[Opis przejścia] Xolotl's Stronghold - cz. 1 | Lara Croft and the Guardian of Light poradnik Lara Croft and the Guardian of Light
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Wprowadzenie
Etap ostatni to walka z głównym przeciwnikiem, Xolotlem we własnej osobie. Starcie podzielone jest na trzy etapy, a ich zaliczenie zakończy grę. Pojedynek może być zarówno trudny, jak i łatwy. Wszystko zależy od przedmiotów jakie zebrałeś wcześniej oraz długości pasków życia i amunicji. Ponadto poziom jest wolny od dodatkowych zadań czy znajdziek (poza tradycyjnymi ukończeniem na czas i wyzwaniem punktowym).
Wyzwania punktowe:
- 80.000 punktów
- 120.000 punktów
- 140.000 punktów (nagroda: Spear of Light)
Wyzwania wynagradzające:
- Pokonaj Xolotla w 10 min. (nagroda: Spear of Darkness)
Ilość przedmiotów do zebrania: 0
Opis przejścia
Tradycyjnie rozpoczynamy w bezpiecznym miejscu, które tym razem posłuży nam do przygotowania się do walki. Przed rozpoczęciem starcia - a to startuje już po przeskoczeniu na kolejną platformę - wyekwipuj się w najpotężniejsze relikty i artefakty (te, które mają najwięcej pozytywnych właściwości). Jeśli chodzi o broń, to w zasadzie wystarczy tylko jedna, czyli mój ulubiony Chaingun (ale jeśli posiadasz inną mocną, z która czujesz się bardziej komfortowo, nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać właśnie z niej). |
Faza pierwsza rozpoczyna się już po przeskoczeniu na platformę składającą się z samych kolczastych pułapek. Być może wydawać się to może dziwne, ale pierwsza faza jest tą najtrudniejszą.
Na początek umówmy na czym stoimy (dosłownie i w przenośni). Znajdować się będziesz na wielu kolczastych pułapkach, które przed wysunięciem kolców zaświecą się na niebiesko, dając Ci wystarczająco dużo czasu na ucieczkę. Początkowo pojawiać się będą według regularnych wzorów, łatwych do uniknięcia.
Problem pojawi się później, podczas walki z bossem, gdyż wtedy pojawiać się będą losowo, co wymusi na nas ciągłe przemieszczanie się i podzielność uwagi. Po uniknięciu pierwszych fal kolców, przeciwnik pojawi się na jednym z dwóch piedestałów (u góry i dołu areny). Gdy do tego dojdzie podbiegamy do niego i bezustannie strzelamy. | |
Przeciwnik może odpowiedzieć kilkoma wypuszczonymi pociskami, jednak ich siła nie jest duża (a unik również nie przychodzi z wielkim trudem). Najtrudniej jest uważać na kolce, gdyż te przez cały czas będą nam towarzyszyć. | |
Po odebraniu pierwszego paska życia (każda faza posiada dwa), na arenie zaczną pojawiać się pająki. Te wnoszą więcej dobrego, jak złego - zabijając je będziemy otrzymywać amunicję oraz apteczki. | |
Po pierwszej fali pająków ten na moment znikną. Wówczas dojdzie do dłuższej serii szybko i losowo zmieniających się kolców. Musimy szybko przemieszczać się i uważnie rozglądać za wolnymi polami - jest to najtrudniejszy moment walki. |
Po odebraniu drugiego paska zdrowia, a co odbywa się identycznie jak z pierwszym (za wyjątkiem towarzyszących nam pająków), przeciwnik naładuje elektrycznie pobliski walec z kolcami. Spowoduje to jego odłączenie się i potoczenie w naszym kierunku. Aby uniknąć śmierci stosujemy trik z etapu trzeciego: stawiamy minę i wysadzamy, gdy mechanizm wtoczy się na nią, przez co mamy okazję przebiegnięcia pod spodem.
W ten sposób pierwszy etap walki dobiega końca. Idąc dalej mamy możliwość zregenerowania życia przy ołtarzu i amunicji przy składzie. Dalsza droga prowadzić będzie na dół, zniszczonymi schodami. |