a nam zostawi swój ekwipunek.
Idziemy dalej na prawo, omijając bramę wyjściową. Znajdują się tutaj zielone flagi, które musimy spalić - ognisko rozniecamy Samem w oznaczonym miejscu. Chwytamy się wiszącej obok liny, aby ogień mógł przenieść się na pozostałe elementy konstrukcji i je strawić. Z otrzymanych klocków dokańczamy budowę katapulty. Ciągle kontrolując Sama używamy machiny oblężniczej aby dostać się na półkę po prawej stronie. Tam chwytamy hak za pomocą liny i wspinamy się na samą górę. Teraz wystarczy uderzyć w beczki znajdujące się na prawo od nas, aby trafiły one orka i strąciły mu z głowy hełm.
Przełączamy się na Frodo. Z leżących na ziemi fragmentów budujemy drabinę i wspinamy się na samą górę. Tam zakładamy elficki płaszcz (naszym nowym kamuflażem będzie skrzynia) i przechodzimy przed oczami wartownika znajdującego się za kratą. Po dotarciu do drabiny wchodzimy na samą górę.
Na szczycie niszczymy wszystkie beczki i z otrzymanych elementów budujemy młot. Możemy go następnie wykorzystać do zniszczenia pękniętego klocka, analogicznie jak czynił to Gimli swoim toporem. Będąc za kratami pozbywamy się orka i zabieramy jego hełm. Przekręcając korbę otworzymy drzwi. Możemy udać się dalej w lewo.
Po drodze natkniemy się na barykadę, którą może spalić Sam. Idziemy dalej w lewo, aż nie natkniemy się na dwie skrzynie. Spychamy je na ziemię a następnie schodzimy na dół i układamy otrzymane klocki. Przepychając znajdującą się na posadzce platformę możemy dosięgnąć okien, rozbić je i zebrać znajdujące się wewnątrz przedmioty. Poszukiwana przez nas zbroja znajduje się w prawej wnęce. Teraz wystarczy tylko ustawić Hobbitów przed strażnikami a brama stanie otworem.