Rozdział 9 - Zniszczyć bazę Starkiller | Tryb fabularny poradnik LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Nadrzędnym założeniem tego etapu jest dotarcie do ogromnej hali z oscylatorem termicznym i zamontowanie w kilku miejscach ładunków wybuchowych. Zanim do tego dojdzie będziesz musiał wziąć udział w nowych walkach powietrznych oraz pomóc Rey w ucieczce z bazy.
- Odblokowanie rozdziału 9 - Baza ruchu oporu na D'Qar
- Bitwa powietrzna nad bazą Starkiller
- Ucieczka Rey
- Umieszczenie bomb na oscylatorze
Odblokowanie rozdziału 9 - Baza ruchu oporu na D'Qar
Po powrocie do bazy ruchu oporu możesz tak jak zwykle zająć się dodatkowymi aktywnościami lub w całości skoncentrować się na podjęciu starań mających na celu odblokowanie dziewiątego rozdziału gry. W tym drugim przypadku zacznij podążać za przeźroczystymi studami. Doprowadzą one bohaterów na lądowisko. Porozmawiaj tam z jednym z pilotów.
Wyrusz teraz w stronę skrzyń znajdujących się na przeciwległym końcu pasa startowego. Wybierz Poe Damerona, ustaw się w miejscu użycia lornetki Quadnoculars (błękitne znaki) i zeskanuj z jej pomocą skrzynie. Pojawią się dwa zaczepy, których muszą się złapać Poe i Snap Wexley. Po tym jak na ziemi pojawią się klocki multibudowy skonstruuj z ich pomocą jeden z możliwych droidów. Powróć droidem na lądowisko X-Winga i wejdź w interakcję z terminalem.
Bitwa powietrzna nad bazą Starkiller
Rozdział rozpoczynasz za sterami X-Winga Poe Damerona. Trasa przelotu w stronę bazy jest odgórnie narzucona, ale po drodze możesz zestrzeliwać wrogie maszyny latające, niszczyć cele naziemne i przelatywać przez okręgi gwarantujące dodatkowe study.
Wkrótce dolecisz w pobliże oscylatora i u góry ekranu pojawią się cztery ikony symbolizujące cele, które będziesz musiał zniszczyć. Zanim zajmiesz się ich odnalezieniem i ostrzelaniem musisz każdorazowo zdobyć torpedy fotonowe i w tym celu dolatuj do miejsc, w których można je zebrać.
Po załadowaniu na pokład X-Winga co najmniej jednej torpedy odszukaj sobie dowolny spośród głównych celów i rozpocznij lot w jego stronę. Musisz zaczekać aż cel ten zostanie namierzony przez systemy pokładowe X-Winga i dopiero wtedy wcisnąć klawisz/przycisk odpowiedzialny za odpalenie rakiety. Zniszcz wszystkie cztery cele, a doprowadzisz do załączenia filmiku i awansujesz do kolejnej części misji.
Ucieczka Rey
W tej części rozdziału dostępne postacie to Rey i FN-1824, nad którego umysłem udało się bohaterce zawładnąć. Udaj się Rey w prawo i po dotarciu do krawędzi półki wciśnij przycisk interakcji żeby wbić drążek do górnego zaczepu. Doskocz do drążka i użyj go żeby przedostać się na prawą półkę. Przejdź w prawo, doskocz do czerwonej rury i zacznij się po niej wdrapywać. Po dotarciu na górę zacznij doskakiwać do krawędzi zlokalizowanych po lewej stronie. Przesuń się w lewo i wdrap się na nową półkę w miejscu, w którym nie ma balustrady.
Zniszcz obiekty po lewej stronie, a następnie zbuduj obrotowy mechanizm z wykorzystaniem interaktywnych klocków i skorzystaj z niego. Akcja ta pozwoli FN-1824 dotrzeć do miejsca, w którym przebywa Rey.
Przełącz się na FN-1824 i wejdź w interakcję z pobliskim zaczepem. Doprowadzi to do wysunięcia się półki po lewej stronie, na którą może wskoczyć Rey. Po dotarciu na górę zniszcz okoliczne obiekty i skonstruuj po prawej stronie generator. Zaczekaj aż FN-1824 dotrze w to miejsce, zniszcz generator i dla odmiany skonstruuj teraz drabinkę. Użyj jej grając jako FN-1824 i po dotarciu na górę złap się tą postacią nowego zaczepu.
Skorzystaj z kolejnego zaczepu, który pojawił się nad prawą przepaścią. Po dotarciu w nowe miejsce użyj terminalu i rozwiąż doskonale znaną mini-grę polegającą na odwzorowaniu wyglądu szturmowca. W nagrodę za jej zaliczenie rozwinie się mostek dla Rey.
Wybierz Rey, dotrzyj nią do interaktywnej ściany i rozpocznij wspinaczkę. Na górnym poziomie poniszcz klocki i dokończ z ich pomocą budowę brakującej fragmentu posadzki. Po tym jak tego dokonasz przepchnij duży obiekt do prawego gniazdka.
Przełącz się na FN-1824 i skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia na dole. Złap się po drodze interaktywnego zaczepu. W nowym korytarzu zniszcz obiekty z otoczenia żeby pojawiły się klocki multibudowy. Na początek dobuduj rurę w miejscu 1 z powyższego obrazka. Przejdź Rey kawałek w prawo i ponownie przejmij kontrolę nad FN-1824. Zniszcz rurę i zbuduj drugą, tym razem w miejscu 2 z obrazka. Możesz już przełączyć się na Rey i dotrzeć do dźwigni. Pociągnięcie za nią odblokuje dalsze przejście na obu poziomach.
Wejdź do pionowego korytarza i zaczekaj aż silny podmuch przetransportuje postacie na górę. W nowym obszarze rozpraw się ze szturmowcami, poniszcz obiekty z otoczenia i użyj interaktywnych klocków żeby dokończyć budowę windy, którą Rey i FN-1824 muszą dotrzeć na nowy poziom.
Po dotarciu na górę wybierz na chwilę FN-1824 i użyj pobliskiego zaczepu żeby przedostać się nim na wyższą półkę. Wyeliminuj szturmowców i użyj pobliskich klocków żeby zbudować drabinę. Powróć teraz do sterowania Rey i na początek ustaw się nią na lewej platformie, która katapultuje ją dalej w lewo. Przelot nie będzie idealny, tak więc na koniec zacznij szybko wciskać pokazywany przycisk żeby uchronić Rey przed spadnięciem w przepaść.
Wykonuj kolejne skoki, które pozwolą głównej bohaterce dotrzeć na nową półkę. Zlokalizuj w tej okolicy wysoko umieszczoną tarczę i użyj na niej broni dystansowej Rey. Odsłonięta zostania dźwignia, do której musisz doskoczyć. Po opuszczeniu dźwigni odblokowany zostanie po prawej stronie zaczep. Wybierz FN-1824 i użyj tego zaczepu żeby dotrzeć do miejsca, w którym przebywa Rey.
Powróć teraz do mijanego wcześniej terminalu, który znajduje się poniżej. Wejdź z nim w interakcję grając jako FN-1824. Rozwiąż mini-grę polegającą na odwzorowaniu wyglądu szturmowca. Po jej zaliczeniu wybierz Rey i umieść drążek w nowo odblokowanym lewym slocie. Doskocz do drążka i następnie do poziomej rurki. Pozostało ci już tylko skorzystać z nowej ściany wspinaczkowej.
Umieszczenie bomb na oscylatorze
Pierwsza bomba
Zalicz krótki przemarsz żeby dotrzeć do hali z oscylatorem. W celu zniszczenia go musisz doprowadzić do skonstruowania czterech bomb w różnych częściach dużej sali - dwie bomby zbudujesz na górnym poziomie hali, a dwie kolejne na dolnym poziomie. Do miejsc konstruowania bomb możesz docierać w dowolnej kolejności.
Na potrzeby tego poradnika zacznijmy od skonstruowania bomby w lewej części hali na jej górnym poziomie. Po dotarciu w to miejsce rozpocznij od pozbycia się wszystkich szturmowców. Wybierz następnie Hana Solo i użyj jego linki z hakiem na pobliskim interaktywnym zaczepie. Po tym jak go wyrwiesz wejdź w interakcję z podskakującymi klockami, a zbudowana zostanie pierwsza bomba.
Druga bomba
Drugą bombę skonstruujemy w prawej części hali na jej górnym poziomie. Po zbliżeniu się do celu podróży bohaterów zaatakują nowi szturmowcy. Pozbądź się ich i podejdź do aktywnego pola siłowego. W celu wyłączenia go musisz trafić z blastera w dwie znajdujące się przy nim tarcze.
Zaatakuj kolejnych szturmowców i grając jako Han Solo użyj linki z hakiem na górnym zaczepie. Po dotarciu na wyższy balkonik podejdź do błękitnych znaków, wyjmij lornetkę Quadnoculars i zeskanuj górny zaczep, dzięki czemu zostanie on uaktywniony. Od razu się go złap żeby przedostać się na sąsiedni balkonik. Poniszcz tam klocki, dobuduj fragment posadzki i zacznij przepychać duży obiekt. Musi on wylądować na niższy poziomie. Wybierz Chewbaccę i rzuć detonatorem termalnym w obiekt, który sprowadziłeś na dół. Na sam koniec zbuduj z pomocą powstałych klocków drugą bombę.
Trzecia bomba
Zbudowaniem trzeciej bomby zajmiemy się w lewej części hali na jej dolnym poziomie. Skorzystaj ze schodów żeby tam dotrzeć. Tak jak wcześniej rozpocznij od wyeliminowania okolicznych szturmowców. Po tym jak się z nimi uporasz zlokalizuj pokazany na powyższym obrazku uchwyt, za który musi pociągnąć Chewbacca.
Musisz teraz oswobodzić małego droida znajdującego się w klatce i w realizacji tego planu pomogą bohaterom klocki multibudowy. Na początek zbuduj obiekt po prawej stronie. Po tym jak droid spadnie na niższą półkę zniszcz prawy obiekt i zbuduj drugi, tym razem po lewej stronie.
Możesz już przejąć kontrolę nad małym droidem strażniczym (Sentry Droid). Dotrzyj nim do interaktywnego mechanizmu zlokalizowanego w środkowej części tego obszaru (powyższy obrazek). Skorzystanie z tego mechanizmu odblokuje dostęp do nowych klocków i zbuduj z ich pomocą trzecią bombę.
Czwarta bomba
Ostatnią czwartą bombę zbudujemy w prawej części hali na jej dolnym poziomie. Po dotarciu do celu podróży przystąp do nowych walk. Z krótkiego filmiku dowiesz się o napotkaniu małego droida strażniczego, który jest w stanie przyzywać posiłki. Skup się na jak najszybszym zniszczeniu tego droida, dzięki czemu powstrzymany zostanie proces pojawiania się w okolicy kolejnych szturmowców.
Po zabezpieczeniu tej części hali zajmij się poniszczeniem obiektów znajdujących się na prawym krańcu tego obszaru. Pozwoli ci to zlokalizować zawór, który możesz zabrać ze sobą.
Przejdź kawałek w lewo i rozejrzyj się u góry ekranu za kolejnymi obiektami nadającymi się do zniszczenia. Po odkryciu klocków multibudowy użyj ich żeby zbudować po lewej stronie uchwyt.
Umieść zabrany wcześniej zawór w lewym urządzeniu i wejdź z nim w interakcję grając jako Han Solo. Chewbacca musi z kolei skorzystać ze zbudowanego niedawno prawego uchwytu. Dzięki współpracy ze strony obu bohaterów odsłonięty zostanie u góry zaczep. Złap się go linką z hakiem będącą na wyposażeniu Hana Solo. Po wyrwaniu zaczepu podejdź do podskakujących klocków i użyj ich żeby zbudować ostatnią bombę.