Rozdział 5 - Zamek Maz | Tryb fabularny poradnik LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
W trakcie zaliczania tego rozdziału odwiedzisz kilka różnych obszarów tytułowego zamku. Początkowo będą to otaczające go tereny, później zajrzysz do jednego z głównych pomieszczeń zamku i na koniec zajmiesz się zbadaniem jego piwnicy. W rozdziale tym czeka Cię więcej eksploracji i rozwiązywania zagadek niż w poprzednich etapach, a zdecydowanie mniej walk.
- Odblokowanie rozdziału 5 - Wnętrze Sokoła Millennium
- Eksploracja terenów wokół zamku
- Eksploracja głównego pomieszczenia zamku
- Eksploracja zamkowej piwnicy
- Zagadka z posągami w piwnicy
- Zagadka z zębatkami w piwnicy
Odblokowanie rozdziału 5 - Wnętrze Sokoła Millennium
Podobnie jak przed czwartym rozdziałem musisz wykonać kilka niezbyt skomplikowanych czynności na pokładzie Sokoła Millennium zanim będziesz mógł przystąpić do kolejnego rozdziału głównej fabuły. Niezbędne kroki przedstawione zostały poniżej i tak jak zawsze w dotarciu do miejsc wykonywania prac doprowadzą Cię przezroczyste study.
Po dotarciu do pierwszej wskazanej części Sokoła Millenium użyj umiejętności Chewbacci na interaktywnym uchwycie. Wkrocz do nowego pomieszczenia i zajmij się eliminowacją mynocków. Część z tych prymitywnych stworzeń będzie przyczepiona do ścian i w takich sytuacjach skorzystaj z blastera lub z dowolnej innej broni dystansowej.
Drugie zadanie od Hana Solo to naprawa hipernapędu. Po dotarciu do celu podróży zacznij od zniszczenia okolicznych obiektów i następnie skonstruuj gniazdo. Przełącz się na BB-8 i umieść robocika na gnieździe. Przytrzymaj prawy klawisz kierunkowy lub wychyl gałkę w prawo żeby dokonać niezbędnych napraw.
Możesz już udać się do oznaczonej przez grę konsoli. Wejdź z nią w interakcję i po wywołaniu mapy galaktyki wybierz planetę Takodana. Potwierdź następnie chęć rozpoczęcia nowego rozdziału kampanii.
Eksploracja terenów wokół zamku
Podążaj kamienną ścieżką i eliminuj napotykane po drodze małe potworki. Po dotarciu na dziedziniec zamku dowiesz się z krótkiego filmiku, że wejścia do głównego budynku pilnuje ochroniarz, którego trzeba będzie jakoś obudzić. Wybierz Hana Solo, odszukaj po prawej stronie błękitne znaczki i skorzystaj z lornetki Quadnoculars. Zdecyduj się na zeskanowanie wieży, dzięki czemu odsłonisz interaktywny zaczep. Złap się go i zburz wieżę.
Podejdź do podskakujących bloczków i zdecyduj się na zbudowanie nowego urządzenia po lewej stronie. Z obiektem musi wejść w interakcję w BB-8, doprowadzając do usunięcia drzewa i odsłonięcia ściany wspinaczkowej.
Możesz już zniszczyć zbudowane przed chwilą urządzenie i skonstruować nieco dalej po lewej stronie działko wodne. Nie można od razu z niego skorzystać, bo w zbiorniku nie ma wystarczającej ilości wody.
Przełącz się na Rey i skorzystaj z nowo odblokowanej ściany wspinaczkowej żeby dotrzeć na najbliższy lewy górny balkonik. Po dotarciu w to miejsce uderz w pokazaną na powyższym obrazku doniczkę, dzięki czemu spadnie ona na dół. Możesz już skorzystać z klocków powstałych po zniszczonej doniczce żeby dobudować fragment rury i zapewnić dostawy wody do działka wodnego. Użyj tego działka grając jako BB-8. Obudzisz w konsekwencji ochroniarza i będziesz mógł wejść do zamku.
Eksploracja głównego pomieszczenia zamku
W dużym pomieszczeniu zamku do wykonania masz trzy główne czynności symbolizowane przez ikony z górnej części ekranu. Na początek udaj się w lewo i zlokalizuj strzelnicę. Porozmawiaj z Ithano postacią zaopatrzoną w blaster. Musisz teraz w czasie krótszym niż 45 sekund trafić w 10 tarcz. Nie marnuj czasu chowając się za zasłoną, tylko bądź cały czas wychylony i korzystaj z manualnego celowania żeby namierzać kolejne tarcze i oddawać strzały w ich stronę. Po zaliczeniu strzelnicy Finn uda się na spotkanie z Ithano, a Ty będziesz mógł kontynuować grę pozostałymi grywalnymi postaciami.
Przełącz się na Hana Solo, udaj się do środkowej części dużego pomieszczenia i zlokalizuj błękitne znaki w pobliżu pieca. Ustaw się tam i wciśnij przycisk interakcji żeby skorzystać z lornetki Quadnoculars. Zeskanuj mechanizm znajdujący się nad piecem, a następnie przełącz się na BB-8 i podłącz się do niego.
Na ziemi pojawią się interaktywne klocki i zbuduj z ich pomocą nowy obiekt po prawej stronie. Będzie to duży miech i musisz zacząć skakać na nim żeby zwiększyć temperaturę rusztu, na którym pieczone jest mięso. Gra załączy krótki filmik, z którego dowiesz się o odblokowaniu przejścia do prawej części głównego pomieszczenia zamku.
Przejdź na sam koniec głównego pomieszczenia zamku i wysłuchaj komentarza na temat problemów przy barze. Wejdź w interakcję z nowymi podskakującymi klockami i zbuduj z ich pomocą obrotowy mechanizm po prawej stronie. Z mechanizmu tego może skorzystać wyłącznie Rey i akcja ta odsłoni mały właz. Przełącz się na BB-8 i przejedź przez tę małą dziurę.
Robocik znajdzie się na tyłach baru. Najedź tu na mechanizm na podłodze, dzięki czemu odsłoni się fragment ściany. Musisz rozwiązać zagadkę poprzez manipulpowanie obrotowymi elementami i w rezultacie doprowadzenie do tego żeby substancja mogła poprawnie przepłynąć przez cały mechanizm. Rozwiązanie tej zagadki pokazane jest na powyższym obrazku.
Wybierz Hana Solo lub Rey i zburz obrotowy mechanizm, który wcześniej skonstruowałeś. Tym razem przystąp do budowy przy barze i celem tej akcji będzie zatkanie górnej rury. Poprawne wykonanie wszystkich czynności nagrodzone zostanie kilkoma nowymi filmikami.
Eksploracja zamkowej piwnicy
Zacznij podążać głównym korytarzem piwnicy i eliminuj po drodze kolejne małe stworki, które będą starały się przeszkadzać bohaterom. Dotrzyj do mechanizmu na ścianie gdzie Rey musi użyć swojej broni dystansowej na dwóch interaktywnych tarczach. Po tym jak tego dokonasz zbuduj gniazdo i umieść na nim BB-8.
Przytrzymaj prawy klawisz kierunkowy lub wychyl gałkę w prawo żeby doprowadzić do częściowego podniesienia bramy. Przełącz się na Rey i użyj jej unikalnej umiejętności żeby prześlizgnąć się pod bramą. Po znalezieniu się po drugiej stronie zniszcz klocki, a następnie zbuduj po prawej stronie interaktywny mechanizm i użyj go żeby całkowicie podnieść bramę. Zniszcz mechanizm, którego przed chwilą użyłeś do podniesienia bramy i dla odmiany skonstruuj po lewej stronie terminal. Wybierz BB-8 i użyj tego terminalu, dzięki czemu odblokowany zostanie dostęp do kolejnej części piwnicy.
Zagadka z posągami w piwnicy
Wyrusz dalej i zajmij się po drodze wyeliminowaniem kilku droidów. Docelowo musisz dotrzeć do zamkniętych drzwi. W miejscu tym do rozwiązania jest nieco bardziej rozbudowana zagadka. W celu zaliczenia jej musisz doprowadzić do tego żeby posągi zlokalizowane na lewo i na prawo od drzwi zwróciły się w stronę korytarza, którym dotarłeś w to miejsce (ich położenie będzie wtedy odpowiadało ich minitarukom widocznym nad zamkniętymi drzwiami).
W rozwiązaniu tej zagadki pomoże ci powyższy obrazek. Przełącz się na Rey, zbuduj obrotowy mechanizm (punkt 1 na obrazku) i po raz pierwszy skorzystaj z niego (punkt 1 na obrazku). Zacznij obracać posągami do momentu aż lewy posąg (punkt 2 na obrazku) będzie zwrócony w stronę korytarza, którym przyszedłeś. Przestań korzystać z obrotowego mechanizmu i ustaw się na płycie naciskowej pod lewym posągiem (punkt 3 na obrazku), dzięki czemu zmieni ona swój kolor na czerwony. Oznacza to, że ustawienie tego posągu zostało zablokowane i nie będzie już on obracany. Powróć do obrotowego mechanizmu (punkt 1) i ponownie zacznij z niego korzystać. Jako że lewy posąg został zablokowany będzie obracał się teraz tylko prawy posąg (punkt 4 na obrazku). Doprowadź do tego żeby także i on został obrócony w stronę korytarza, którym przyszedłeś.
Prawidłowe położenie obu posągów prezentuje powyższy obrazek. Możesz już wybrać BB-8 i podłączyć się do gniazdka zlokalizowanego nad bramą. Nagrodą za wykonanie tej czynności będzie odblokowanie przejścia do nowej części piwnicy.
Zagadka z zębatkami w piwnicy
Także i w tej części piwnicy do zaliczenia jest zagadka, której rozwiązanie jest potrzebne do otwarcia nowych drzwi. Poniszcz obiekty z otoczenia, dzięki czemu zagwarantujesz sobie dostęp do dwóch grup interaktywnych klocków. Użyj pierwszej grupy do zbudowania na stałe gniazda dla BB-8 na samym środku pomieszczenia. Następnie zainteresuj się klockami multibudowy i na początek zbuduj z ich pomocą obrotowy mechanizm po lewej stronie. Wejdź z nim w interakcję grając jako Rey.
Odblokuj sobie z pomocą obrotowego mechanizmu dostęp do lewego pomieszczenia i zabierz z niego pierwszą z dwóch zębatek potrzebnych do zaliczenia głównej zagadki. Z zębatką tą udaj się do centralnego mechanizmu i umieść ją w jednym z oznaczonych przez grę slotów.
Zdobycie drugiej zębatki będzie trudniejsze. Zniszcz obrotowy mechanizm i użyj interaktywnych klocków, które posłużyły ci wcześniej do jego budowy żeby skonstruować trampolinę po prawej stronie. Wskocz na nią Rey i odbij się od niej parę razy żeby złapać się górnego drążka.
Przełącz się teraz na BB-8 i dojedź robotem do dużego gniazda, które skonstruowałeś na samym początku. Wpraw mechanizm w ruch, dzięki czemu drążek z wiszącą na nim Rey zmieni swoje położenie.
Przełącz się na Rey i wykorzystaj to, że po zmianie położenia drążka możesz doskoczyć do sąsiedniego i następnie wylądować na prawej górnej półce. Skorzystaj ze znajdującej się tam ścianki do wspinaczki żeby dotrzeć do nowych drążków. Przemieść się po nich maksymalnie w lewo.
Wybierz ponownie BB-8 i uaktywnij mechanizm, na którym jest ustawiony. Działanie to ma na celu zmianę położenia drążków, przy których wisi Rey. Po tym jak tego dokonasz przejmij kontrolę nad Rey i dokończ podróż do górnej półki zlokalizowanej w lewym narożniku pomieszczenia.
Złap się Rey nowej ścianki wspinaczkowej znajdującej się tuż obok lewej górnej półki. Po tym jak wykonasz tę czynność przełącz się na BB-8 i w dobrze poznany już sposób wpraw mechanizm w ruch. Musisz doprowadzić do podniesienia ścianki, której trzyma się Rey. Możesz już wybrać Rey i zacząć przemieszczać się po ścianie w lewo. Zacznij po chwili doskakiwać do małych wystających elementów. W następnej kolejności przemieszczaj się w lewo po małej wąskiej krawędzi. Docelowo musisz dotrzeć na pokazaną na powyższym obrazku nową górną półkę.
Po znalezieniu się na wspomnianej wyżej nowej półce rozbij okoliczne klocki, po czym skonstruuj z ich pomocą obrotowy mechanizm. Użycie tego mechanizmu odblokuje dostęp do małego pomieszczenia z drugą zębatką.
Zeskocz na dół i zacznij od rozprawienia się z nowymi uszkodzonymi droidami. Dopiero po zabezpieczeniu okolicy dotrzyj do drugiej zębatki. Zabierz ją i przenieś do centralnego mechanizmu, w którym musisz ją umieścić.
Ostatnia część zagadki jest już bardzo prosta. Zacznij od zniszczenia prawej trampoliny, która wcześniej pomogła Rey w doskoczeniu do górnego drążka. Użyj interaktywnych klocków na górnym mechaniźmie (tym z dwoma zamontowanymi zębatkami). Możesz już wybrać BB-8 i wprawić urządzenie w ruch. Otworzą się drzwi pod dużym mechanizmem i rozdział ten dobiegnie końca.