Kłopoty nad Taul | Misje poboczne poradnik LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
"Kłopoty nad Taul" to jedna z większych opcjonalnych misji dostępnych w grze LEGO Star Wars: Przebudzenie Mocy. Pozwala ona dla odmiany pokierować reprezentantami sił Najwyższego Porządku, m.in. Kapitan Phasmą znaną z etapów z głównej fabuły. Cała misja rozgrywa się na pokładzie średniej wielkości korwety. Oddziały Najwyższego Porządku planują przeszukać statek kosmiczny w celu uzyskania informacji na temat lokalizacji kryjówki Ruchu Oporu. W trakcie rozgrywania etapu odwiedzisz różne lokacje na pokładzie wspomnianej jednostki latającej i ostatecznym celem podróży jest jej mostek kapitański.
Odblokowanie zadania
Misja ta odblokowywana jest po ukończeniu ósmego rozdziału głównego wątku fabularnego (Sabotaż Starkillera), ALE żeby móc do niej przystąpić musisz zgromadzić co najmniej 50 złotych klocków LEGO. Złote klocki możesz pozyskiwać w miarę zaliczania głównych zadań i odkrywania ich sekretów, bądź też rozglądać się za nimi w trakcie eksploracji otwartych map w grze.
Po uzbieraniu co najmniej 50 klocków otwórz mapę galaktyki i wybierz z niej planetę Taul, która jest powiązana z opisywaną poboczną misją (to właśnie w jej pobliżu dryfuje statek kosmiczny należący do Ruchu Oporu).
Eksploracja statku kosmicznego Ruchu Oporu
Etap ten rozpoczyna się od bitwy blasterowej, tak więc dotrzyj szybko do zasłony i rozpocznij eliminowanie kolejnych członków Ruchu Oporu. Z atakowaniem przeciwników początkowo nie będziesz miał żadnych problemów, ale kilku ostatnich wrogów ukryje się za zasłoną. W celu rozwiązania tego problemu użyj lornetki Quadnoculars żeby odkryć złote obiekty po prawej stronie. Wyceluj następnie w nie grając jako Kapitan Phasma (powyższy obrazek). Trafienie doprowadzi do powstania dziury w kadłubie, przez którą wyssani zostaną pozostali wrogowie.
Kontynuuj liniową eksplorację wnętrza korwety połączoną z eliminowaniem niewielkich grup przeciwników. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym obok zawalonego przejścia znajduje się pęknięta ściana. Przełącz się na FN-2199 i przebij się tą postacią przez osłabioną ścianę.
Znajdziesz się w pomieszczeniu z dużym komputerem. Na początek wybierz Kapitan Phasmę i złap się nią interaktywnego zaczepu zlokalizowanego po prawej stronie. Po wyrwaniu zaczepu użyj interaktywnych klocków żeby zbudować terminal. Przełącz się na 0-MR1 i skorzystaj z tego terminalu. Rozwiąż mini-grę - wybierz żółty, zielony i czerwony znak.
Zaliczenie mini-gry doprowadzi do ugaszenia płomieni i odblokowania dalszego przejścia. Wybierz Kapitan Phasmę, skorzystaj z nowego korytarza i użyj blastera pani kapitan żeby zniszczyć napotkaną złotą przegrodę.
Dotrzyj do nowego pomieszczenia zajmowanego przez członków Ruchu Oporu. Po wyeliminowaniu ich zainteresuj się prawym polem siłowym. W celu wyłączenia go wystarczy trafić w dwa błękitne obiekty zlokalizowane po jego bokach.
W kolejnym korytarzu rozpocznie się nowa bitwa blasterowa, która będzie nieznacznie utrudniany ciągłymi zmianami orientacji. Skupiaj się jedynie na eliminowaniu kolejnych członków Ruchu Oporu. Ostatni z nich będzie miał dłuższy pasek zdrowia, ale wystarczy pamiętać o tym żeby zza zasłony wychylać się tylko na krótkie chwile.
Dotarcie na mostek kapitański
Po walkach zacznij badać nowe korytarze statku. Dotrzesz wkrótce do zamkniętych drzwi gdzie Kapitan Phasma będzie mogła skorzystać z lornetki Quadnoculars. Zeskanuj obiekt po prawej stronie żeby odsłonić pękniętą ścianę. Przełącz się na FN-2199 i przebij się przez ten fragment ściany. Akcja ta doprowadzi z kolei do odblokowania interaktywnego zaczepu, którego będzie mogła złapać się Kapitan Phasma.
W kolejnym korytarzu zlokalizuj zaczep przy suficie i wyrwij go żeby w okolicy pojawiły się interaktywne klocki. Zbuduj mechanizm z pokrętłem po prawej stronie i od razu skorzystaj z niego. Wybierz teraz 0-MR1 i dotrzyj nim do terminalu na końcu korytarza. Do rozwiązania jest tu dobrze znana mini-gra - wybierz zielony, żółty i czerwony znak.
Zaliczenie mini-gry odblokuje wejście na mostek kapitański i po osiągnięciu celu podróży rozpocznij od rozprawienia się z ostatnią grupą członków Ruchu Oporu. Poniszcz następnie obiekty z otoczenia i użyj lornetki Quadnoculars w centralnej części pomieszczenia. Zeskanuj z pomocą lornetki pokazaną na obrazku konsolę w lewym górnym narożniku mostka kapitańskiego. Wykonanie tej czynności doprowadzi do zaliczenia misji.