Poe na ratunek | Misje poboczne poradnik LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
Strona zawiera opis przejścia pobocznego zadania Poe na ratunek gry LEGO Przebudzenie Mocy. Pozwala ono na odblokowanie admirała Ackbara jako grywalnej postaci na potrzeby trybu dowolnej gry (bohater potrafiący pływać).
Ostatnia aktualizacja: 8 września 2016
"Poe na ratunek" to jedna z większych opcjonalnych misji dostępnych w grze LEGO Star Wars: Przebudzenie Mocy. Zaliczenie jej jest bardzo wskazane, gdyż pozwoli ci to na odblokowanie admirała Ackbara na potrzeby trybu dowolnej gry. Ackbar jest jedną z nielicznych postaci potrafiących pływać i umiejętność ta jest potrzebna do dotarcia do niektórych sekretów ukrytych w innych etapach. Sama misja podzielona jest na trzy duże części. Bohaterowie muszą najpierw uciec z ogromnej zgniatarki śmieci, następnie przebić się przez hangar i na koniec zgubić pościg w trakcie przelotu przez pas asteroidów.
Odblokowanie zadania
Misja ta odblokowywana jest po ukończeniu prologu głównego wątku fabularnego (Bitwa o Endor), ALE żeby móc do niej przystąpić musisz zgromadzić co najmniej 10 złotych klocków LEGO. Złote klocki możesz pozyskiwać w miarę zaliczania głównych zadań i odkrywania ich sekretów, bądź też rozglądać się za nimi w trakcie eksploracji otwartych map w grze.
Po uzbieraniu co najmniej dziesięciu klocków otwórz mapę galaktyki, wybierz z niej bazę ruchu oporu znajdującą się na planecie D'Qar, odszukaj opisywaną poboczną misję na liście zadań (nie musisz osobiście docierać do miejsca jej rozpoczęcia) i potwierdź chęć jej rozegrania.
Ucieczka ze zgniatarki śmieci
Po rozpoczęciu etapu udaj się dowolną postacią w lewo. Poniszcz okoliczne obiekty i wejdź następnie w interakcję z podskakującymi klockami. Zbuduj z ich pomocą wyciągarkę, z pomocą której uda ci się pozbyć potwora ukrywającego się w wodzie.
Możesz już dotrzeć do dwóch interaktywnych zaczepów zlokalizowanych po prawej stronie. Spraw żeby Poe Dameron i Admirał Ackbar złapali się tych zaczepów. Wyrwanie ich doprowadzi do odsłonięcia niewielkiego zbiornika wodnego. Wybierz Admirała Ackbara i wskocz do tego zbiornika. Sprawi to, że admirał wyrzuci z niego kilka nowych interaktywnych obiektów. Użyj ich żeby skonstruować wyrzutnię i umieść na niej BB-8 z zamiarem katapultowania go.
BB-8 wyląduje na górnych metalowych balkonikach, które chwilowo nie są dostępne dla innych postaci. Przejdź robocikiem w lewo, dotrzyj do terminalu i skorzystaj z niego.
Pomieszczenie skurczy się, ale Twoi bohaterowie nie znajdują się na szczęście w niebezpieczeństwie. Przełącz się na Admirała Ackbara, złap się górnego zaczepu i go wyrwij. Po tym jak pojawią się nowe interaktywne klocki użyj ich żeby zbudować po lewej stronie nowy duży obiekt. Uaktywnij to urządzenie grając jako BB-8, a wypłoszysz nowego potwora ukrywającego się w pobliskim zbiorniku wodnym.
Wybierz Admirała Ackbara, przejdź przez obszar gdzie do niedawna przebywał potwór i dotrzyj do nowego małego zbiornika wodnego. Tym razem Ackbar nie wyjmie z niego żadnych przedmiotów, a przepłynie przez niewidoczny tunel i zostanie w rezultacie przetransportowany do dalszej części sali. Skorzystaj tam z pobliskiej rampy i doskocz Ackbarem do dźwigni zamontowanej na pobliskiej ścianie.
Po obejrzeniu nowego filmiku rozejrzyj się po okolicy. Zbuduj gniazdo z wykorzystaniem nowych interaktywnych klocków i umieść na nim BB-8. Udaj się następnie w lewo, zniszcz kolejne obiekty i w pokazanym na obrazku miejscu skonstruuj obrotowy mechanizm. Wejdź z nim w interakcję grając jako Admirał Ackbar, dzięki czemu przyczynisz się do powstania mostu zwodzonego.
Kolejna część etapu będzie wymagała ścisłej współpracy pomiędzy Admirałem Ackbarem i C-3PO i w rozwiązaniu zagadki pomoże ci powyższy obrazek. Wybierz C-3PO i dotrzyj nim do prawej platformy (punkt 1 z obrazka). Przełącz się na Admirała Ackbara, zlokalizuj w pobliżu interaktywne klocki i zbuduj z ich pomocą platformę naciskową niedaleko miejsca, w którym stoi C-3PO. Po tym jak tego dokonasz ustaw się na tej platformie żeby platforma z C-3PO podwyższyła się.
Po tym jak C-3PO przejedzie w nowe miejsce zniszcz zbudowany przed chwilą obiekt. Nowa przeszkoda na trasie przemarszu C-3PO to podniesiony mostek (punkt 2 z obrazka). Użyj Admirała Ackbara żeby zbudować mechanizm pod tym mostkiem, dzięki czemu zostanie on opuszczony. C-3PO ponownie przejedzie w lewo. Zburz centralny mechanizm i zbuduj ostatni obiekt po lewej stronie (punkt 3 z obrazka). Zaczekaj aż zjedzie winda i aż C-3PO się na niej ustawi. Na koniec zniszcz zbudowany przed chwilą lewy obiekt, dzięki czemu winda z C-3PO powróci na górę.
Przełącz się na C-3PO, który dzięki opisanym wyżej staraniom dotarł na wyższy balkonik. Tuż obok jest terminal zarezerwowany dla tej postaci. Rozwiązanie zagadki jest proste - wybierz zielony (środkowy) znak, następnie żółty (górny) znak i na koniec czerwony (dolny) znak. Odblokowane zostanie wejście do głównej części bazy i automatycznie dotrą tam wszyscy bohaterowie.
Walki w hangarze
Pokonaj pierwszych szturmowców i zacznij przemarsz głównym korytarzem. Po dotarciu do aktywnego pola siłowego przełącz się na BB-8 i włam się do prawego terminalu.
Kontynuuj walki. Dostępu do następnej części bazy blokuje skaner, który wymaga dysponowania określonym nakryciem głowy. Udaj się Poe Dameronem w lewo, zlokalizuj przebieralnię i po wejściu z nią w interakcję wybierz pokazany na powyższym obrazku pierwszy hełm z listy. Po założeniu nakrycia głowy powróć do skanera i zaczekaj na otwarcie dużych drzwi. Możesz już dokończyć przemarsz do głównej części hangaru gdzie rozpocznie się seria bitew blasterowych.
W pierwszej części bitwy do pokonania jest pięciu zwykłych szturmowców oraz jeden szturmowiec wyposażony w ciężki blaster. Nie musisz tu stosować żadnych zaawansowanych taktyk. Pamiętaj jedynie o tym żeby nie pozostawać zbyt długo w odsłoniętej pozycji, szczególnie jeśli sterowana postać znajdzie się na celowniku wroga z ciężkim blasterem. W drugiej części bitwy do pokonania są jedynie zwykli szturmowcy.
Najtrudniejsza jest trzecia część, bo musisz w niej zniszczyć duże działo otoczone polem siłowym. Przełącz się na Admirała Ackbara, który powinien automatycznie zajść operatora tego działka od flanki. Wyceluj w zaznaczony na powyższym obrazku prawy przycisk, dzięki czemu uwolniona zostanie bestia rancor i bitwa blasterowa dobiegnie końca.
Pokonaj nowych szturmowców i zbadaj narożniki pomieszczenia gdzie rozegrała się bitwa blasterowa. W jednym z nich znajdują się interaktywne klocki. Po skorzystaniu z nich zacznij przepychać duży obiekt w stronę kontaktu. Po wykonaniu tej czynności uaktywniona zostanie winda towarowa. Użyj tej windy żeby dotrzeć wszystkimi bohaterami w nowe miejsce.
Zaczekaj aż winda dotrze na dół i wyeliminuj ostatnią grupę szturmowców. Skorzystaj z niewielkiego lewego przejścia. Wkrótce awansujesz do ostatniej części misji.
Przelot przez pas asteroidów
W nowej części misji będziesz kontrolował X-Winga Poe Damerona. Rozpocznie się ona od liniowego przelotu, w trakcie którego warto zestrzeliwać pojawiające się w okolicy wrogie myśliwce TIE. Kolejna część to przelot przez wnętrze jednej z asteroid i w tym przypadku koncentruj się przede wszystkim na unikaniu czerwonych celowniczków i tym samym ostrzału ze strony maszyn wroga.
Wkrótce dolecisz do miejsca, w którym uzyskasz pełną kontrolę nad X-Wingiem. Twoje pierwsze zadanie w tym miejscu to zniszczenie piętnastu myśliwców TIE i kolejne cele możesz oczywiście wybierać w dowolnej kolejności.
Następne zadanie jest bardziej skomplikowane. Musisz doprowadzić do zniszczenia trzech ogromnych głazów na powierzchni asteroidy, które blokują dostęp do jej tuneli. Do realizacji tego planu potrzebne są torpedy fotonowe. Jedynym sposobem na pozyskanie torped jest zniszczenie jednego z przenoszących je myśliwców TIE. Po tym jak tego dokonasz rozpocznij lot w stronę dowolnie wybranego głazu, pozwól na to żeby został on namierzony przez systemy pokładowe X-Winga i dopiero wtedy odpal torpedę. Misja dobiegnie końca niedługo po tym jak odkryty zostanie ostatni trzeci tunel.