Rozdział 2 - Ucieczka z Finalizera | Tryb fabularny poradnik LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział ten składa się z trzech głównych części. Nadrzędnym założeniem pierwszej z nich jest dotarcie do miejsca, w którym możliwa będzie kradzież myśliwca TIE. Druga część misji to ucieczka myśliwcem TIE z niszczyciela wchodzącego w skład floty Najwyższego Porządku. Ostatnia trzecia część rozgrywa się na cmentarzysku statków na Jakku i po raz pierwszy będziesz mógł w niej pokierować Rey.
- Odblokowanie rozdziału 2 - Powierzchnia planety Jakku
- Kradzież myśliwca TIE z hangaru
- Ucieczka myśliwcem TIE
- Eksploracja cmentarzyska statków na Jakku
Odblokowanie rozdziału 2 - Powierzchnia planety Jakku
Powierzchnia planety Jakku to kolejny obszar, po którym możesz swobodnie przemieszczać się w przerwach pomiędzy głównymi misjami. Skrywa on wiele skarbów i dodatkowych atrakcji, które przedstawione zostały w odrębnej części poradnika.
Na potrzeby głównego wątku fabularnego zacznij podążać za przezroczystymi studami wskazującymi drogę do miejsca rozpoczęcia drugiego rozdziału głównego wątku fabularnego. Po dotarciu do interaktywnego terminalu przełącz się na FN-2187 i dopiero wtedy skorzystaj z urządzenia. Musisz zaliczyć prostą mini-grę, która polega na dopasowaniu wyglądu postaci pokazywanej na hologramie do wyglądu szturmowca. Oddzielne przyciski odpowiadają za zmianę wyglądu głowy, tułowia oraz nóg. Rozwiązanie tej zagadki pokazuje powyższy obrazek. Po zaliczeniu zagadki podejdź do statku transportowego i potwierdź chęć rozpoczęcia nowej misji.
Kradzież myśliwca TIE z hangaru
W początkowej części tego etapu możesz grać jako FN-2187 lub jako Poe Dameron. Napotykani szturmowcy nie będą automatycznie atakowali bohaterów, ale zdecydują się na taki krok jeśli zostaną sprowokowani. Udaj się w prawo i rozpocznij przepychanie pierwszej dużej skrzyni blokującej dalsze przejście - najpierw musisz ją przesunąć w prawo i następnie w górę. Podejdź w następnej kolejności do jeszcze większej skrzyni. Przepchnięcie jej wymaga współpracy pomiędzy dostępnymi bohaterami.
Przejdź po pomoście, który utworzyła przepchnięta ogromna skrzynia. W nowym obszarze zniszcz obiekty z otoczenia żeby móc wejść w interakcję z podskakującymi klockami. Zbuduj z ich pomocą windę i dotrzyj nią na wyższą półkę. Udaj się w prawo, wybierz FN-2187 i skorzystaj z linki będącej na wyposażeniu tej postaci żeby złapać się jednej ze skrzyń i ją wyciągnąć. Po tym jak tego dokonasz przepchnij tę skrzynię w prawo.
Udaj się dalej w prawo i przeskocz nad przepaścią. Zniszcz obiekty po prawej stronie i następnie skonstruuj z ich pomocą budzik, dzięki któremu odblokujesz nową grywalną postać - R-3PO.
Zacznij od ponownego przełączenia się na FN-2187. Tak jak wcześniej złap się zaczepu i tym razem dla odmiany wysuń prawą skrzynię. Przesuń tę skrzynię w lewo, dzięki czemu dokończysz pomost. Dopiero teraz wybierz R-3PO i przejdź po moście (robot nie potrafi skakać). Dotrzyj R-3PO do mijanego wcześniej terminalu, z którym musisz wejść w interakcję. Do rozwiązania jest tu prosta mini-gra polegająca na odtworzeniu pokazywanej kombinacji znaków. Prawidłowa kombinacja to górny znak, dolny znak i środkowy znak.
Po zaliczeniu opisanej wyżej zagadki odblokowane zostanie przejście do głównej części hangaru. Pozbądź się na początek nowych szturmowców. Po tym jak zabezpieczysz okolicę przystąp do budowy i w pierwszej kolejności zdecyduj się na skonstruowanie generatora po prawej stronie. Wykonanie tej akcji pozwoli ci korzystać ze znajdującej się obok generatora windy. Wjedź po niej na górę i następnie udaj się w stronę ściany pomieszczenia kontrolnego. Zacznij przemieszczać się przy tej ścianie w lewo. Na sam koniec złap się pokazanego na dołączonym obrazku uchwytu, dzięki czemu odsłonisz nowy interaktywny element.
Powróć na dół, zniszcz generator i tym razem użyj interaktywnych klocków do skonstruowania działka po lewej stronie. Uaktywnieniem nowo zbudowanego urządzenia musi się zająć FN-2187 i akcja ta doprowadzi do zniszczenia dużej części ściany pomieszczenia kontrolnego. Ponownie zbuduj generator żeby przedostać się na górę. Dotrzyj do wnętrza pomieszczenia kontrolnego i rozpraw się ze wszystkimi przebywającymi w nim przeciwnikami.
Po zakończonych walkach wybierz FN-2187 i skorzystaj z pobliskiego terminalu. Tak jak wcześniej w celu rozwiązania zagadki musisz dopasować elementy ubioru żeby przypominały one strój szturmowca. Kolejny krok może ci przysporzyć trochę kłopotów - zniszcz pokazane na obrazku tylne drzwi pomieszczenia kontrolnego.
Wkrótce rozpoczną się kolejne walki i podobnie jak w poprzednich tego typu potyczkach wychylaj się zza zasłon tylko na krótkie chwile żeby oddać strzały w stronę pobliskich szturmowców. W pierwszej części bitwy oprócz zwykłych wrogów musisz się też uporać z silniejszym szturmowcem wyposażonym w ciężki blaster. Atakuj go tylko wtedy gdy zwrócony jest w inną stronę i jeśli zajdzie taka potrzeba to przełączaj się na drugą grywalną postać. Pamiętaj ponadto o możliwości możliwości zwiększenia siły rażenia posiadanych blasterów (przycisk interakcji) po napełnieniu paska walki.
Na koniec pozostanie ci prawdopodobnie szturmowiec skrywający się za prawą zasłoną. W celu wyeliminowania tego wroga przesuń się maksymalnie w prawo żeby móc ostrzelać go od flanki.
W drugiej części bitwy w hangarze pojawią się nowi zwykli szturmowcy. Dodatkowo do pokonania będzie przeciwnik używający stacjonarnego działka i skrywający się za polem siłowym. Przełącz się na FN-2187 i dotrzyj tą postacią do lewej zasłony. Użyj linki z hakiem na pokazanym na obrazku generatorze i zacznij wciskać przycisk interakcji do momentu, w którym generator zostanie sabotowany i szturmowiec z działkiem straci dodatkową ochronę. Dopiero od tego momentu szukaj okazji do tego żeby go wyeliminować.
W ostatniej trzeciej części bitwy musisz przyczynić się do zniszczenia jednego dużego działka i w tym przypadku do działania musi przystąpić Poe Dameron. Musisz dotrzeć do błękitnych znaczków na lewo i na prawo od wrogiej konstrukcji i skorzystać w tych miejscach z lornetki Quadnoculars. Zlokalizuj z pomocą lornetki słabe punkty na lewej i na prawej ściance działka, a następnie w tych momentach gdy jest ono zwrócone w inną stronę zajmuj się ich niszczeniem. Wysadzenie działka będzie równoznaczne z zagwarantowaniem sobie dostępu do myśliwca TIE. Wystarczy do niego podejść i wcisnąć wskazany przycisk.
Ucieczka myśliwcem TIE
Zanim wylecisz z niszczyciela musisz ostrzelać wybrane obiekty z hangaru. Zacznij od zniszczenia odwiedzanego niedawno pomieszczenia kontrolnego. Następnie po kolei niszcz inne myśliwce TIE znajdujące się w hangarze. Na koniec zostaw sobie wysadzenie dwóch stacjonarnych działek.
Od momentu gdy wylecisz z niszczyciela możesz swobodnie latać po okolicy. Warto pamiętać o możliwości wykonywania obrotów na boki oraz nagłego zawracania myśliwca TIE - triki te mogą przydać się w unikaniu ostrzału. Twoje pierwsze zadanie to zniszczenie dziesięciu działek zamontowanych na ogromnym statku kosmicznym. Są one oznaczone czerwonymi strzałkami.
Po zniszczeniu dziesięciu mniejszych działek zmuszony zostaniesz do pozbycia się jednego większego działa, które składa się z trzech elementów. W tym przypadku musisz zawsze rozpoczynać od podlatywania do pokazanych na obrazku 1 miejsc pozyskiwania torped fotonowych. Dopiero po zdobyci torpedyu rozpocznij lot w stronę dużego działa i zaczekuj aż zostanie ono namierzone przez systemy pokładowe myśliwca TIE - przykład poprawnie wykonanego namierzenia pokazany został na obrazku 2.
Wykonuj opisane powyżej czynności do momentu zniszczenia dużego działa. Ostatnia faza bitwy to niekontrolowany lot w stronę powierzchni planety. W trakcie rozgrywania tej sceny staraj się atakować inne maszyny latające, ale nie musisz ich wszystkich zestrzelić.
Eksploracja cmentarzyska statków na Jakku
Po tym jak awansujesz do kolejnej części rozdziału automatycznie przejmiesz kontrolę nad Rey. W trakcie zjazdu możesz szukać okazji do zdobywania bardziej wartościowych studów, ale nie jest to obowiązkowe.
Po dotarciu do nowego większego obszaru zajmij się wyeliminowaniem przeciwników. Nowym zadaniem dla Rey jest znalezienie sposobu na odwrócenie uwagi mechanicznej bestii Lugga i możesz to łatwo osiągnąć, albowiem wystarczy złożyć pobliskie klocki. Podejdź następnie do błękitnych znaków, wyjmij z inwentarza lornetkę Quadnoculars i zlokalizuj z jej pomocą pokazany na obrazku osłabiony fragment ściany. Dosiądź bestii Lugga i rozbij z jej pomocą tę ścianę. Doprowadzi to do odsłonięcia mechanizmu. Przełącz się na BB-8, podepnij się do urządzenia i je naładuj.
Przejmij kontrolę nad Rey i po raz pierwszy skorzystaj z jej umiejętności podwójnego skoku żeby dotrzeć do nowo odblokowanego przejścia. Wyeliminuj przeciwników, udaj się w prawo i stań na specjalnej zółtej platformie ze strzałkami, która katapultuje bohaterkę w prawo. Rey docelowo zawiśnie na pochylonym drążku. Przesuń się maksymalnie w prawo i doskocz do sąsiedniego drążka. Pozwól na to żeby się on opuścił i odsłonił nowy interaktywny punkt.
Przełącz się na BB-8, podjedź do nowo odsłoniętego kontaktu i podłącz się do niego. Efektem tego działania będzie odblokowania wejścia do wraku statku.
Zacznij ponownie sterować Rey. Udaj się w prawo, przeskakując po drodze po małych wystających z ziemi obiektach. Zlokalizuj po drodze interaktywne klocki i przystąp do budowy w pobliżu oszklonej ściany. Po zakończeniu prac podejdź Rey w to miejsce, wyceluj w interaktywny punkt na ścianie i umieść tam drążek. Doskocz następnie do tego drążka, rozbujaj się i wykonaj skok w lewo.
Podbiegnij do nowej żółtej platformy, która katapultuje główną bohaterkę. Dotarcie do nowej półki nie zakończy się pełnym sukcesem i będziesz w rezultacie musiał wcisnąć kilka razy wskazany przycisk żeby uchronić Rey przed spadnięciem w przepaść.
Po tym jak Rey wdrapie się na półkę przejdź kawałek w lewo i zacznij przepychać małą skrzynię. Musisz sprawić żeby spadła ona na dół i rozbiła się. Dotrzyj tam i przystąp do konstruowania wyrzutni. Po tym jak będzie ona gotowa przełącz się na BB-8 i użyj wyrzutni żeby przedostać się na wyższy, niedostępny dla Rey, poziom wraku.
Wyrusz BB-8 w prawo, eliminując po drodze nowych wrogów. Rozglądaj się po drodze za niewielkim włazem, do którego mały robocik może wjechać. Pozwoli to BB-8 na dotarcie do pomieszczenia z terminalem. Skorzystaj z terminalu i rozwiąż dobrze znaną mini-grę.
Możesz przełączyć się na Rey. Udaj się maksymalnie w prawo i zacznij chwytać się niewielkich krawędzi, które pozwolą bohaterce na przedostanie się na górę. Udaj się Rey w lewo i zwróć uwagę na dwie pionowe ściany, które wcześniej mijałeś sterując BB-8. Rey może się od nich odbijać i skorzystaj z tej unikalnej umiejętności żeby dotrzeć na wyższą półkę.
Kieruj się w prawo, prześlizgując się po drodze pod przeszkodami i korzystając z nowych żółtych platform zarezerwowanych dla Rey. Zalicz też po drodze mało wymagającą wspinaczkę po pionowej ścianie.
Docelowo musisz dotrzeć do prawej części wraku gdzie do zaliczenia jest nowa zagadka. Zacznij od zniszczenia okolicznych obiektów, dzięki czemu odsłonisz podskakujące klocki. Na początek zajmij się skonstruowaniem pokazanego na powyższym obrazku górnego przełącznika. Użycie go pozwoli na odsłonięcie podjazdu, dzięki któremu BB-8 dołączy do Rey.
Zniszcz przełącznik i dla odmiany skonstruuj po prawej stronie gniazdo. Przełącz się na BB-8, najedź na nowo zbudowany obiekt i przytrzymaj prawy klawisz kierunkowy (lub wychyl gałkę w prawo) żeby otworzyć duże drzwi wyjściowe. Skorzystanie z tego przejścia doprowadzi do zaliczenia drugiego rozdziału.